galéria megtekintése

„Nem történik semmi különös Magyarországon”

Az írás a Népszabadság
2015. 09. 12. számában
jelent meg.


Batka Zoltán
Népszabadság

A Magyar Turizmus Zrt. szerint a „migránshelyzettel” kapcsolatban megjelent „félrevezető információk” miatt kell hangsúlyozniuk, hogy Magyarország és Budapest barátságos és biztonságos úti cél, a magyarok pedig örömmel és minőségi szolgáltatásokkal várják az ideérkezőket. Mármint a turistákat.

Országimázs-kampányfilmmel, Budapest legfrekventáltabb csomópontjairól készített fotósorozattal bizonyítaná be a Magyar Turizmus Zrt., hogy a kibontakozó menekültválság ellenére Magyarország és Budapest továbbra is békés és barátságos turistacélpont.

A világsajtóban megjelent félrevezető hírekkel szemben – utalt Glázer Tamás vezérigazgató-helyettes arra, hogy a múlt héten több ezer szíriai háborús menekült zsúfolódott össze a Keleti pályaudvaron, majd indult el a magyar hatóságok orra előtt a városon keresztül Nyugatra –, Magyarország továbbra is biztonságos turisztikai célpont, a turisták útvonalai távol esnek a migránsok által érintett területektől, továbbá a turistákat eddig sem érték és ezután sem érik atrocitások.

Glázer szerint a fenti sajtóhíradások nem a valóságot tükrözik, és szerinte a jelenlegi helyzetben a Magyar Turizmus Zrt. feladata az lesz, hogy bemutassa: Magyarország biztonságos és barátságos desztináció, ahol semmi különös nem történik. (Orbán Viktor miniszterelnök a sajtótájékoztató ideje alatt jelentette ki, hogy Magyarországon lázadás zajlik.)

 
Az élménybeszámolók jobban hatnak a kampányfilmeknél
Az élménybeszámolók jobban hatnak a kampányfilmeknél
Teknős Miklós

– Magyarország és a magyarok vendégszeretőek, elbűvölünk mindenkit, aki idelátogat – szögezte le a helyettes vezérigazgató. Glázer Tamás szerint a biztonságos és barátságos budapesti utcákat bemutató fotósorozatot és a pozitív tartalmú kampányfilmet a Turizmus Zrt. külföldi weboldalain jelenítik majd meg, és a külképviseletek segítségével próbálják eljuttatni a kinti közvéleményhez. Kérdésünkre Glázer Tamás elmondta: nem merült fel, hogy külön büdzsét nyissanak a mostani imázskampányra.

A külföldi turisztikai portálok – Lonely Planet, TripAdvisor – hazánkkal foglalkozó fórumain egyelőre nyoma sincs, hogy az ideutazni készülődők különösebben negatív fényben látnák hazánkat.

A menekültüggyel kapcsolatban az útra indulókat jobbára az érdekli, hogy vonattal be tudnak-e jutni hazánkba, egyebekben csak szokványos kritikai megjegyzéseik vannak a lehúzós taxisokról vagy a barátságtalan BKV-ellenőrökről.

Ugyanakkor kérdéses, hogy a békés és nyugodt Budapestet bemutatni szándékozó kampányfilm mennyiben csigázza fel az ideutazók érdeklődését. A turisztikai fórumok hozzászólói közül egyiket sem foglalkoztatja az elmúlt időszak ezeréves magyar tradícióra, kultúrára építő kampányfilmjeinek – így a Magyar Turizmus Zrt. által 2011-ben készített országimázsfilm – édes-bús merengése. Sokkal inkább a belvárosi szórakozóhelyekről és a romkocsmákról kérik ki a már itt jártak tanácsait.

A migráns is vendég

Nem érte kár a szállodaipart – mondta el Niklai Ákos, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) elnöke, egy-két osztrák turistacsoport és néhány egyéni utazó mondta le az itteni szállodafoglalását, de hamar betöltötték a helyüket. Inkább az a gond, hogy az eltelt időszak hírverése általában csökkentheti az érdeklődést az ország iránt.

A menekültkérdés örvén Niklai elmondta: néhány fővárosi hotelben fogadják a migránsokat. A hotelek korábban megkérdezték a szövetséget, hogy befogadhatnak-e migránsokat fizető vendégekként. A szövetség azt mondta: okmány és pénz birtokában vendégül láthatók.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.