Ismét ellenőrzi a csomagokat a Wizz, de jövőre olcsóbb lesz repülni
Napokon belül újra ellenőrzik a kézipoggyászok méretét a Wizz Air Budapestről repülő járatain – mondta lapunknak Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója egy mai háttérbeszélgetésen. Megerősítette, hogy nem változtatnak azon, hogy a légitársaság járatain a nagyméretű kézipoggyászért fizetni kell. Két hete a légitársaság felszólította a földi kiszolgáló leányvállalatát, hogy függessze fel a kézipoggyászok ellenőrzését és a díjak beszedését, amelyet a Budport Handling Kft. végzett.
A mérethatárok nem változnak, a vitás eseteket viszont rugalmasabban kezelik Szabó Bernadett / Reuters |
Sem a Budport, sem a Malév GH, a földi kiszolgálónk munkájával nincs baj, ám a kézipoggyászok kezelésének folyamata nem volt megfelelő – mondta Váradi, aki hangsúlyozta, hogy a Wizz Air a Malév GH-val áll szerződésben, amely a Budportnak kiszervezte az adott folyamatot. S bár ezzel sincs baj, az nem volt szerencsés, hogy a Budport teljesítményének mérése csak és kizárólag a beszedett csomagdíjak alapján történt. – Ez generált anomáliákat, s erre megoldást kellett találni – mondta a Wizz vezére, s hangsúlyozta: azért kellett felfüggeszteni az ellenőrzést, mert a panaszok száma egy év alatt a vállalati átlag ötszörösére nőtt.
Az ellenőrzés újraindulását követően a csomagok mérethatárai és a szabályok nem változnak, de a határeseteknél ésszerűen döntenek, s a vitás eseteket a korábbinál rugalmasabban kezelik – hangzott el. Váradi szerint, bár a Wizznek Budapesten mintegy 3 millió euró bevétele van egy évben az ilyen díjakból, céljuk mégsem a pénzbeszedés. – Akkor lennék elégedett, ha a reptéren már senkitől sem kellene ezért pénzt beszedni, mert az azt jelenti, hogy az utasok kifizették az interneten, ez pedig a kulcsa annak, hogy a lehető leggördülékenyebb legyen a beszállítási folyamat – magyarázta a cégvezér.
Váradi arra számít, hogy 2015-ben, ha marad az alacsony olajár, jelentősen csökkenhetnek a jegyárak a nyári szezonban. Igaz – mint mondta –, ez az alacsony ár általában a piac kisebb szereplőit is arra sarkallja, hogy új járatokkal jelenjenek meg, vagyis, ha olcsó az olaj, tehát alacsonyak az üzemelési költségek, az fokozhatja a versenyt, amiből az utasok profitálhatnak. Váradi szerint ugyanakkor ehhez szükség van arra is, hogy a Budapest Airport tovább csökkentse költségeit, a reptéri díjak csökkenése érdekében. 2015-egyébként Magyarországon az ideihez képest félmillió székkel nagyobb kapacitást kínálnak, kilenc gépük állomásozik Budapesten, és a már bejelentett Lisszabon és Maastricht mellett további két új járatot nyitnak.
A Wizz Air idén novemberig 15,6 millió utast szállított a teljes hálózatán, ebből Magyarországon 2,4 milliót, amelynek fele magyar, fele pedig beutazó, tehát turista. A tavaly indult Wizz Tours utazási iroda már tízmillió euró bevételt termelt. Váradi megerősítette a korábbi sajtóhíreket, miszerint az Air France–KLM, a Lufthansa és más légitársaságok részéről is volt érdeklődés a Wizz felvásárlására. – Tárgyalni azonban senkivel nem tárgyaltunk – mondta Váradi.