Volkswagen-ügy: Kínában is elindulhat a lavina

Az Egyesült Államok, Japán, majd az Európai Unió után Kína is úgy döntött: kivizsgálja, hogy az ott készült Volkswagenek szennyezőanyag-kibocsátása megfelel-e a korábban teszteken mért értékeknek, a kínai környezetvédelmi minisztérium azonnali vizsgálatot rendelt el. Mindeközben lépett az S & P hitelminősítő is: bejelentette, hogy a Volkswagen „A” minősítésű besorolását egy fokozattal „A–”-ra rontotta.

Mindez tovább fokozza a botrány anyagi terheit, mert a leminősítést követően az autóipari konszern drágábban tud majd hitelhez jutni a piacról. Az S & P döntését részben azzal indokolta, hogy a mostani botránnyal a Volkswagen menedzsmentje bebizonyította: jelentős hiányosságok vannak a cég irányításában és az általános kockázatkezelés területén. A hírre zuhanni kezdett a VW részvényeinek árfolyama, majd visszakapaszkodott a tegnapi nyitóérték fölé, végül 108,55 eurónál zárta a tegnapi kereskedést.

Ázsiában is bukhatnak a németek a dízelgate miatt
Ázsiában is bukhatnak a németek a dízelgate miatt
Reuters

Mint ismeretes, a Volkswagenről nemrégiben derült ki az Egyesült Államokban, hogy évek óta egy a dízelmotorjaiba beépített szoftverrel meghamisította a motorjai szennyezőanyag-kibocsátását: a hivatalos teszteken a dízelmotorok jóval kisebb környezetszennyezést mutattak, mint valójában. Világszerte mintegy 11 millió autót érint az ügy, s a Volkswagen arra vállalt kötelezettséget, hogy 2016 végéig elvégzi ezeken a szükséges változtatásokat – saját költségére.

Ebben a 11 millióban nincsenek benne a Kínában gyártott kocsik. A német cég eddig azt állította, hogy a kínai alvállalkozói nem használták a „problémás” szoftvereket. Csak mintegy 1900, külföldről behozott Volkswagent kellett visszahívni a kínai piacról. A jelek szerint a kínai környezetvédelmi minisztériumot nem győzték meg. A tárca teljes és részletes vizsgálatot rendelt el. Amennyiben ezek bármi érdemi hiányosságot találnak, úgy annak további súlyos következménye lehet, elvégre Kína a Volkswagen egyik legnagyobb piaca, évi 2,8 millió kocsit adnak el az ázsiai országban. Amennyiben a vizsgálatok nyomán a Kínában futó kocsikhoz is hozzá kell nyúlni, az eurómilliárdokkal fejelheti meg a kármentés így is gigászi költségét.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.