Kezdődik a nagy leszámolás a Közgéppel

Eldőlt: három évig nem indulhat közbeszerzési tendereken a Közgép, mert valótlanságokat állított a Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő kivitelezői munkálataira kiírt pályázatában.
A pályázatot azért dobta vissza a kiíró Észak-dunántúli Vízügyi Igazgatóság és az Első Magyar Közbeszerzési Tanácsadó Zrt., mert a Közgép hamis adatokat tüntetett fel benne.

Mint azt lapunk megírta, nem volt egyértelmű, például a pontatlan fordítás miatt, hogy kavicsszórásban vagy kőszórásban jeleskedik-e a bolgár alvállalkozó. De nem stimmelt a zárt hajórészek mérete – tíz négyzetméterrel kisebbek a hajók zárt fedélzetei az előírtnál –, sem az alvállalkozó referenciája. A Közgép a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordult jogorvoslatért, az azonban igencsak szőrös­szívű volt Simicska Lajos cégével, rendben találta a kizárást.

A közelmúltig a Közgép építette z ország csaknem teljes infrastruktúráját
A közelmúltig a Közgép építette z ország csaknem teljes infrastruktúráját
Reviczky Zsolt / Népszabadság

Az ajánlatkérő ezzel a legolcsóbb ajánlatot sorolta ki, a munkákat 218 millió forinttal drágábban, 6,89 milliárd forintért végzi majd el az A-Híd, valamint a Swietelsky Vasúttechnika Kft. kettőse, amelyet Mészáros Lőrinc cége is erősít, biztos, ami biztos.

Az ügy persze jóval súlyosabb annál, hogy Simicskáék nem építenek meg egy kikötőt. A hároméves eltiltással ugyanis ennél jóval kövérebb megbízásoktól is eleshet a cég, amely a kormány pixiséből kiesve, újabban kerékpárutak építésére is pályázik, csak hogy összejöjjön valami. A Közgéptől lapunknak nem kívántak nyilatkozni.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.