Készül a BKV hosszú távú finanszírozási stratégiája - a vezérigazgató továbbra is Audival jár

A Városházán ma egyeztettek a BKV hosszú távú finanszírozási stratégiájának kidolgozásával kapcsolatban.

A BKV hosszú távú finanszírozási stratégiája kidolgozási folyamatának első ütemével összefüggő kérdésekről zajlott csütörtökön széles körű szakmai egyeztetés a Városházán. A résztvevők tájékoztatása szerint az unió bankjának, az EIB-nek az elvárása alapján ki kell dolgozni a BKV, illetve a fővárosi  tömegközlekedés hosszú távú finanszírozási stratégiáját – írta az MTI.

A fővárosi önkormányzat által ez ügyben kiírt közbeszerzést a Boston Consulting Group (BCG) nyerte, amelynek jövő év június végéig kell elkészítenie - több mint 200 millió forintért - a tanulmányt. A megbeszélésen a BCG státuszjelentést, tájékoztatást adott a BKV helyzetével, finanszírozásával, költséghatékonyságával összefüggő pillanatnyi  helyzetről, és egyidejűleg nemzetközi kitekintést is tett. A BCG a helyzetfeltáró munka keretében interjúkat készített a kérdéskör szakértőivel, például a BKV korábbi és jelenlegi vezérigazgatójával, valamint Atkári János korábbi főpolgármester-helyettessel is.

A stratégiakészítés most kezdődő, második ütemében már konkrét  javaslatokat tesz a BCG arra, hogy mit kellene változtatni a finanszírozáson a BKV belső struktúráján, a főváros megrendelői szerepén, a menetrenden vagy a tarifákon.

Az ülésen Kocsis István, a BKV vezérigazgatója is pozitívan nyilatkozott a BCG tevékenységéről, és úgy vélte, hogy vannak olyan elemei az előterjesztett anyagnak, amelyek az általa szorgalmazott, holdingszerű BKV-struktúra kialakításánál hasznosak lehetnek.

Az MTI városházi tudósítójának személyes észlelése szerint a vezérigazgató ugyanazzal a rendszámú Audi A6-os gépkocsival érkezett a tárgyalásra, mint amivel az elmúlt hónapokban is járt. Kocsis  István december 8-ai keltezésű levelében arról tájékoztatta Demszky Gábort, hogy felvetésére megszüntette a szóban forgó autó bérletét.  "A mai naptól a saját gépkocsimat használom mindaddig, míg a BKV nyereséges nem lesz. Így a munkaköri feladataim ellátásához is a saját autómat veszem igénybe, amihez nem kérek a BKV-tól sem biztosítást, sem karbantartást, sem benzinellátást" - rögzíti a  főpolgármesterhez írt levelében a vezérigazgató.

Demszky Gábor a múlt héten vetette fel, hogy nem szerencsés  dolog, ha egy veszteséges cég vezérigazgatója ilyen kategóriájú  autót használ. Kifogásolta a felső kategóriás jármű bérlését Tarlós István Fidesz-frakcióvezető is. A főpolgármester december 8-án az  MTI-nek nyilatkozva üdvözölte a vezérigazgató döntését, a gépkocsibérlet megszüntetését.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.