Takács Valentina, az önkormányzat sajtószóvivője elmondta: a város számos helyi fejlesztéssel járul hozzá a piaci beruházásokhoz. Egyes területeken – például a közlekedési fejlesztések finanszírozásában – munkamegosztás van a kormány és az önkormányzat között. Szijjártó Péter külügyi és külgazdasági miniszter elmondta pénteken, hogy kormánytámogatással befejezik az északi elkerülő utat, négysávossá fejlesztik a Mercedes-gyár felé a városból kivezető Izsáki utat, és intermodális közlekedési központtá fejlesztik az egymás mellett lévő vasúti és autóbusz-pályaudvart. A polgári közlekedés számára is megnyitják a katonai repülőteret. Az is összefügg az új beruházással, hogy a nagyobb biztonság érdekében kiköltöztetik a belvárosból és jelentősen korszerűsítik a tűzoltó laktanyát.
Számos ügyben már nem elkezdeni, hanem folytatni kell a Mercedes Kecskemétre településének 2008-as bejelentését követően elkezdett munkát. Például már akkor nyilvánvalóvá vált, hogy a dolgozók jelentős részét ingázóként, közelebbi-távolabbi településekről kell majd a munkahelyére szállítani. A városi önkormányzat akkor készíttetett egy megvalósíthatósági tervet, amelyben felmérték a térség alsóbbrendű útjainak állapotát, azok majdani szerepét a munkásszállításban. A terveket átadták a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt.-nek, amely gondoskodik az ütemezett megvalósításáról.
Ugyancsak van mintája a Kecskemétre költöztetésnek. Az első Mercedes-gyár felépítésében még sok német dolgozó is részt vett, ők rövidebb-hosszabb ideig Kecskeméten éltek vagy élnek még ma is. Nekik épült külön lakópark, számos lakást kibérelt számukra a Mercedes, létesült német nyelvű óvoda és iskolai osztályok is indultak. Nemrégen született döntés, hogy 40 lakásra 5 évre bérlőkijelölési jogot vásárolt a Mercedes. Ezek a Homokbánya városrészben egykori tiszti lakások, amelyeket azonban magas színvonalon felújított az önkormányzat vagyonkezelő cége. A városban egyébként 1500 önkormányzati tulajdonú bérlakás van, ezek felét piaci alapon és bérért adják ki.
A Mercedes támogatja azoknak a dolgozóknak a kecskeméti letelepedését, akiknek a munkájára hosszú távon számít. A város önkormányzata kedvezményes telkeket értékesít azoknak, akiknek eddig nem volt ingatlanuk Kecskeméten, gyermeket vállalnak, illetve azt, hogy tartósan munkát vállalnak Kecskeméten.
Takács Valentina szerint az, hogy Magyarországon Kecskeméten a Mercedes és az akkori főiskola gépipari és automatizálási műszaki kara együttműködésével vezették be a duális képzést, szintén jelentősen növeli a város vonzerejét. Jelenleg a szakképzésben és a felsőoktatásban működik a munkáltatók közreműködésével azok igényeit kiszolgáló gyakorlati képzés, de a Mercedes második gyárának letelepülésével összefüggésben tervezik, hogy már az általános iskola 8. osztályában speciális képzést vezetnek be. Ennek részleteiről azonban a szóvivő nem kívánt részleteket elárulni.
A kecskeméti önkormányzat éves költségvetésének egyharmada, 10 milliárd forint származik a helyi iparűzési adóból – amelynek rátáját minden vállalkozás számára az éves árbevétel 2 százalékáról 1,6 százalékára csökkentették, mire az első Mercedes-gyár 2012-ben megkezdte működését. A vásárlóerő jelentős növekedésére számos korszerű szálloda, színvonalas étterem, és egyéb szolgáltatás épült rá a városban.