Megkezdődött a Déli pályaudvar alagútjának helyreállítása, a vasúti forgalom másfél hónap múlva indulhat újra. A főváros harmadik legforgalmasabb, jelenleg üresen álló vasútállomását mégis bezárhatják.
Miközben a jól értesültek azt találgatták, a MÁV azért nem tud hetek óta sort keríteni a Gellért-hegyi alagút helyreállítását megelőző, egyszer már elhalasztott sajtótájékoztatójára, mert a munkálatok elmaradnak, a Déli pályaudvart pedig végleg bezárják, a társaság csendben belevágott a január végi falomlás nyomainak eltüntetésébe. Lapunk úgy tudja, a Gradex Mérnöki és Szolgáltató Kft. kedden átvette a Csukló utca szomszédságában kijelölt munkaterületet. Az ideiglenes helyreállítás megkezdődött, és a többi között geotechnikai problémák megoldására szakosodott cég vállalása szerint a vonatok április második felétől ismét használhatják az alagutat. Azaz, a személyszállító szerelvények megint a Vérmező melletti pályaudvarról indulnak és oda is érkeznek majd.
Évekig is eltarthat, mire végleg lakat kerül a Délire Kurucz Árpád / Népszabadság |
A vasutasok tehát megnyugodhatnak, korai még csomagolni. Ezzel együtt jó, ha számolnak azzal is: a Déli pályaudvar esetleges bezárásáról szóló hírek nem alaptalanok. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) elkezdte vizsgálni, miként lehetne véglegesen Kelenföldre költöztetni az értékes területet használó óriási vasútállomás utas- és vonatforgalmát. Vagyis a hetven éve újra és újra előkerülő, majd elsikkadó pályaudvar-bezárás ötlete figyelmet kapott a kormányzat döntéshozóinak körében. Méghozzá feltehetőleg pusztán azért, mert a januári alagútomlás nyomán a MÁV látszólag Kelenföldről is kiszolgálja utasait.