A Schamschula György fénykorát idéző ökörsütés elmaradt, de megint lezárult az M0-s autóút egy szakaszának szélesítése. A körgyűrűnek csúfolt sztráda az M1-es és az M7-es autópálya között kapott új sávokat. Méghozzá mindjárt 2700 méter hosszon.
A hatmilliárd forintot felemésztő építkezés napjait együtt számolták hatvan kilométeres sebességkorlátozások mellett tereléseket kerülgető autósok és a beruházást lebonyolító Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. szakemberei. Aki 2014 júliusi munkakezdéstől végig jól matekozott, egészen 549-ig juthatott, mire a Betonútépítő Zrt. végzett feladataival és az M0-s irányonként immár három forgalmi és egy leállósávjából eltűntek a munkagépek.
Fotó: Veres Viktor / Népszabadság |
Az M0-s déli szektorát avató Schamschula György közlekedési miniszter 1994-es ökörsütését pénteken nem ismételték meg, de az átadó ceremónia azért megvolt. A visszafogott ünneplésre okot adott, hogy a hazánk második legforgalmasabb, a NIF adatai szerint a nyári csúcsidőszakban naponta átlag 75-100 ezer jármű által használt útszakaszon, immár az M5-ös autópálya valamint Győr irányába is, három sávon haladhat a forgalom. Aminek örömét az sem ronthatja el, hogy a beruházás tavaly nyáron valójában többszöri kényszerű halasztás után kezdődhetett meg.