Hatszor annyit ér, mint az egész magyar gazdaság
Fotó: Carlo Allegri / Reuters |
A cég eredményén a dollár erősödése sem hagyott mélyebb nyomot, ennek praktikus oka van, hiszen az Apple nem szívesen viszi haza jövedelmét azért, hogy annak 35 százalékát rögtön leadja az adóhivatalnak. Inkább alternatív megoldásokkal minimalizálja a kifizetendő sarcot. Nagyot húztak azzal is, hogy 2013 végén megállapodtak a világ legnagyobb mobilszolgáltatójával, a China Mobile–lal készülékeik forgalmazásáról. Bár a helyi okostelefon-konkurencia kínálata olcsó, és széles skálán mozog, az iPhone-ok népszerűsége így is töretlen, a kínai forgalom egy év alatt 70 százalékkal nőtt.
Az összforgalomban és a profitgyártásban az iPhone-é a főszerep, a telefonokból a becsültnél bő tíz százalékkal több, 61,2 millió fogyott. A táblagépeknél viszont ugyanennyivel zsugorodott a kereslet: iPadból az első három hónapban 12,6 milliót értékesítettek. Hogy a most debütált, piacütőnek szánt termékből, az Apple Watch okosórából mennyit adtak el, arról július végén számolnak be, de a fogadtatás mindent elsöprő volt, s az, hogy az első napok után kifogytak a készletekből, biztató hírnek számít.