Kezdődik a nagy leszámolás a Közgéppel
Mint azt lapunk megírta, nem volt egyértelmű, például a pontatlan fordítás miatt, hogy kavicsszórásban vagy kőszórásban jeleskedik-e a bolgár alvállalkozó. De nem stimmelt a zárt hajórészek mérete – tíz négyzetméterrel kisebbek a hajók zárt fedélzetei az előírtnál –, sem az alvállalkozó referenciája. A Közgép a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordult jogorvoslatért, az azonban igencsak szőrösszívű volt Simicska Lajos cégével, rendben találta a kizárást.
A közelmúltig a Közgép építette z ország csaknem teljes infrastruktúráját Reviczky Zsolt / Népszabadság |
Az ajánlatkérő ezzel a legolcsóbb ajánlatot sorolta ki, a munkákat 218 millió forinttal drágábban, 6,89 milliárd forintért végzi majd el az A-Híd, valamint a Swietelsky Vasúttechnika Kft. kettőse, amelyet Mészáros Lőrinc cége is erősít, biztos, ami biztos.
Az ügy persze jóval súlyosabb annál, hogy Simicskáék nem építenek meg egy kikötőt. A hároméves eltiltással ugyanis ennél jóval kövérebb megbízásoktól is eleshet a cég, amely a kormány pixiséből kiesve, újabban kerékpárutak építésére is pályázik, csak hogy összejöjjön valami. A Közgéptől lapunknak nem kívántak nyilatkozni.