Kétszázezer palack a cél

Debrecenben már megnyitott, Győrben pedig már épül a DiVino hálózat legújabb üzlete

Hamarosan Győrben is nyit, és a tavalyi százhúszezer palackos értékesítés után az idén kétszázezer palack bor eladásával tervez a DiVino – mondta lapunknak Bánki Sándor, a borbárhálózat tulajdonosa. A mára franchise-ként működő DiVino, amely 2011-es nyitásakor a fiatal borászok termékeire és személyes jelenlétére egyaránt épített (Junibor), a tulajdonos szerint beváltotta az elképzelése-

ket. Budapesten –más úttörő versenytársaikkal együtt – meghonosították a borbárkultúrát, az elsőként megnyílt Szent István téri üzletükben pedig a hét szinte minden napján telt ház van. A forgalom folyamatosan növekszik, részben annak köszönhetően, hogy 2013-ban elindultak a franchise hálózattá válás útján: előbb a Gozsdu Udvarban nyitottak, majd Kolozsváron avattak egy partnerüzletet. A napokban nyílt meg az első debreceni borbár, s épül a győri. Az év végéig további négy egység nyitását vették tervbe, így 2015 elejére már nyolc-tíz Di-Vino is üzemelhet. Mint Bánki Sándor elmondta, Szlovákiából, Csehországból, sőt Ausztriából is érdeklődnek vállalkozók, hogy a már említett Junibor-koncepcióra építve nyissanak üzleteket.

Egy átlagos, száz négyzetméteres DiVino üzlet nyitása a kivitelezéssel és a kezdő árukészlettel együtt mintegy 30-40 millió forintba kerül, ez átlagos forgalom mellett három-négy év alatt térül meg. A borbárhálózatot több mint tizenháromezren követik a Facebookon, s a fiatal borászokat tömörítő Junibor Egyesületnek 28 tagja van. Mivel a borfogyasztás kultúrájának szerves része a minőségi ételek kínálata, a lánc üzleteiben ezzel is szolgálnak: 2012 óta a Michelin Guide minden évben ajánlott étteremként említi a DiVinót.

A borbárok egyébként valósággal forradalmasították a borfogyasztást Magyarországon: egyrészt bemutatkozási lehetőséget adnak a borászoknak –sokan egy pesti este után vállalkoznak arra, hogy vidéki pincészeteket látogassanak –, a vendégek pedig kötetlenül ismerkedhetnek a nedűkkel. Megoldják az iparág problémáját, miszerint a megfizethető éttermekben egysíkú a borkínálat, s csak a gyorsan fogyó, populáris tételeket töltik a pohárba. – Ezt az ellentmondást hivatott feloldani a borbár, ahol több tucat palack várja nyitva a kóstolni szándékozó vagy csak mértékkel fogyasztó vendégeket –mondja Bánki Sándor, aki a Tigris étterem és a Présházkereskedés tulajdonosaként szerzett tapasztalatokra építette a DiVino koncepcióját.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.