Hiába esett az olaj ára, a vonatjegy nem lesz olcsóbb
Állításuk szerint a közszolgáltatási szerződésekben rögzített közösségi közlekedési tarifák nem igazodhatnak a gyorsan változó piaci folyamatokhoz. Ráadásul – tették hozzá – az elemzők is azon a véleményen vannak, hogy az olajár nem marad tartósan alacsony szinten. Ehhez azért hozzátartozik, hogy utóbbi állítást illetően messze nincs összhang a piaci szakértők között, van, aki hosszú évekre a jelenlegi szintek közelében beragadt jegyzésekre számít.
A tárca arra is kitért, hogy a kormányzat a közösségi közlekedés versenyképességének növelése érdekében 2010 óta változatlan szinten tartja az alaptarifákat, pedig az azóta eltelt időszakban az olajárak többnyire inkább emelkedtek. A közlekedési társaságok a működési hatékonyság folyamatos javításával csökkentik költségeiket, a megtakarításokat a szolgáltatási színvonal emelését szolgáló fejlesztések finanszírozására fordítják.
A tavalyi üzleti tervben meghatározotthoz képest alacsonyabb üzemanyag-átlagár az előzetes adatok alapján körülbelül 410 millió forint megtakarítást eredményezett a MÁV-nak – írta a gazdasági lap.