Hiába esett az olaj ára, a vonatjegy nem lesz olcsóbb

Bár az üzemanyagok ára már hónapok óta csökken, tavaly szeptember óta csaknem 100 forinttal esett a literenkénti ár, amit Rogán Antal számon is kért a pékeken. Szerinte a kifli és a kenyér árának is mérséklődnie kellene ezen körülmények miatt. A felállás a közösségi közlekedés esetében is hasonló, az üzemanyagár mérséklődik, ám a közösségi közlekedés tarifáinak korrekcióját a tartósan alacsony olajár ellenére sem tervezi a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium – írta a Napi Gazdaság pénteki száma.

Állításuk szerint a közszolgáltatási szerződésekben rögzített közösségi közlekedési tarifák nem igazodhatnak a gyorsan változó piaci folyamatokhoz. Ráadásul – tették hozzá – az elemzők is azon a véleményen vannak, hogy az olajár nem marad tartósan alacsony szinten. Ehhez azért hozzátartozik, hogy utóbbi állítást illetően messze nincs összhang a piaci szakértők között, van, aki hosszú évekre a jelenlegi szintek közelében beragadt jegyzésekre számít.  

A tárca arra is kitért, hogy a kormányzat a közösségi közlekedés versenyképességének növelése érdekében 2010 óta változatlan szinten tartja az alaptarifákat, pedig az azóta eltelt időszakban az olajárak többnyire inkább emelkedtek. A közlekedési társaságok a működési hatékonyság folyamatos javításával csökkentik költségeiket, a megtakarításokat a szolgáltatási színvonal emelését szolgáló fejlesztések finanszírozására fordítják.

A tavalyi üzleti tervben meghatározotthoz képest alacsonyabb üzemanyag-átlagár az előzetes adatok alapján körülbelül 410 millió forint megtakarítást eredményezett a MÁV-nak – írta a gazdasági lap.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.