Jól megy a Legónak, nálunk is növeli a gyártást

A dán Lego játékgyár csaknem megkétszerezte profitját az első félévben az egy évvel korábbihoz képest, részben a gyorsan növekvő értékesítésnek, részben a költségtakarékosságnak köszönhetően.

A Lego adatai szerint a világ játékpiaca az első félévben szűkült, de Európában majdnem mindenütt nőtt - így a dán játékgyártónak a nagyobb értékesítés révén piaci részarányát is sikerült növelnie. Eladásai főleg Észak-Amerikában, illetve Közép- és Kelet-Európában nőttek nagy mértékben, elsősorban a klasszikus házépítő csomagokból és a "csillagháborús" készletekből.

Ebben a helyzetben a társaság már az első félévben növelte a kapacitást: új fröccsöntő gépeket állítottak be Dániában, Magyarországon és Mexikóban, Csehországban pedig új raktár építésébe kezdtek.

A Lego adói eredménye adó előtt 927 millió korona (177 millió dollár) volt az első félévben; a tavalyi első félévben 564 millió korona volt. A társaság bevétele 4,374 milliárd koronát (839 millió dollár) ért el, 23 százalékkal többet a tavalyi első félévi 3,555 milliárdnál.
A családi tulajdonban lévő cég nem közöl negyedéves eredményeket.
Vid Knudstorp, a Lego vezérigazgatója azt mondta, a féléves adatok reményt adnak arra, hogy az év hátralevő része is jól alakul.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.