Kitől rabol majd a zöld Taxi?

A környezetbarát koncepciót próbálja megvalósítani a minőségi szolgáltatást ígérő Green Taxi, amely több szálon is kötődik a ma még reptéri taxiscégként számon tartott Zónához. Azt még nem tudni, honnan ásnak elő 180 magas elvárásoknak megfelelő taxisofőrt.

Január elsején 120 autóval indul, később 500-ra bővül a Green Taxi, amely – mivel csak Euro5 környezetvédelmi besorolású autókkal járnak majd – környezetbarát működést, minőségi szolgáltatást és fair árakat ígér. A későbbiekben, miután több elektromos töltőállomás is lesz majd a városban, az elektromos autók használatát is ígéri a cég. A zöld taxik azonban már ma is futnak az utakon. Igaz, az autóin lévő telefonszámon ma még a Zóna Taxi jelentkezik, s a reptéri drosztokon is békésen parkolnak a kocsik.

Simon Géza, a vállalkozás alapítója azonban ebből nem vonna le messzemenő következtetéseket. – Nem tagadjuk le őket, együttműködünk a Zónával, akiknek a kocsiparkja ma is sokkal jobb az átlagnál, javarészt Euro4-es. A későbbiekben azonban velük is, másokkal is szívesen dolgozunk együtt, ha elfogadják a feltételeinket. Ha vállalják, hogy a mi diszpécserközpontunkkal dolgoznak, s hogy csak Euro5-ös kocsikkal járnak – mondta Simon.

A Green Taxi és a Zóna között a hivatalos közlemények között nincs tulajdonosi átfedés. Hasonlóságok azért vannak, ahogy szürke foltok is. Simon Géza ugyanis angol-magyar vegyes vállalkozásként aposztrofálja a cégét, szerinte az angol szálat Peter Paul Tarnoy (félig) angol üzletember testesíti meg, aki a Green City Future igazgatóságának tagja. Ez azonban hamratgyenge szál lehet.

A taxiscég bemutatóján ugyanis azt állították a vezetők, hogy azt a hárommilliós jegyzett tőkéjű Green Taxi Kft. üzemelteti. Ennek tulajdonosa a R.e.g.ő. Kft. és a Green City Future Zrt. Utóbbinak csak egyetlen, de meghatározó befolyással bíró részvényese ismert, a Beri Hun Betéti Társaság, amely ugyanarra a címre van bejegyezve, mint a Zóna Taxi. A bt. beltagja egy olasz üzletember Berretta Giuseppe, kültagja egy magyar hölgy. Apró folt a cég hírnevén, hogy az Apeh 2004-ben elrendelt a cég ellen egy végrehajtást, amely 2007-ben be is került a cégbírósági adatokba. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a cég ellen ma is zajlana végrehajtási eljárás.

A Green Taxi januárban 120 kocsival indul, melyeknek a cég tulajdonosa lesz, a szállító és a finanszírozó pedig egyaránt a Porsch-csoport lesz. Hogy ez mekkora befektetés, azt a cég vezetői nem kívánták megmondani. Azt viszont igen, hogy az autóikat 3-4 évig kívánják használni, csere esetén pedig a legmagasabb környezetvédelmi besorolású autókat választják majd.

A sofőrökkel szemben magas elvárást támasztanak – mondta Dr. Hattyár Péter ügyvezető. rutint, nyelvtudást, kulturált magatartást, városismeretet és erkölcsi bizonyítványt is elvárnak a jelentkezőktől, de a felvételt hosszas elbeszélgetés is megelőzi. Mivel a kocsikat folyamatosan járatják majd a 120 autó üzemeltetéséhez első körben 180 sofőrt keresnek, akik alkalmazottai lesznek a cégnek. Kérdés, honnan akasztanak le elegendő számú sofőrt, de erre a vezető nem válaszolt, mondván, nem akarnak tippeket adni a konkurenciának. Azt azonban elmondta, hogy nem más taxis-cégektől kívánnak embereket átszerződtetni.

Az árakat firtató kérdésekre nem válaszoltak, de forrásaink szerint 200 forint körül alakul a tarifa. A rentábilis működés érdekében az árversenybe nem fognak belemenni, a cég jelenlegi szándékai szerint az induláskor húznak majd egy alsó tarifa-határt, amely alá még promóció esetén sem mennek majd a kilométerdíjak.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.