Hibrid légitársasággal harcol a fapadosok ellen a Lufthansa
A német Lufthansa az összes európán belül közlekedő járatát kiszervezi a Germanwings nevű diszkont-légitársaságként ismert leányvállalatába – egyedül azok a rövid távú járatok maradnak a Lufthansa berkein belül, amelyek a cég frankfurti és müncheni bázisára szállítják a nagyrészt átszálló utasokat. Egyúttal azonban újjászervezik a low cost modellen működő Germanwingset, a teljesen új koncepcióval működő Germanwings jövő július elsejétől indul. A Lufthansa "fapadosa" teljesen új arculatot is kap a változáshoz, egy sárga-szeder W lesz az emblémája, s a Lufthansa keskenytörzsű flottájának komoly része, valamint több száz pilóta és utaskísérő is átkerül az alacsony költségekkel működő légitársasághoz. (Erről bővebb előzetes elemzést olvashat a NOL légiközlekedési szakblogjában, az Egek Ura Blogban.)
A magyar utasokat a Budapest és Berlin, Hamburg, Düsseldorf, Stuttgart és Köln vonalon érinti a változás, amely azonban jótékony is lehet számukra, hiszen a változás lényege, hogy az á la carte modellben lehet kiválasztani a repülőjegyekhez igényelt szolgáltatásokat, ugyanakkor a gépek belseje a minőségi utazási élményhez lesz kialakítva, s a repülők központi repterekre járnak a továbbiakban is.
Noha a teljes fedélzet turistaosztálynak számít majd, az „új Germanwings” háromféle tarifát kínál majd: a Best tarifa elsősorban az üzleti utasok igényeinek felel meg, ők a gép első három sorában ülhetnek, ahol 82,1 centiméter a sortávolság, étel és ital jár a fedélzeten, bejuthatnak a várókba, és emelt szintű törzsutaspontokat gyűjthetnek, a jegy pedig rugamasan módosítható vagy lemondható. A Smarthoz is tartozik ingyenesen feladott poggyász, s a gép 4-11. sorába ülhetnek az utasok, míg a Basic jegyet vásárló utasok kevesebbet fizetnek, számukra nem jár ellátás a fedélzeten, s a feladott csomagért is fizetniük kell. Hasonló modellt üzemeltet a szintén Lufthansa-csoportba tartozó Brussels Airlines is, csak máshogy hívják a tarifákat.
– Az új Germanwings ötvözi a prémium és a diszkont kategóriában szerzett sokéves tapasztalatunkat az alacsony költségekkel, így a nagy csomópontokon kívül is ismét nyereségesen tudunk majd működni, ugyanakkor az utasainknak továbbra is minőségi szolgáltatást nyújtunk – mondta Christoph Franz, a Deutsche Lufthansa AG igazgatóságának elnöke.
– A vállalat közvetlenül, spontán módon kíván kommunikálni az utasokkal. Ennek érdekében a mobil foglalási és információs rendszerek továbbfejlesztésére készül, az árakat pedig korrekt módon, rejtett költségek nélkül fogja közölni – ígérte a Lufthansa elnöke. Az új Germanwings flottája 90 gépes lesz, s évente várhatóan húszmillió utast szállít majd.