A munkákat be lehetett volna fejezni határidőre, ha a kivitelezők javaslatának megfelelően mindhárom építési szakaszon egyidejűleg terelik szűkített sávokba az autósokat,
ám a közútkezelő cég szerint a hosszú, egybefüggő lezárás veszélyeztette volna a közlekedés biztonságát.
A szalagkorlátok betonelemekre cserélése így csak két, különálló szakasz együttesen 16,5 kilométerén zajlott le. A fővárostól legtávolabbi 7,7 kilométer október végére el is készül. Terelés az M3-as 34-es kilométerénél lévő autópályahídnál marad.
A legbiztatóbban az M5-ös autópálya fővárosi bevezető szakaszán haladnak a munkák. De a minisztérium korábbi közlésével ellentétben az 1,1 milliárd forintért dolgozó Colas Hungária Zrt. október közepén nem teszi a helyére az utolsó betonelemet, de érdemi csúszás nem várható. Néhány kiegészítő munka van még folyamatban, s ha a csapadékos időjárás nem veti vissza az aszfaltozást, november elején elbonthatják a tereléseket. A torlódások azonban maradhatnak, az autópálya 13-as kilométerénél ugyanis egy fővárosi beruházás miatt lesz terelés.
A város nyugati felén sem csak az M7-es autópálya hat kilométeres szakaszán papírforma szerint augusztus 24-e óta zajló elválasztó sáv építése jelent akadályt. A gyakran Érd térségéig elnyúló gigadugók igazi oka a Budaörsi úton hónapok óta tartó csomópontépítés. Mindez azonban nem mentség a balatoni sztrádán zajló 1,46 milliárd forintos építkezés késésére. A beruházásért felelős EuroAszfalt Kft.-nek a tárca közlése szerint november 6-án az utolsó beton terelőelemet is a helyére kellene emelnie, november 9-én pedig az autópálya teljes útpályáját vissza kellene adni az autósoknak. Reálisan ez nem lesz tartható, a műszaki átadás-átvételt november végére tervezi a Magyar Közút.
Úgy vélik, az időpont annak ellenére tartható lesz, hogy az özönvízszerű esőzések sártengerré változtatták a munkaterületet, és nem okoz késést, hogy a beton terelőelemek alatti aszfaltozást a csapadékos időjárás hátráltatja.
A kincstári optimizmust talán az indokolja, hogy a közlekedésbiztonsági megfontolásokra hivatkozva épülő betonfal elemeinek harmada elvben már a helyére került, és a napokban megkezdik a többi daruzását is. De a hat kilométernyi autópálya összesen 12 kilométer elválasztó sávjának gyors kialakításához az idő így is kevés lehet. A hírek szerint a kivitelezők napi 600 méteres szakaszokban haladhatnak. A daruzás önmagában eltarthat húsz napig, s más munkafolyamatok is hátravannak.
A három forgalmas autópálya fővárosi bevezető szakaszán az autósok még hetekig kerülgethetik a terelőtáblákat, a munkagépeket és az úton átfutkosó munkásokat.
Amikor visszakapják a nyár óta lezárt sávokat, olyan betonfalat kapnak, amelyet a teherautók sem tudnak átszakítani.
A fal ahelyett, hogy a szalagkorláthoz hasonlóan jelentős károkat okozna a járművekben, például felhasíthatná a karosszériájukat, inkább visszalöki a sorba a kisodródó gépkocsit. Ráadásul a később esedékes karbantartások idején sem kell tartós sávlezárásokat kialakítani.