Kétmilliónál is kevesebb hagyományos telefonvonal
Júliusban 2,123 millió szélessávú internet-előfizetést tartottak nyilván Magyarországon. Ez 5 ezerrel több, mint júniusban - derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) szerdán közzétett gyorsjelentéséből.
A hagyományos telefonvonalon szélessávú xDSL-internetszolgáltatásra előfizetők száma csökkent. Ennek mértéke 782 ezer volt júliusban, szemben az előző havi 784 ezerrel. A gyorsjelentésben szereplő – legnagyobb – kábelszolgáltatók előfizetései 853 ezerre nőttek a júniusi 849 ezerről. Az FTTx, vagyis az épületig, lakásig, irodáig tartó optikai szálon nyújtott szolgáltatás esetében 292 ezer előfizetés volt július végén az előző havi 290 ezer után.
A szélessávú internet-hozzáférés esetében, a teljes, becsült piacra vonatkozóan – valamennyi vezetékes technológiát figyelembe véve – a Magyar Telekom a piacvezető, piaci részesedése 34,9 százalék, második a UPC, piaci részesedése 21,8 százalék, a harmadik a sorban a Digi 13,2 százalékkal. Ezt követi több száz kisebb szolgáltató együttes részesedése, ami 11,8 százalékot tesz ki, majd az Invitel következik 9,7 százalékkal.
A teljes hangcsatorna-számon belül a hagyományos vezetékestelefon-vonalak száma júliusban 1,992 millióra csökkent az előző havi 2,007 millióról. A kábeltelevíziós hálózaton működő hangcsatornák száma 547 ezer volt a júniusi 536 ezerrel szemben, míg az IP-alapú hangcsatornák száma 401 ezerre nőtt az előző havi 396 ezerről. A teljes piacra vonatkozó hangcsatornák becsült értéke 3 millió volt 2012. július végén.
A vezetékes hangszolgáltatások esetében a teljes, becsült piacot alapul véve a legnagyobb piaci részesedése a Magyar Telekomnak van: 60 százalék. Második helyen az Invitel áll 13,2 százalékkal, ezután a UPC 12 százalékkal, majd a Digi 8,6 százalékkal következik.
Júliusban a száz főre jutó vezetékes hangátviteli csatornák száma 29,58 darab, a háztartások vezetékestelefon-ellátottsága pedig 61,73 százalék volt. Az előfizetők hagyományos telefonvonalon 304 millió, IP-alapon pedig 109 millió percnyi hívást kezdeményeztek. Júliusban az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama 140,4 perc volt.
A 2012. júliusi adatok szerint az előfizetők a szolgáltatóváltást megkönnyítő számhordozhatóság keretében 2004. július óta közel 657 ezer számot hordoztak.