A Wizz Airre támadt a Ryanair

A Ryanair a Wizz Air fegyverével támad rá a lila gépeket üzemeltető konkurensére, feljelentik a közép-európai fapadost az EU-nál.

Azzal a fegyverrel próbálja meg lenyomni a Wizz Airt a Ryanair, amellyel előbbinek végül is sikerült kiszorítani a Malévet a piacról. A Ryanair panasszal él az EU felé, mert a Wizz Air megszegi a tulajdonosi struktúrával kapcsolatos EU-s szabályokat.

– Az a törvényi követelmény, hogy többségében EU-s állampolgárok legyenek a tulajdonosai, s úgy látszik, hogy ez nem így van – mondta Michael Cawley, a cég vezérigazgató-helyettese. Érdekes összefüggés, hogy a Wizz Air a Malév orosz tulajdonlása idején hasonló indokkal a Malév ellen is kért vizsgálatot, mondván, a magyar tulajdonosok 51 százaléka valójában csak névleges, és a céget igazából oroszok irányítják.

A Wizz Air az imént regált a Ryanair állításaira. – A Ryanair állítása a Wizz Air tulajdonosi struktúrájával kapcsolatosan – számos egyéb állításához hasonlóan – nem felel meg a valóságnak – írta a cég közleményében. Hangsúlyozták: egy korábbi Ryanair-bejelentés nyomán 2010-ben az Európai Bizottság az EU-törvényeknek megfelelőnek találta és elfogadta a Wizz Air tulajdonosi struktúráját. A tulajdonosi struktúra azóta sem változott. A társaság részvényeinek 96%-át EU-állampolgárok birtokolják.

A Wizz Air továbbra is arra fókuszál, amihez a legjobban ért: eljuttatni utasainkat a célállomásra megfizethető áron – tette hozzá a fapados cég közleménye. 

A cég második embere azt mondta: nem igazak a múlt heti nyilatkozatok, miszerint a reptértől nem kaptak kedvezményt. – Kaptunk, nagyon is sokat, ezért tudunk lényegesen olcsóbbak lenni a versenytársainknál – tette hozzá. Ez a mondata arra utal: a Ryanair alighanem össze szeretné ugrasztani a repteret üzemeltető céget és a Budapestre üzemelő légitársaságokat. De az is lehet, hogy a cég blöfföl, a múltban erre is volt példa. 

– Mi nem szeretnénk, ha a Budapest Airport diszkriminálna a légitársaságok között, mi azt szeretnénk, ha minden légitársaság egyformán alacsony költségek mellett tudna repülni. Ugyanakkor a reptér ad kedvezményeket az új célállomásokra, a csúcsidőn kívüli operációra és elhagyatottabb útvonalakra – tette hozzá.

A vezérigazgató-helyettes annak kapcsán, hogy a Wizz Air már Debrecen és London Luton között is repül, elmondta: minden vidéki reptérre szívesen mennek, ha alacsonyak az árak, és rendben vannak a technikai feltételek.

Visszatérve a Wizz Airre, a Ryanair vezérigazgató-helyettese egy Stuart Balckburn nevű úriember, aki három máltai cégen keresztül birtokolja a Wizz Air Jersey szigetén bejegyzett cégét. Ez pedig szerintük azt jelenti, hogy a Wizz Air soha nem lesz lojális Magyarországhoz. 

– Mi viszont igen. Az első hónap során egymillió eurót fogunk elkölteni, félmilliót marketingre, 250 ezer eurót nyomtatott promócióra, 200 ezer eurót elektronikus médiában lekötött hirdetésekre és ötvenezer eurót online hirdetésekre. Magyar nyelvű weblapjuk a jövő hét végén elérhető lesz, amelyen az ígéretek szerint magyarul lehet majd foglalni. 

A cég ezer jegyet osztogat délután egy bevásárlóközpontban, mindenkinek adnak egy ingyenes retúrjegyet, aki valamilyen kék ruhadarabot visel. 

A Ryanair mai bejelentése szerint egy állandó szimulátor-oktatási központot telepítenének Budapestre, az első járat indulásakor pedig jelen lesznek azok a modell alkatú utaskísérő lányok, akik a cég kiadványainak címoldalán szerepelnek. A Ryanair szerint biztos, hogy idén 2,4 millió utast szállítanak Budapestről. 

Megvannak a slotok (magyarul: leszállási időpontok), mert a kettes terminálról üzemelünk, ott pedig nincs gond a slotokkal. 45 ezer foglalást regisztráltunk az elmúlt két hétben – mondta.

A Bónusz Brigád és a Ryanair közös akciójában közben 100 darab ingyenes repülőjegyet nyerhet, aki a webes felületen megforgatja a piacvezető közösségi vásárlóoldal, a Bónusz Brigád Bónuszkerekét. A repülőjegyekkel meghatározott európai városokba lehet el- és visszautazni teljesen térítésmentesen, s azt február 29-ig le is kell utazni.


Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.