belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
26. szombat

Kiérdemelték: piros pont az Orbán-kormánynak a programért

ÁLLÁSPONT

Többet kaptam az Orbán-beszédtől, mint amire számítottam, akár a szombati, a korábbi szörnyűségesen ügyetlen nyilatkozatokkal szembeforduló bejelentések alapján is. Nem csak az lett világos tegnap, hogy a Fidesz vezette kormány elkötelezett egy hiányszám mellett. Az is kiderült, hogy ehhez programja is van. Ami bizony fájni fog, egy statisztikailaig is kimutatható tömegnek - a közszférának - nem is kicsit, hanem nagyon.

Baka F. Zoltán| NOL| 2010. június 9. |198 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

Polemius | 2010. június 9. | 18:38:03

kentaurX | 2010. június 9. | 17:12:31 (és a többi, akinek tetszik amit a fidesz művel):

Miért jó az, hogy az emberektől (a dolgozók nagy részétől) elveszik a fizetésük jelentős részét, és azt odaadják azoknak, akik eddig is sokat kerestek?
Miért jó az, hogy aki eddig is örült, ha ki tudta fizetni a számláit, a hitelét, azt még rosszabb helyzetbe hozzák, a miniszterek, az államtitkárok, képviselők meg akár annyival többet keresnek, mint amennyi sok embernek a teljes nettó fizetése!

Arra válaszoljatok, amit eddig olyan hangosan kérdeztetek: miért az emberekkel fizettetik meg már megint, hogy a gazdagok még gazdagabbak lesznek?
Miért az emberekkel fizettetik meg már megint amit a politikusok elcsesztek?

kentaurX | 2010. június 9. | 17:12:31

Moderálási alapelvek- komment törölve -

firist | 2010. június 9. | 15:09:18

Gratulálok a szerző nagy nyelvcsapásaihoz!

Frenchman | 2010. június 9. | 15:01:26

iagzából az a meglepő, hogy a határidőket egyáltalán nem, számadatokat csak részben tartalmazó hantázásra (hantaméter megvan még?) miért reagált úgy a piac, ahogy reagált. Én mint befektető nem lennék megnyugodva attól, hogy extra bankadó jön, hisz ez minden, csak nem gazdaságélénkítés pl. Rgyedül talán a központi költségvetés (köztisztviselől-közalkalmazottak) megfogása tekinthető egy befektető számára pozitív hírnek, de eddig úgy tudtuk, hogy a népnyúzó balliberális kormány szolgálja ki az idegen érdekeket (lásd befektetők) a nemzeti oldal pedig védi a munkát: pl. a minimálbér megadóztatásával és 15%-os bértömegcsökkentéssel.

Frenchman | 2010. június 9. | 14:57:03

"(..) mintha egy szó sem hangzott volna el, a milliós nyugdíjastömegről. Orbán (...) elutasította a nihilizmust (mindent tagdani) és a cinizmust, konstruktív, belátó együttműködést kért."
Ő csak tudja miről beszél:-)
Mindeközben a Fidesz népszerűség töretlenül nő, ki érti miért: dehát minek mindig mindent érteni.

Packard | 2010. június 9. | 13:07:48

Semmit.

Packard | 2010. június 9. | 13:06:50

Csil | 2010. június 9. | 08:14:55

"Ha a szocikon múlt volna, még mindig negyvenezer lenne a minimálbér, vagy nem is lenne"

Ezzel teljesen egyetértek. De én úgy látom: a minimálbér nemhogy emelkedne, hanem még csökken.
Én még én óhajtottam 300 ezer Ft feletti minimálbért. Ugyan....
Csak álom volt.

Mindenesetre ez az intézkedés nem pár száz ezer embernek nem fog tetszeni.
Sokkal többnek.

Az a baj, hogy csupa olyan intézkedés történt amiből mi nem profitálunk:
Pl. bankadó, kinek van bankja? Én abból közvetlen nem fogok profitálni,
kettős állampolgárság: én abból közvetlen nem fogok profitálni

16%-os kulcs: Mivel nem keresek annyit, hogy a nagyobb sávba essek, ebből sem fogok profitálni. Sőt. Nem marad semmi a borítékban.

Semmi olyan intézkedést nem tettek, ami nekem jó lenne.

gope | 2010. június 9. | 13:04:42

tengerimalac 9.14
Hogy készakarva, vagy hülyeségből csinálták, még nem derült ki.
Kocsobur sem nyilatkozik erről.
Majd meglátjuk, hogy Laját kitüntetik, vagy pofozzák e érte.
Akkor majd esetleg tisztán látunk.
Én hajlanék az pártirányvonali összjátékra a meg nem valósult "A" terv szerint.

leo21 | 2010. június 9. | 12:50:45

Egészen konkrét tárgyi tévedés is van Orbán pontjaiban, ami nyilván az előkészítők trehánysága. Egyik "nagy vivmánya" úgy szól, hogy nem kell vállalkozónak lenni az ingatlan bérbeadásához. Tudhatná, hogy ez ma is pontosan így működik, nagy számban vannak ingatlanbérbeadók az országban,akik nem vállalkozók. Egyik rokonom is így adja ki bérbe a lakását egy cégnek. Pár éve kapott az APEH-től egy úgynevezett technikai adószámot, azzal állít ki havonta egy számlát, levonják tőle a 25 % adót és kész, év végén meg beadja az adóbevallását.

leo21 | 2010. június 9. | 12:49:54

Orbán ügyesen kibújt a csapdahelyzetből, amibe a múlt héten belemanőverezte magát. A beszéd legfontosabb üzenete kettős:
1./ Van gazdasági kormányprogram, amihez lehet viszonyulni (nincs rosszabb, mint a tartós lebegtetése a várható döntéseknek)
2./ Tartja a Bajnai-Oszkó költségvetés szerinti hiánycélt
(ezzel beismerve, hogy a költségvetés felpuhítási szándéka megbukott)
A 29 pontban egyébként teljesen eltérő fajsúlyú és célú intézkedéseket zanzásított össze Orbán. A két legkeményebb tétel: a közszféra kiadásainak 15 %-os mérséklése és a 180 milliárdos nagyságrendű banki különadó mellett a pálinkafőzés forradalmi joga csak populista allűrnek minősíthető. Számos homály is van az elképzelésekben, mint például az adórendszeren kivüli jövedelem fából-vaskarikája. Ha jól értem, itt arról van szó, ha adózott pénzből alkalmaz valakit egy magánszemély, akkor már nem kell a neki kifizetett pénz után személyi jövedelemadót fizetni. Eljön a budai villák újkori cselédjeinek (fedőneve: bébiszitter) adómentes foglakoztatási lehetősége? Egészen konkrét tárgyi tévedés is van Orbán pontjaiban, ami nyilván az előkészítők trehánysága. Egyik "nagy vivmánya" úgy szól, hogy nem kell vállalkozónak lenni az ingatlan bérbeadásához. Tudhatná, hogy ez ma is pontosan így működik, nagy számban vannak ingatlanbérbeadók az országban,akik nem vállalkozók. Egyik rokonom is így adja ki bérbe a lakását egy cégnek. Pár éve kapott az APEH-től egy úgynevezett technikai adószámot, azzal állít ki havonta egy sz

luck66 | 2010. június 9. | 12:28:07

a egy részét nem értem :
a vállalkozásoknak már júl-tól adócsökkentés
a bankoktól a plusz bevétel+önmagukon spórolás kb. 250mrd beétl
-ha ezek igazak, akkor az idei költségvetés nem állhat olyan rosszul vagy nagyon karcsúak azok a csontvázak vagy csak a pumáé?

sharapova2008 | 2010. június 9. | 11:39:36

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Dr Photon | 2010. június 9. | 11:10:59

Ha jol ertem, a programban felvazoltak tobbnyire 2011 elejetol lepnenek eletbe. Az pedig meg messze van. Mondani kellett valamit, es miutan ket nagy helyreigazitast kaptak a piacoktol, maradt a C-terv, az A es a B utan. Ketsegkivul jok a celok, a nagy kerdes azonban, hogy lesz-e forras a megvalositasukhoz, illetve az atalakitasok vesztesei hogyan birjak majd a veszteseget elviselni. A szemelyi jovedelemado valtoztatasa rendben van, de lenyegeben veve semmit sem latok, hogy mi lesz az adorendszer tobbi reszevel. Es foleg, hogyan tervezi a kormany a korrupcio es a feketegazdasag sokezer milliard forintos adocsalasat becsatornazni a koltsegvetesbe. Ez utobbi a legnagyobb kerdes, mert a legnagyobb behajthato penzrol szol. Ehhez kepest a bankok 200 milliardja semmiseg. es szerintem errol a tobbezermilliardos tetelrol egyltalan nem szol a fama a kormanyprogramban jelenleg. Alljon meg a faklyas menet, elobb tisztazzuk, mi lesz az emlitett sokezer milliardos feketegazdasagi es korrupcios penzekkel! Talan raszabaditjak az APEH-et? Es mit tud kezdeni veluk az APEH? Intenzifikaljak az aktatologatast meg az eredmenytelen birosagi uleseket? A lenyeg valahogy hianyzik nekem ebbol a programbol.

Pistaking | 2010. június 9. | 11:05:37

Lehet, hogy nem figyeltem, de mintha egy szó sem hangzott volna el, a milliós nyugdíjastömegről. Orbán úr a reagálásokra adott válaszában elutasította a nihilizmust (mindent tagdani) és a cinizmust, konstruktív, belátó együttműködést kért. Az elmúlt években nem ők tagadtak mindent és nem ők viselkedtek cinikusan?

szőlő | 2010. június 9. | 10:56:10

Navracsics beszél összetartozásról-- elfelejtette , hogy viselkedett!!!--vannak már elégedetlen hangok!!!-- a Jobbik tudja mit kell tenni!!-- Bajnainak gratulált Obama--ezt elengedik a fülük mellett!!--Ja, az IMF a torkukra lépett, kell a hiánycélt tartani???-- a bumeráng visszalő!!

Banyasz54 | 2010. június 9. | 10:49:19

Nem olyan rosz ez a kormányprogram,kár,hogy nincs benne melyik akcióterv mikrtol lép életbe,még az idén vagy csak évek múlva? Ahoz képest,hogy a múlt héten még államcsődöt vizionált néhány fideszes politikus a kormányproramban csak kisseb megszorítások vannak, tehát vagy amúlt héten hazudtak vagy most.
Ezt támassza alá,hogy már nem beszélnek "azonali új költségvetésről"ezek szerint mégiscsak jó a sokat szidott Bajnai féle költsévetés.Az adórendszer átalakításával egyértelmüen az alacsony keresetüek járnak rosszul,de ők majd úgy is meggyőzödhetnek róla saját tapasztalatuk alapján. Amit nagyon hiányoltam, nem esett szó az egészségügyről,oktatásról,nyugdíjasokról.

Egri Károly | 2010. június 9. | 10:45:46

Az imént olvastam: az idei első negyedévben 0,9 százalékkal bővült a hazai GDP a tavalyi év utolsó negyedévéhez képest. Puff! Kiesett az első csontváz!!!

Csil | 2010. június 9. | 10:30:00

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Tapeka | 2010. június 9. | 10:29:14

Gondolom, senki sem gondolta komolyan, hogy az új kormánynak nincs programja.
Aki eddig ezt szajkózta, az sem.

Csil | 2010. június 9. | 10:27:57

Moderálási alapelvek- komment törölve -

szájkosár.törvény | 2010. június 9. | 09:48:26

egynick | 2010. június 9. | 02:36:37

a cikkhez is van hozzáfűznivalód, vagy csak személyeskedni jársz ide?

manipul | 2010. június 9. | 09:32:32

Tisztelt Tengerimalac!
tengerimalac | 2010. június 9. | 09:14:55
E témában már értekeztünk:"De valaki mondja már meg Orbánéktól, hogy miért kellett bedönteni a forintot? Ez valami perverz figyelemfelhívás volt?"
Csak figyelemhívás volt, pontosabban "én, szóltam, nem engedtétek, akkor most jön ez." A bankok nagy része ugyanis külföldi. Az akcióterv már régen megvolt, csak mindent pontosan egybe kellett időzíteni. Sikerült.
Másrészt pedig ez forintbedöntés egy mese. 3 napos bedöntés semmi, ugyanis ha egy hiteles ennyivel késik csak, akkor símán megvárta, hogy visszaálljon az árfolyam és kész. Jellemző módon ezt nem tanácsolta az óbégató sajtó.
Továbbá a forintbedöntés kifejezetten jól jön az exportőröknek. Erről se óbégattak.
Továbbá nagyon úgy néz ki, hogy 3.8% tényleg nem annyi.
Ezért mondtam, hogy nem kell minden árnyékra rávetődni, még akkor sem ha az FT vetít.

Gaspar | 2010. június 9. | 09:26:43

evianna,

A 15 százalékos bértömeg-csökkentés állítólag csak az állami és önkormányzati vállalatokat érinti, legalábbis ezt nyilatkozta valamelyik fideszes szakértő tegnap este. A közszféra fennmaradó részér csak fenntartják a Bajnai által bevezetett bérstopot.

Nekem egyébként akkor tetszett volna igazásn, az új adócsomag, ha vagyonadóval egészítik ki egy bizonyos összeg felett. ÁLtalában véve viszont jónak tartom, ha minél töb jövedelmet hagynak az állampolgárnál, vagyis minél kevésbé az állam dönti el, hogy mit csináljanak az állampolgárai a pénzükkel.

manipul | 2010. június 9. | 09:23:38

Tisztelt Bignick!
Már azt hittem eltűnt úgy kihátrált a rendőri azonosítás ügyében. Nagy mellénnyel szónokolt, aztán mikor kiderült, hogy félrebeszél felszívódott. Pedig, ha ilyen fölényesen ajánlgatja a tudást, szövegértést stb. akkor bizonyára bőviben van ezeknek. Vessen egy pillantást ide: http://nol.hu//belfold/20100522-2006_oktober_23__egy_platformon_a_fidesz__az_lmp_es_a_jobbik

Ha lehet, akkor válaszoljon végre.


"Bignick | 2010. június 8. | 22:25:41
Mudnol | 2010. június 8. | 22:21:17
Édes szívem!
Olvasni tudás+szövegértés+ 4 alapművelet készség szintű használata általános iskola 6. osztályban követelmény. Érted?"

tengerimalac | 2010. június 9. | 09:14:55

Féltem, mikor elkezdtek vajúdni a hegyek, hogy egér lesz a gyerek. De nem! Na végre valami, ami nem demagóg, hanem felelőséget tükröz. Azért akad némi bukta. Ugye az egy kulcs. Talán a Bajnai-féle megoldás jobb lenne! Mert akinek évi 15 milla összejön, az nem vágja hanyatt magát, ha az e feletti részt megadóztatják még egy picit! Ezzel mintegy keményebb tehervállalást mutat fel. Ennek fejében pedig az olyan demagóg, elmeeset adók, mint repülő, hajó, nagy teljesítményű autó adója kitörölhető lehetne a rendszerből! (Többe kerül, mint amit hoz, és könnyen kijátszható!) A minimálbér megadóztatása sem ördögtől való! De talán ott sem kéne a progresszivitást eldobni! A gyerekek utáni adókedvezmény kifejezetten jó ötlet! A bankok szívatása pedig kifejezetten kívánatos! Ha azt nézzük, hogy a válság legmélyebb bugyrában milyen hasznokat realizáltak, közben pedig állt a hitelezés, de tartották a csülküket extra állami pénzekért, hogy hitelezzenek! Amúgy meg lehet nézni, mennyi a betéti kamat és a hitelkamat közötti olló! Persze hisztiznek, de nem kell félni, hogy egy klasszikussá vált férget idézzek természetesen rosszul: „tüntetnek egy kicsit, aztán megunják és kész. Akinek meg nem tetszik, tessék el lehet menni!” Persze kérdés, hogy a PSZÁF képes lesz-e megvédeni bennünket a bankok átterhelő magatartásától! De valaki mondja már meg Orbánéktól, hogy miért kellett bedönteni a forintot? Ez valami perverz figyelemfelhívás volt?

manipul | 2010. június 9. | 09:09:21

Tisztelt Spartacus!
spartacus | 2010. június 8. | 20:47:16
Ime az elhajlása:
"Jobboldal-baloldal. Egyreszt a fenti cikk temajahoz nem tartozik szervesen, masreszt meg ne haragudjon, de nem zuhannek neki egy ilyen temanak, akarmennyire is tulteng bennem a nepmuvelo hajlam. Egy aporosagot, ami talan segit eligazodnia: a mai magyar poltikai eletben peldaul nem letezik jobboldal, amit ma egyesek annak neveznek, az egy tulhaladott, nemzeti szocialista iranyzat, amire legjobb pelda volt a FideSS legutobbi valasztasokkal kapcsolatos kommunikacioja: szelsobalos demagogia nemzeti szosszal nyakon ontve."
Mindez annak a fényében írta, hogy előtte csípőből leszélsőjobbozott engem. Utána küldött e témában egy álértekezést arról, hogy Ön szerint ki hol áll a bal ill. jobboldalon. Tablónak jó volt, de semmi köze a kérdéshez. Az ugyanis nem az volt, hogy ki hol áll.
Továbbá, mint írja Ön nem a TIT. Ez rögtön látszott. Ajánlgatja a google-t stb. csak egyet felejt el, én az Ön jobb bal értelmezését kérdeztem, és nem google értelmezését. Nem a google szélsőjobbozott, hanem Ön!

evianna | 2010. június 9. | 09:08:49

gjokkel: a gond az, hogy a devizahiteles most 6 hónapig az emelt árfolyam alapján törleszt. (a 6 hónapos kamatperiódus a jellemző, és ha éppen most volt a váltás, akkor pechje volt.)
de itt messze nem csak a devizahitelesekről volt szó, sokkal nagyobb baj, hogy igen rossz hírbe keveredtünk.

evianna | 2010. június 9. | 09:01:55

nsada75 | 2010. június 9. | 08:17:10

nagyon igaz, amit írsz: ezek brutális megszorítások lesznek a köznéppel szemben, és hatalmas kedvezmények a felső félmillió számára, ugyanakkor alig lehet tudni valamit a részletekről.
a cikkíró is szóvá teszi, hogy a bankszektor teljes éves nyereségével ér fel a bankadó (2009-ben 257 milliárd volt összesen), a biztosítókkal és a lízingcégekkel együtt talán megvan a 400 milliárd - annak a felét akarják elvonni?
és mire?
mert itt állami munkahelyteremtés nem lesz, itt most a felső jövedelmi kategóriák adócsökkentését kell kigazdálkodni.

ami még cifrább: a 15%-os bértömeg-csökkentés a teljes költségvetési szférát érintené, nem csupán a minisztériumokat (!), vagyis vagy a fizetéseiket kell csökkenteni ennyivel, vagy embereket kell elküldeniük, hogy a fizetés ugyanannyi maradjon (közben meg az alsó kategóriák az adójóváírást is elveszítik).
egyelőre az egymillió megszüntetett munkahely felé menetelünk, nem a munkahelyteremtés felé...

gjokkel | 2010. június 9. | 08:56:01

Ma már a 280-at pedzi az Euró. Ennyit a "HATALMAS kár"-ról, amit a Fidesz a devizahiteleseknek okozott...

Gaspar | 2010. június 9. | 08:32:30

A Fidesz legalább egy jobboldali kormánytól elvárható gazdasági programmal állt elő. Már ez is óriási megkönnyebbülés, mert az elmól évek mindent elborító szociális demagógiájának és a különböző társadalmi csoportok megmentésének fényében attól tartottam, hogy valamiféle szocialista, nemzeti programmal hozakodnak elő.

Nem értek ugyan egyet a program minden elemével - örökösödési adó eltörlése pl. -, de legalább úgy tűnik, hogy az intézkedések világos koncepción alapulnak:

- kkv-k lélegzethez juttatása,
- gyermeket nevelő családok terheinek könnyítése,
- általában a középosztály terheinek csökkentése,
- bürokrácia egyszerűsítése,
- fentieknek köszönhetően munkahelyteremtés


Kezdetnek mindez jó lépés.

Ezzel szemben 8 évig nem volt világos, hogy mi az MSZP gazdaságpolitikai elképzelése. Nagyjából annyit sikerült leszűrnöm belőle, hogy látványosan megemelték a legalsó 10 százalék juttatásait, eladósították 25 évre a középosztály jelentős részét, hagyták garázdálkodni a bankokat és az energiaszolgáltatókat, elképesztő mértékben megemelték az állami szektorban dolgozó vezetők fizetését, a korábban is meglévő korrupció hihetetlen mértékben elharapódzott, az Apeh pedig nemigen ellenőrizte a semmiből előkerült nagy vagyonok eredetét. MIndennek az árát pedig a társadalom többé-kevésbé középen elhelyezkedő 80 százaléka fizette.

nsada75 | 2010. június 9. | 08:17:10

Az az érdekes, hogyha ugyan ezeket az intézkedéseket az MSZP vezeti be, most a Kossuth téren átszellemült arccal a könnycseppjeinket törölgetve hallgatnánk a Nagy Nemzetmentőt (Orbán Viktor) aki hazaárulózna, arról beszélne, hogy tízezrek kerülnek utcára, kiemelné kis túlzással, hogy a családjaikon keresztül több tízezer ember megélhetése egyik pillanatról a másikra megszűnt, és csak a polgári kormány tudja ezt helyre állítani.

Átfutottam a pontokat, akkora könnyítést ad az egyik oldalon, hogy a teljes közszférát felkel, hogy számolja a másik oldalon. Egyensúlyra kell törekedni, az egyensúly a 3,8 %. Ha egyik oldalon lazítjuk az egyensúlyt a bevételek csökkentésével, a másik oldalon a kiadásokon szorítanunk kell. Egyszerű elemi matematikával látható, hogy túl nagy lesz a létszámcsökkentés a közszférában, hogy az egyensúly tartható legyen. Ez az állam teljes működésére kihatással lesz csak pl. csökken az ellenőrzés hatékonysága, nő a feketegazdaság.
A bankok jót nevetnek hisz a hitelesekre kiterhelik a banki adót, a bank nyeresége nem fog változni, de a hitelesek még hányatottabb helyzetbe kerülnek, és a saját házaikban - amelyre már elköltötték a hosszú évek alatt megspórolt pénzeiket, hisz önrész is kell a hitelhez - bérlőként fognak lakni, persze az állam lesz a tulajdonosa ezeknek az ingatlanoknak, de kérdés a 4 év múlva esedékes politikai zakó előtt a 2/3-ados többség nem fogja-e privatizálni ezt a tőkét. Nem-e maszek vagyonba kerülnek majd áron alul a banki adó esetl

Csil | 2010. június 9. | 08:14:55

Moderálási alapelvek- komment törölve -

2xshalom | 2010. június 9. | 08:07:56

Azok számára akik előszeretettel nyafognak a bankadó kapcsán, hogy így, meg úgy fogják azt az ügyfeleken lehúzni:
Orbán nincs egyedül: egész Európa a bankadó mellett itt a link is
http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?h=1&k=2&i=134312

Azokon nyafogni, akik az egész válságból egyedül jöttek ki mint nyertesek?! Ráadásul állami segélycsomagokból, tehát adókból, ergo az állampolgárok pénzéből? Sok a betegesen manipulálni próbálgató agyament.

"Egy súlyos hiányossága azonban van ennek a programnak. Arról semmit nem mond ugyanis, hogyan teremtenek munkahelyeket belátható időn belül.."

...többek között az kkv-k fellélegeztetése az, ami munkahelyeket teremt egy ilyen típusú országban. A munkahelyek teremtése nem úgy működik, hogy neki áll a kormány és létrehoz ha kell, ha nem, ott ahol esetleg nem kell...munkahelyeket. A munkahelyteremtést mindig és mindenhol az adórendszer befolyásolja.

Ami pedig a devizaalapú jelzáloghitel megszüntetését illeti, az értelemszerűen hosszú távon fog stabilizálni.
"Neil Shearing, a Capital Economics londoni befektetési elemző csoport feltörekvő piaci közgazdásza a pozitív elemek között emelte ki a devizaalapú jelzáloghitelezés korlátozásának terveit, mondván: ez az egyik olyan tényező, amelyből Magyarország "bajai erednek".

További jó rinyálást, öncélú nyafogást és ellendrukkolást. A lényeg benne örök érvényű: Vissza szál a fejetekre.

Csil | 2010. június 9. | 07:47:45

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Csil | 2010. június 9. | 07:29:58

Moderálási alapelvek- komment törölve -

S.Nagy | 2010. június 9. | 07:03:47

Először úgy olvastam, hogy "piros lap a programért". Így meg állná a helyét, de piros pont? Valószínű, hogy aki írta nem minimálbéres...
A köztisztviselőknél a 15% bértömeg megvonás az létszám leépítést jelent, mert a jogállásukról szóló törvény alapján kapják az illetményüket. Ha véletlen olvassa valamelyik jelenlegi illetékes javaslom neki, hogy ezen is nem ártana változtatni, mivel van olyan hely ahol ugyanazért a munkáért kétszer annyi fizetést is ki lehet osztani a Ktv. alapján.

baracskai | 2010. június 9. | 06:46:24

Na végre, megindul Magyarország is a kornak, világnak megfelelő változás irányába!
Látszik, hogy ismét van felelős kormányunk.
Van ismét remény arra, hogy itt érdemes élni, lesz értelme dolgozni.
Szükségünk pedig nincs akkora admimisztrációra, hivatalnok rétegre, mint eddig,ezért az államnak is, és az állampolgárnak is felesleges köztisztviselők, közalkalmazottak pedig menjenek el isten hírével. A társadalomnak is hasznos munkát a volt "közszolgák" találnak maguknak, itt is igaz az az elv, hogy: "aki keres, talál".
Reméljük jön a folytatás is, az önkormányzati bürokrácia feladatainak átrostálása, az oka fogyottá váló önkormányzati struktúra szűkítése is!

wallaby | 2010. június 9. | 06:21:05

fabatka2 | 2010. június 9. | 02:38:54

Ne nevettessd ki már magad.
1. Miért voltak a jogos zavargások? Miért nem oldotta meg az mszp? liBajnai alatt is voltak?
2. Az ellenzék végezte a dolgát mint most is. Ezt veted a szemükre?

snuki | 2010. június 9. | 05:57:17

Nincs ezzel az akciotervvel nagyobb baj. Lehet fanyalogni, de kezdetnek nem rossz. Elfogadom ha valakinek nem kedves a fidesz, de ket megjegyzes:
1, Azert a szociknak -mint az elmult 8 ev es a valasztasi eredmeny bizonitja-, kicsit nagy volt ez a cipo. Magyaran: azert mert tagja valaki az elcspatnak meg nem biztos hogy el tud vezetni egy orszagot.
2, Probaljanak a fideszellenes emberek is szurkolni Orbannak, mert ha ez itt most nem sikerul, nagyon cudar vilag lesz magyarorszagon. gondolom ertik mire gondolok.

macilaci | 2010. június 9. | 05:50:14

Amikor az állam azt mondja, hogy magán kezdi a spórolást, akkor mindig arról van szó, hogy néhány magas beosztású kulcsszereplő fizetését csökkenti, de a nagyobb, érdemi lépés a széles köztisztviselői, közalkalmazotti rétegek megsarcolása, bérbefagyasztása, kirúgása, költségcsökkentése.
Ez konkrétan abban jelenik meg, hogy az intézmény vezetőjének egyszerűen annyival kevesebb pénzt osztanak ki fentről, hogy még WC papírt sem tud vásárolni az intézmény részére, és csak úgy tudja kifizetni a béreket, ha leépít. Az állami szféra az, ahol nincs módja csalni/lopni az egyszeri alkalmazottnak. Ő csak dolgozik reggeltől délutánig és a hó végén felveszi az adókkal és járulékokkal már megsarcolt bérét, aztán ami marad neki, abból megpróbál élni.
Hosszú-hosszú évek óta ez a trend, és amikor egyszer mégis kap egy nagyobb béremelést (ld. Medgyessy kormány), akkor rögtön ő okozza az államcsődöt, mert fedezet nélkül osztogattak neki.
Hogy eközben a vállalkozások, a vállalkozók hány milliárdot csaltak, loptak el az államkasszából a törvényekhez képest, az csak egy statisztikai adat, amivel nem lehet mit kezdeni... Sőt, hozzá kell őket segíteni a kedvezőbb hitelekhez, hogy úgymond még több embernek tudjanak munkát adni.
Amikor pedig az egyszeri vállalkozó elmegy a hivatalba, akkor megköveteli, hogy profi, egykapus, gyors kiszolgálásban legyen része, mosolygós hivatalnokokkal. Őt az nem érdekli, hogy mennyiért dolgoznak ott a még megmaradt hibbant felsőfokú végzettségű alkalmazottak. Őt az

chili | 2010. június 9. | 02:39:59

Folytatodik a nagy porhintes. Csak meg kell nezmi, Matolcsi kacagasa mindent elarul. Ket jellemzo dolog: palinkafozes adozas nelkul--vissza a szocializmusba, es az orokosodesi ado eltorlese--vissza a feudalizmusba. Az Orban banyak, hazak, szolok es foldek meg azt a par szazalek adot sem hozzak az orszagnak. Szomoru. A koztisztviseloket most szivbaj nelkul elzavarjak, ugysem biznak bennuk. Mi lesz az oktatassal? A lenyeg meg a reszletekben van elbujtatva, ill. nincs az orrunkra kotve.

fabatka2 | 2010. június 9. | 02:38:54

wallaby | 2010. június 9. | 00:53:59

"Bár az elmúlt 8 évben is volt egy-két jó elképzelés, de soha semmi sem valósult meg belőlük."

Miért is nem? Soroljam, vagy magadtól is tudod? Népszavazás, tüntetések, a normális munka ellehetetlenítése többek között a kormánytagok fizikai megfélemlítésével is, minden reformkezdeményezés azonnali elgáncsolása stb. Kérd számon a Fidesztől IS ezt az elmúlt 8 évet!

egynick | 2010. június 9. | 02:36:37

Már a népszabi sem a régi HÁHÁHÁ, szegények, déja vu: népszava. Későn kezdtetek el nyalni, ez már a földön való elnyalás :). Eviannának és a többi elmeroggyantnak, mint például sartacus, sydney, vakablak, meg ehhez hasonló okosságoknak szép éveket és sok szerencsét a minimálbérhez, sok naplopó, nincstelen panelnyugger :D

evianna | 2010. június 9. | 02:04:18

ez egy nagyon jóhiszemű cikk.
a gond az, hogy mire a beszéd és a beígért lépéssorozat tényleges eredményei kiderülnek, már késő lesz.
nem véletlen, hogy csak jövőre vezetik be, addigra terveik szerint már az önkormányzatok is feszt a kezükben lesznek, a teljes intézményrendszer át lesz alakítva.
rosszabbul fogunk élni.
de még mennyivel...!

kations | 2010. június 9. | 01:58:59

Legalább pálinkát főzhetünk! Megisszuk és nem gondolunk semmire.

Nantal | 2010. június 9. | 01:45:54

...a cikk értékelésével nem értek egyet, hiszen úgy látom, hogy bár vannak benne hasznos lépések is, ám a túlsúly a véghatását tekintve nagyon hátrányos az országra...! ...részleteiben ezekről, hamar ki fog derülni a hiányosságaik...!

Igazi Trebics | 2010. június 9. | 01:35:42

wallaby!
Valamit kifelejtettél: Hajrá Fidesz! Hajrá Magyarország! Hajrá pálinka!:))

ip1000 | 2010. június 9. | 01:19:24

Moderálási alapelvek- moderált komment -

zrt j ltn, hgy gy dbrcn plgrmstrnk mkkr htlm vn. Bffnt gyt s z mrk s jpn dzsd blrmg. z mrk lnk zntl Dbrcnb jr mjd brtyzn, h mgnl s bflyssbb mbrhz szrtn drgldzn.
Lglbbs zt sgllj bllb md, z tv-vl z ln. "Tszt rltk hz, m?"

wallaby | 2010. június 9. | 01:05:27

˝Többet kaptam az Orbán-beszédtől, mint amire számítottam, akár a szombati, a korábbi szörnyűségesen ügyetlen nyilatkozatokkal szembeforduló bejelentések alapján is.˝

Nyílván Amerikában ez így van. Ott a tőzsde egy kicsit emelkedett. Viszont Európában egyértelműen Kósa fújja a passzát szelet, mivel az európai tőzsdék tovább estek!

wallaby | 2010. június 9. | 00:59:48

Igazi Trebics | 2010. június 8. | 23:53:44

Igazi Trebics!
Hol van a többség a math féléknél, vagy a normálisoknál? A lap túléléséhez pedig a többség számára kell írni!

wallaby | 2010. június 9. | 00:53:59

˝bőven meg lehetünk elégedve azzal is, amit kaptunk: a megváltozott világgazdasági feltételekhez igazodó gazdaságpolitikát. Karcsúbb, takarékosabb és kevésbé bürokratikus - vagyis állampolgárbarát - államot. Olyat, amilyenre régóta szükség lenne, de gazdasági válság kellett hozzá, hogy tényleg elinduljunk ebbe az irányba.˝

Nem ˝gazdasági válság˝, hanem egy hozzáértő MAGYAR kormány kellett hozzá. Bár az elmúlt 8 évben is volt egy-két jó elképzelés, de soha semmi sem valósult meg belőlük. Itt az ideje, hogy mostantol ne így legyen. Éljen a forradalom!

Mi van elvtársak? Nagyon gyengén nyöszörögtök!

Hajrá Fidesz! Hajrá Magyarország!

math | 2010. június 9. | 00:50:16

egyrészt a szegényekkel kurvára kitolnak. a Fidesz népszerűsége iszonyatosan fog zuhanni. másrészt meg a gazdagoknak szánt osztogatás fedezete nincs meg. még a szegények megszorítása sem fedezi.

tartani akarják a hiányt, államcsőd szélén az ország (ők mondták), és adót csökkentenek a gazdagoknak. ugyan miből?! erről Magyarország leghülyébb miniszterelnöke nem beszélt.

köztisztviselőket bocsátanak el? mennyit? hány százalékkal dobja ez meg a munkanélküliséget?

sterneschii | 2010. június 9. | 00:34:18

igen vàrjuk ki a vègèt. 2011-ig nem fog sok minden törtènni azon kivül hogy a 29 pontot nem kell köbe vèsettnek venni. ez a program igy tarthatatlan de arra jo volt hogy a piacokat megnyugtassa. ez is valami elsönek a sok ökörsèg utàn.

ip1000 | 2010. június 9. | 00:00:28

Nocsak! Ezt is megéltük! A nol dicséri a fidesz programját, holott pár hete még minden oldalon csak a nincsisprogramja szlogen volt látható.

Igazi Trebics | 2010. június 8. | 23:53:44

A cikk szép példája annak, hogy miért tűnik el a Népszabóság.

walsz | 2010. június 8. | 23:43:12

d.a.angela | 2010. június 8. | 21:21:13

Várjuk ki a végét.
Az ne feledjük el, volt egy párt, melyik nyolc éven keresztül hadat üzent igen, magának az országnak. Most ö asja a miniszterelnököt, akinek halvány fogalma sincs mit tegyen a hátsógondolatok helyett.

walsz | 2010. június 8. | 23:39:08

Miért is kell a köztisztviselöket ilyen gyorsan elbocsájtani?
Azért mert ugyis kiserül, hogy mégis szükség van rájuk, de akkor sógor, koma, keresztapa, meg cimborák kerülnek a helyükre.

Így megy ez!

walsz | 2010. június 8. | 23:34:55

A gond ott van, hogy honnan lesz pénz az engedményekre? Nagyon úgy néz ki a hiány igencsak el fog szaladni. Magyarul: Nem lesz jobb, de káosz boritékolható.
A szociális dolgokrók a társadalmi politikáról egy szó sincs.

Amit Orbán elmondott, az egy szocialista brigád felajánlásai.
Annak sem elégséges.

walsz | 2010. június 8. | 23:31:25

Ez nem program és különösen nem gazdaság politika.
Egy két nap alatt összefércelt - valóban - egy akcióterv.
Más nem.

Egy gazdaság politika tökéletesen más.
Ennek elkészíotésére Orbánnak nyolc év sem volt elég.
Nem is értenek hozzá.

Összegezve: Sem a Fidesznek sem a kormánynak nincs gazdaság politikája.


trotta | 2010. június 8. | 23:23:48

Nemsokára kiengedik Kulcsárt. Csinál egy gyereket Tocsik Mártának, s már csak 30 évet kell várni és megvan az új szoci miniszterelnökjelölt.
Addig Orbánék elkormányozgatnak.

Hans Castorp | 2010. június 8. | 23:15:11

Adjuk meg a piros pontot ma a Népszabadságnak is. Van vitam a cikkel, de alapvetően korrekt. Csak így tovább!

vowels | 2010. június 8. | 23:07:53

brávo orbán! sosem voltam fideszes, de ez most nagyon rendben van! kösz!

d.a.angela | 2010. június 8. | 22:49:44

tuxkart | 2010. június 8. | 21:26:12
Tisztelt Angéla.

Baj a fityisz tevékenységével van.
Persze, a szocik sok magyar bizalmát eljátszották.
De kérem! Jön egy "új" párt, program nélkül, esküvel ígér fűt-fát-vadvirágot, majd mikor jó erősen bebetonozza magát, kezdődik a (bocsánat, komikus urak és hölgyek) a L'art Pour L'art műsor - államcsőd, ja nem csak Lali hülyeséget beszél - 1.000.000 új munkahely de előtte kirúgunk 200.000 ezer hivatalnokot.

Hol van ebben a logika ?!?!?!?!

Kedves tuxkart. A logika ott van, hogy ki adósította el az országot, annyira, hogy megszorítások kellenek. Ok,kell autópálya, de ésszel, legyen kevesebb, legyen minőségi, és közben neadósodjunk el. A fidesz , v. lmp se adósítson el, mert nem érdekem. És nekik sem, mert az életbe nem szavazok rájuk. A másik logika: ki tudja rendbehonhogy engem és a lakosságot kevésbé érintsen rosszul? Az mszp nem mozdult, hát akkor kell valami más. Nem érdekel melyik párt, de tesz olyat, ami miél kíméletersebb a lakosságnak, akkor ok. Atett számít, meg a végeredmény.

spartacus | 2010. június 8. | 22:43:28

Spartan | 2010. június 8. | 22:40:00

Kiváncsi lennék, hogy hány százaléka a minimálbéreseknek él valóban minimálbérből, szerintem max. 20 %. ”

Persze, mivel ezek jelentos resze a kozigazgatasban dolgozik, alsobb szinten. Biztos kamura jelentette be az allam / onkormanyzat, ugye?

kékestető | 2010. június 8. | 22:40:11

Rovi | 2010. június 8. | 20:21:55

"A középosztályt kell megerősíteni, és Orbán Viktor ma bejelentett programja éppen ez irányba tesz lépéseket. Ha nincs középosztály akkor a szegények sem tudnak hova felemelkedni."

A középosztály a vidék jelentős részén szinte egyenlő a közszférában dolgozókkal. Ők a (magyar) kultúra hordozói.
Ehhez képest megint a közszféra viszi el a balhét, mint már a konvergencia programkor 2007-ben - húúú, a fidesz majdnem forradalmat is kirobbantott -, ill. a gazdasági válság kezelésekor 2008-tól ideáig, persze utóbbi esetben azok mellett, akiknek állását a versenyszférából szintén érintette a gazdasági válság.
REMÉLEM LESZ ÉRDEMLEGES SZAKSZERVEZETI MEGMOZDULÁS. Legalább mint Romániában.

Spartan | 2010. június 8. | 22:40:00

Kiváncsi lennék, hogy hány százaléka a minimálbéreseknek él valóban minimálbérből, szerintem max. 20 %. 1,3 millió minimálbéres van a munkaerőpiacon. Van durván 800.000 közszférában dolgozó, ennek jó része az aparátus számára gyárt munkát. A közszférában dolgozók bérét a versenyszféra adójából tartják el. Van vagy 600.000 bejelentett munkanélküli....na ez nem megy tovább..

Bignick | 2010. június 8. | 22:27:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Bignick | 2010. június 8. | 22:25:41

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Bignick | 2010. június 8. | 22:22:54

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Mudnol | 2010. június 8. | 22:21:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Mudnol | 2010. június 8. | 22:19:59

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Mudnol | 2010. június 8. | 22:15:55

Moderálási alapelvek- komment törölve -

spartacus | 2010. június 8. | 22:15:22

spartacus | 2010. június 8. | 22:02:30
misima | 2010. június 8. | 21:56:51
verm.es | 2010. június 8. | 21:53:33
Csaoóó neked is drága”

A naszejszakat is a nagykozonseg elott akarjatok megtartani, vagy attol azert megkimeltek minket?

—•—•—•—•—•—•—•—•—•—•—•—•

misima | 2010. június 8. | 22:05:43
spartacus | 2010. június 8. | 22:02:30

Közöd hozzá?

—•—•—•—•—•—•—•—•—•—•—•—•

Semmi. Eppen errol irtam, hogy rohadtul nem erdekel a nemi eletetek, legyetek oly kedvesek azt a nol.hu-n kivul megelni.

Packard | 2010. június 8. | 22:14:42

Ennek nem lesz jó vége.

Bignick | 2010. június 8. | 22:13:47

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Packard | 2010. június 8. | 22:13:04

Azért mondjon mindenki amit akar, de a Gyurcsány- kormány nem adóztatta meg a minimálbért.
Jó, szuper bruttósított...
De minimálbérhez nem nyúlt.

Bignick | 2010. június 8. | 22:12:13

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Packard | 2010. június 8. | 22:09:56

bunkóságotoltó | 2010. június 8. | 22:08:12

Igen, igen... ezzel egyetértek. Nyugodjunk meg, biztos vagyok benne hogy ránk fogják terhelni. Nem kel hozzá fél év, és az átutalási díjak, a kézpénzfelvételi díjak a többszörösére fog emelkedni...

Mudnol | 2010. június 8. | 22:09:55

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nem_szajko4 | 2010. június 8. | 22:08:43

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Packard | 2010. június 8. | 22:08:22

misima | 2010. június 8. | 22:05:43

Uraim, ne veszekedjünk...

bunkóságotoltó | 2010. június 8. | 22:08:12

Baka szerint majd a a bankok lenyelik és megfizetik az új profitadót.....megsúgom Önnek Baka Úr, ezt a ügyfelek fogják megfizetni a bankok helyett.....ez a piros pontos okoskodása meg egyenesen nevetséges......

Packard | 2010. június 8. | 22:07:47

Rovi | 2010. június 8. | 20:21:55

Felemelni a középosztályhoz? Ön szerint 2-3 millió szegényt fel lehet emelni?

misima | 2010. június 8. | 22:05:43

Moderálási alapelvek- komment törölve -

józsefbé | 2010. június 8. | 22:04:25

Békesség Istentôl,
messze tôlem a Fidesz majmolása(biztosan találkoztunk már ezen az oldalon),de ezt nem vártam.
Bajnai elkezdte,ügyesen és határozottan,Orbán meg rátett egy lapáttal.Adja Isten,hogy sikerüljön!Igaz,hogy a "szakértô" kontárokat ki kell zárni a csapatból.

spartacus | 2010. június 8. | 22:03:48

evianna | 2010. június 8. | 21:49:36

Koszönet a konkret peldakert es szamokert, en lusta voltam hozza.

spartacus | 2010. június 8. | 22:02:30

misima | 2010. június 8. | 21:56:51
verm.es | 2010. június 8. | 21:53:33
Csaoóó neked is drága”

A naszejszakat is a nagykozonseg elott akarjatok megtartani, vagy attol azert megkimeltek minket?

spartacus | 2010. június 8. | 21:59:42

Moderálási alapelvek- komment törölve -

misima | 2010. június 8. | 21:56:51

Moderálási alapelvek- komment törölve -

verm.es | 2010. június 8. | 21:53:33

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Kardos | 2010. június 8. | 21:52:48

Azért kellene O. Viktornak piros pontot adni, mert válságkezelő programot hirdetett egy világválság közepén csücsülő országban? Meg egy puszi is kellene a homlokára.
De tényleg! Jár nekik! Egy hét alatt megoldották, miként hátráljanak ki az elmúlt években és a kampány alatt tett felelőtlen ígéretekből. Nagyszerű! A pártlapok és tv-k majd megmagyarázzák a híveknek, hogy azok a csúnya szocik meg liberálisok tehetnek mindenről és persze nem volt már másfél éve válság a világban, csak azok a csúnya szocik meg liberálisok sajna rárontanak mindenre. Éééééés ennyi! Taps, vállveregetés, függöny lehull.
Még valami! Tiszta ideg voltam, hogy Demján, Csányi, Széles és hasonló kaliberű emberek gyermekei fizetnek-e illetéket apuka szigorúan becsületes úton megszerzett vagyona után, miután azok hárfázni mennek a mennyországba. Még merje azt mondani valaki, hogy nem oldotta meg a zemberek problémáit O.V., igaz egyenlőre csak néhány százét. Ezért is jár a pirospont!

gezapet | 2010. június 8. | 21:52:18

Moderálási alapelvek- komment törölve -

evianna | 2010. június 8. | 21:49:36

na, azért a piros pont túlzás.
jól elmondott beszéd volt, de a tartalma rettenetes.

mert nézzük meg, mit jelent ez a valóságban.
hevenyészett adatok alapján nekem az jön ki, hogy egy 100 ezer forintos havi fizetés után
- jelenleg van kb. 80 ezer forint éves adó (adójóváírással)
- az adójóváírás eltörlése után lesz 192 ezer.
figyelem: ez csak az alkalmazotti státuszban lévőkre vonatkozik! a vállalkozók már régen nem lehetnek önmaguk alkalmazottai, tehát ők adójóváírást már most sem alkalmazhatnak.

ha a havi fizetés 500 ezer, akkor adójóváírás már nincs, az adó jelenleg 1.818 ezer forint, az új rendszerben 960 ezer, ha pedig havi 2 millió (ami a maximum a közszférában), akkor az adó jelenleg 8.298.000, az új rendszer szerint 3.840.000.
az azért már különbség, nem igaz?
de vajon arra is elég, hogy munkahelyet teremtsen belőle?

összességében az fog történni, hogy az állam kivet 300 milliárd pluszadót az eddig adójóváírásra jogosultakra, és elenged kb. ugyanennyit a magas keresetűeknél.
biztos, hogy ez jó lesz?

Frenchman | 2010. június 8. | 21:47:27

ezek szerint ennek az adócsökkentésnek a fedezetére kellett Kósáéknak shortolni. Ügyes.

sterneschii | 2010. június 8. | 21:46:00

ami tèny hogy az azonnali egyszeri nagy adocsökkentès egy mese volt vagy hazugsàg kinek hogy tetszik. az adoàtcsoportositàs tehàt 2011-re lett beigèrve ami mèg ugye messze van ès mint tudjuk hinni magyarorszàgon nem nagyon kifizetödö. tehàt most ne örüljünk vagy bànkodjunk attol függöen hogy szegènyekröl vagy jobb moduakrol van szo, hiszen hogy mi lesz 2011-ben az a magyar politika hiteltelensègèböl adodoan legyen az jobb vagy bal teljessèggel bizonytalan. a bankoktol, biztositoktol követelt pènzt indirekt adokènt a polgàrokkal fogjàk megfizettetni amin csak egy garanciavàllalàs vàltoztathatna ami nem reàlis remény. hogy mi lesz az eddig is kivetett orvosokkal, vasutasokkal stb. arra jobb nem gondolni a sok majdani munkanèlküliröl nem is beszèlve ami persze mèg mindig nem tèny.

tuxkart | 2010. június 8. | 21:42:47

Tudom, kicsit kemény lesz a következő mondat. Láttam pár képet a dunai árvízről, hogy a folyó az Országház alapját nyaldossa. Vajon végrehajtja a Duna a már időszerű ítéletet?

BELE A FOLYÓBA A SZEMETET. Hadd ússzon.

misima | 2010. június 8. | 21:42:43

Moderálási alapelvek- komment törölve -

vermes | 2010. június 8. | 21:41:00

tuxkart! Ha erről az egy hétről ez a véleményed:
"Nagyon szép és nemes gesztus volt Slacinak tankból integetni, a keresztapunak lakkcipőben sártaposni, nagyvezírnek sárga esőköpenyben idétlenkednie.

Vajon mit tesznek azzal a szerencsétlen párezer emberrel, akinek elúszott az élete munkája?!?!?!?!

Nem ezzel kellett volna foglalkozni az államcsődös baromkodás helyett????"

Mi a véleményed az elmúlt 8 évről? "Akinek elúszott az élete (meg a munkája")ezalatt: Te normális vagy? Egy hét alatt lettél ilyen sötét? Eszem megroggyan, esküszöm!

tuxkart | 2010. június 8. | 21:38:55

Vermes.

Ezért írtam, hogy megbántam a rájuk iXet. Konzerv szadesz, semmi más. Akkor inkább a Jobbik.... Ó, miket írok.

Akkor inkább nem megyek el szavazni. NINCS KIRE.

vermes | 2010. június 8. | 21:37:11

tuxkart! Helyes gyerekek az LMP-sek! Olyan kollégiumi gittegylet! Poénból álltak össze (vagy SZDSZ kezdeményezésre, ez elég vitatott) és poénból is fognak elsikkadni. Semmilyen koncepciójuk nincs, csak álmaik! Beszarnának, ha nekik kéne bármiről is felelősen dönteni! De legyenek ott, én nem bánom! Kontrollnak jók! De, hogy bármit is várni tőlük...Vicc!

tuxkart | 2010. június 8. | 21:36:58

Nagyon szép és nemes gesztus volt Slacinak tankból integetni, a keresztapunak lakkcipőben sártaposni, nagyvezírnek sárga esőköpenyben idétlenkednie.

Vajon mit tesznek azzal a szerencsétlen párezer emberrel, akinek elúszott az élete munkája?!?!?!?!

Nem ezzel kellett volna foglalkozni az államcsődös baromkodás helyett????

nyugdíjas | 2010. június 8. | 21:36:36

Ha azt vesszük,hogy 2003 óta havonta több, mint 40 százalékkal emelkedett a nyugdíjam,akkor a tiszteletreméltó nyugdíjas társadalom sokáig várhat ilyen mértékű emelésre!

mátészalka_gyászban_van | 2010. június 8. | 21:34:10

Mégegy apróság a Baka-féle tollforgatóknak!
Amíg jegyzetelte e nagyívű cikkét, elfogadtak 3 törvényt. Az egyik a népképviseleti demokrácia intézményét negligálta. A főszerkesztő ezalatt melyik titkárnőjével volt elfoglalva? Ja, és Halleluja!
Ha Ön úgy gondolja, hogy ez a bürokrácia, akkor valószínűleg a felcsúti tollnokképzőben kapta a diplomáját!

tuxkart | 2010. június 8. | 21:34:08

Jó, Glokkel. A Te ajándék éved alatt kilopják a szemünket, meg beletaposnak a sárba. Jobb esetben nyakig, rosszabb esetben fejtetőig.

gjokkel | 2010. június 8. | 21:32:38

Azt gondolom, hogy a baloldal kapott 8 évet ajándékba. Felmutatni semmit nem tudott.

Ha Orbán csárdást táncol holnap az Országházban a pulpitus tetején, én akkor is csak jövő ilyenkor kezdek majd gondolkodni azon, hogy ez-e a helyes irány? Ez kijár nekik.

tuxkart | 2010. június 8. | 21:30:22

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Rovi | 2010. június 8. | 21:30:10

"fideSS", "narancsos barna mocsok", "Remélem vikikirály meg a csürhe bandája hatalmasat bukik 1 éven belül, és kisöprik a fityiszt"

Köszönöm, a rekeszizmaim edződnek egy kicsit:D.

fideSS | 2010. június 8. | 21:29:26

vermes.Milyen van a fideSS-nek? kimondta vittya? Az csak a parasztvakítás volt: Miközben az adópolitika meg kimondottan antiszociális amit most akarnak.

gjokkel | 2010. június 8. | 21:29:02

"A forint arfolyama jelentosen esett, aki ezt vitatja, az egyszeruen hazudik."

Nem mondtam, hogy nem esett. De majd a hét végére visszamegy.

"Hogy jon ide Bajnai? A kerdesre varnek valaszt!"

Bajnai azt mondja nincs csontváz. Varga azt mondja van. Na és?

Az adórendszert át kell alakítani.
A nyugdírendszert át kell alakítani.
Az egészségügyet át kell alakítani.

A Kósa-féle elszólás és a csontvázduma előre eltervezett porhintás volt és NEM A BELFÖLDNEK SZÓLT. Ki a fenének van szüksége púderdumára, mikor 2/3-os fölényben vannak.

Valaki KOMOLYAN azt hiszi, hogy Orbán, aki be tudta fogni a képét a kampány alatt, most bármit nem kiszámítottan tesz/mond?

Az Euróreccsentés az EU-nak szólt, igaz nagyobb visszhangja lett, mint gondolták.

De én továbbra is azt mondom, hogy végre mozgásba jöttek a dolgok.

tuxkart | 2010. június 8. | 21:26:12

Tisztelt Angéla.

Baj a fityisz tevékenységével van.
Persze, a szocik sok magyar bizalmát eljátszották.
De kérem! Jön egy "új" párt, program nélkül, esküvel ígér fűt-fát-vadvirágot, majd mikor jó erősen bebetonozza magát, kezdődik a (bocsánat, komikus urak és hölgyek) a L'art Pour L'art műsor - államcsőd, ja nem csak Lali hülyeséget beszél - 1.000.000 új munkahely de előtte kirúgunk 200.000 ezer hivatalnokot.

Hol van ebben a logika ?!?!?!?!

vermes | 2010. június 8. | 21:23:42

tuxkart! A fene nyalja Orbán seggét, nem én! Miért? A Gyurcsányé neked jobban esik? Nem világos, hogy ezerszer nagyobb szociális érzékenysége van a Fidesznek, mint a nokiás, végkielégítéses, "internacionálét" éneklő, milliárdos szoci pártnak? Kalap szart sem értek! Főleg nem a nép érdekelte őket! Hanem a harács, a korrupt pofátlan támadhatatlanságuk! Kapzsiságuk vitte őket a halálba, kitermelték az empatikus Jobbikot például! Következmény volt! Pokolba velük! Vagy érdekelt vagy? Édes...?

fideSS | 2010. június 8. | 21:22:10

Az igazi megszorítások csak decembertől jönnek elvtársak:Persze a pénzvilág ezt nagyon jól tudja, csak addig még lesz 1 választás az önkormányzati. Amit a narancsos barna mocsok mindenképpen meg szeretne nyerni biztos ami biztos.

tuxkart | 2010. június 8. | 21:21:19

Trotta.

NE legyen igazad. Ne váljon be a nemzet orvosának jóslata. Költözzünk Romániába? Ott jobb a helyzet 1 fokkal.

d.a.angela | 2010. június 8. | 21:21:13

Kedves polemius. Amit írt, az azért van, mert a pártok versengenek a szavazokért,és a legnagyobb meggyőző erő, ha ők csinálják meg az adott feladatot. Ezért akadályozzák egymást. Azért be kell ismerni mindegyik párt ha megteheti üt egyet a másikon, ez egyik oldalon sem volt probléma. Az mszp-nek kb. 2-3 éve volt, hogy ezeket v. hasonló változásokat meglépje. Ott rontota el, hogy nem magával kezdte a megszoratást, csak a lakosságban gondolkodott. Hát hülye vagyok én, hogy olyan pártra szavazzak, aki megszorításról beszél??????? Na én is sokat gondolkodtam előtte kire szavazzak, tüöbbször is változtattam, de a legnagyobb esélye annak volt, hogy az ígéretek miatt, az ellenzék piszkálódása miatt, a külföld, a gazd-i helyzet, az óriási eladósítás iatt a fidesz érdeke lesz keményen keresni a megoldást. És ha már a népsz. is pirospontot ad a kormányprogramra, valami bejött ebből, én 85-90 %ban elégedett vagyok. És azért tegyük hozzá: az mszp-ha az állami kiadásokat csökkenti 1x , akkor most nem veszíti el a választóit...és erre neki volt 1x esélye, nem a fidesznek.

mátészalka_gyászban_van | 2010. június 8. | 21:19:37

T Baka Úr!

Azért leírom: a lapjával egyetemben a cikk egy nagy rakás: mi is? kolbászkerítés. (jól mondtam moderátorkám?)
Az abszolúte zérót tudtál meg erről a programról, viszont a népképviseleti demokrácia kapott két pofont, oszt jó napot. (a nol betiltható, szarok rátok!, pedig az újságíróitok között sok jó van!) A moderátor cseréljen vattát ...az agyában

vermes | 2010. június 8. | 21:17:36

Moderálási alapelvek- komment törölve -

trotta | 2010. június 8. | 21:17:34

szegény balos kommentelőkre nagyon kemény húsz év vár.

tuxkart | 2010. június 8. | 21:16:48

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mátészalka_gyászban_van | 2010. június 8. | 21:15:41

Vajh mitől akadt ki a kedves moderátor?
Az állandó hirdető tabu? Pedig csak nem is szidtam?
Az mno szintjére siettek, sikerülni fog!

tuxkart | 2010. június 8. | 21:13:48

Tisztelt Baka F.Zoltán.

Valószínűleg azért adtál piros pontot vikiéknek, mert NEKED nem fog fájni a fityiszék megszorításcsomagja. Csak nekünk, többieknek.

ÉN PIROS LAPOT ADTAM VOLNA EZÉRT. Remélem vikikirály meg a csürhe bandája hatalmasat bukik 1 éven belül, és kisöprik a fityiszt, mint a szadeszt meg a madefét. Nem érdemlik meg még az "ember" jelzőt sem. Csak GAZ előtaggal.

HIRDETÉS
A kormány három napos ta...
A kormány három napos tanácskozását folytatják a miniszterek (Navracsics, Pintér, Martonyi, Matolcsy és Fellegi) az akcióterv bemutatása után. Az előtérben Orbán jegyzetel
Népszabadság - Kurucz Árpád

A kormányfő nem tudott kibújni a bőréből, egy kis önfényezést most is megengedett magának, amikor a gazdaság új alapokra helyezéséről beszélt. Nos, ilyen nem történt, attól nem válik újjá a gazdaság, mert ezentúl illetékfizetés nélkül lehet ajándékozni a családon belül. De bőven meg lehetünk elégedve azzal is, amit kaptunk: a megváltozott világgazdasági feltételekhez igazodó gazdaságpolitikát. Karcsúbb, takarékosabb és kevésbé bürokratikus - vagyis állampolgárbarát - államot. Olyat, amilyenre régóta szükség lenne, de gazdasági válság kellett hozzá, hogy tényleg elinduljunk ebbe az irányba. A kisebb cégek pedig az alacsonyabb adónak örülhetnek, no meg a Széchenyi-kártyán keresztül megnyíló lehetőségeknek.

Persze nem lesz mindenki felhőtlenül boldog. A bankok például éves profitjuknak mondhatnak búcsút a rájuk szabott adó miatt, de ez csak az egyik csapás a háromból. A jelzálog-hitelezés átalakítása és a kilakoltatási moratórium tovább szűkíti a mozgásterüket. A közműcégek pedig a díjemeléstől tekinthetnek el egy időre. Hogy ezek a jó vagy a rossz döntések közé tartoznak? Az állampolgár felől nézve feltétlenül hasznosak. Nem velük fizettetik meg a konszolidációt, sőt, a leginkább rászorultak kis levegőhöz jutnak. Ugyanakkor a befektetőknek negatív az üzenet. No de ilyen üzeneteket manapság más kormányoktól is kapnak, ahol szintén feltöltésre szorul a kincstár. Tehát nem a jobboldali kormány időről időre felbukkanó piacellenessége nyilvánul meg ezekben az intézkedésekben, hanem nagyon racionális számítások. Normál időkben nem piacbarát lépések ezek, de hát nem élünk normál időket.

Mégis milyen irányt szabott az Orbán-kormány ezekkel a döntésekkel? Egyrészt kinyilvánította, hogy elkötelezett a szigorú fiskális politika mellett: az intézkedések hozzájárulnak a költségvetési stabilitás megteremtéséhez. Hogy a hosszú távú fenntartásához is, arról még nem vagyok meggyőzve, ahhoz látni kellene a 2011-es költségvetési terveket. Továbbá tett egy lépést abba az irányba, hogy a magyar adórendszer versenyképes legyen a térségbeli társaival. És hadat üzent a bürokráciának.

HIRDETÉS

Egy súlyos hiányossága azonban van ennek a programnak. Arról semmit nem mond ugyanis, hogyan teremtenek munkahelyeket belátható időn belül, mi motorizálja a gazdaságot. Nem tudni, mi lesz az állam által kezelt fejlesztési forrásokkal, említés sem történt a tb-járulék esetleges csökkentéséről (pedig a vállalkozások kívánságlistáján ez szerepel az első helyen), mint ahogy az iparűzési adó eltüntetésének szándéka sem volt kiolvasható a programhirdetésből. Homályos célzás történt ugyan az uniós források felülvizsgálatára, ám ennél többet most nem kaptunk.

Orbán nyomatékosan hangsúlyozta, hogy a tegnap bejelentett intézkedések „első körösek", tehát elképzelhető, hogy a következő menetben már arról is hallunk valamit, mitől éri meg új munkahelyeket teremteni. Ne legyünk azonban telhetetlenek, a bizalom visszaszerzésére - amire most szükség van - megfelelőnek tűnik a program. Adjuk meg a piros pontot, ha kiérdemli a kormány.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    198 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
. .
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS