Kínai repülőtér Szombathely mellett

Szombathely mellett épülhet meg Kína közép-európai cargo-bázisa, szombaton dől el, hogy lesz-e 100 milliárdos repülőtér-beruházás sanghaji vállalkozói közreműködéssel. A kínaiak már évek óta forszírozzák a projektet, de eddig nem sikerült tető alá hozni a megállapodást.

Ven Csia-pao kínai miniszterelnök magyarországi látogatása fordulópont lehet Szombathely számára - számol be az Index. A gazdasági vezetőkkel érkező politikus tárgyalásain eldőlhet a város közelében található egykori katonai repülőtér sorsa.

A Vát és Portpác mellett repülőtérről ugyanis már évek óta köztudott, hogy szerepel Kína stratégiai kereskedelmi terveiben, ám eddig tényleges szerződések nem köttettek a 100 milliárdosra tervezett projektről.

A repülőtérről már a kormányváltás előtt előrehaladott tárgyalások folytak a két ország között, a 2010-es választások után azonban az egyeztetések leálltak. A jelek szerint azonban a kínai fél továbbra is fantáziát lát a nyugati határ mellett elhelyezkedő reptérben, mert az ő kérésükre került a hétvégi megbeszélések napirendjére a projekt.

Barta Balázs, a repülőteret üzemeltető SIA-Port Kft. ügyvezetője az Indexnek a tárgyalások előtt nem kívánt nyilatkozni. Információink szerint az ingatlanfejlesztés iránt a Shanghai Construction Group érdeklődik.

A nemzetközi cargo-reptér fejlesztése előtt egyébként már nincs különösebb akadály, hiszen az építés támogatásáról már népszavazás döntött a környező falvakban. Két községben is többségbe kerültek a támogatók, pedig a cég azt prognosztizálta, hogy a teljes üzem beindulása után évi 170 ezer tonna air-cargo és 250 ezer utas érkezhet a megyeszékhelyre.

Barta Balázs a 2009-es népszavazás után azt mondta, hogy a mostani kiskapacitású létesítmények helyén egy 4000 méter hosszú, 60 méter széles kifutópálya épül, valamint a forgalom kiszolgálásához szükséges ingatlanok: fogadóépület, utak, szerelőhangár, környezetvédelmi létesítmények.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.