Jönnek az üzenetek közötti reklámok a Facebookon
A hírek között megjelenő reklámvideók szűk körű tesztelését kezdte meg tegnap a Facebook - írja a Wall Street Journal (WSJ).
A legfeljebb 15 másodperces, számítógépeken és okostelefonokon egyaránt megjelenő videók automatikusan elindulnak, bár kattintás nélkül a vásárlásra hívó képsorok néma üzemmódban peregnek előttünk.
A reklámokat az egyszeri felhasználók egyelőre nem láthatják, az éles üzem kezdete egyelőre nem ismert. A teszt alatt a hirdető cégek gyűjtik a tapasztalatokat. Eredetileg nyári indulást terveztek, ezért sok reklámfilmet már az év elején leforgattak. A bevezetés azért tolódik karácsony utánra, mert a Facebook szerint a reklámok sok felhasználót idegesítenének, és így csökkenne a látogatottság. A videók feltöltése szintén lassítja a rendszert.
Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója mindenesetre érdeklődve várja az indulást. A közösségi portál a fejlesztéssel az évi 66,4 milliárd dolláros (14600 milliárd forintos) amerikai tévés reklámtortából szeretne minél nagyobb szeletet kihasítani magának. A WSJ augusztusi információi szerint a szolgáltatásból származó díjbevételt napi 2 millió dollárra (442 millió forintra) várják.