galéria megtekintése

Ökröt nem sütöttek, de hatmilliárdból lett szélesebb az M0-s

1 komment

NOL
NOL

A Schamschula György fénykorát idéző ökörsütés elmaradt, de megint lezárult az M0-s autóút egy szakaszának szélesítése. A körgyűrűnek csúfolt sztráda az M1-es és az M7-es autópálya között kapott új sávokat. Méghozzá mindjárt 2700 méter hosszon.

A hatmilliárd forintot felemésztő építkezés napjait együtt számolták hatvan kilométeres sebességkorlátozások mellett tereléseket kerülgető autósok és a beruházást lebonyolító Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. szakemberei. Aki 2014 júliusi munkakezdéstől végig jól matekozott, egészen 549-ig juthatott, mire a Betonútépítő Zrt. végzett feladataival és az M0-s irányonként immár három forgalmi és egy leállósávjából eltűntek a munkagépek.

Fotó: Veres Viktor / Népszabadság

Az M0-s déli szektorát avató Schamschula György közlekedési miniszter 1994-es ökörsütését pénteken nem ismételték meg, de az átadó ceremónia azért megvolt. A visszafogott ünneplésre okot adott, hogy a hazánk második legforgalmasabb, a NIF adatai szerint a nyári csúcsidőszakban naponta átlag 75-100 ezer jármű által használt útszakaszon, immár az M5-ös autópálya valamint Győr irányába is, három sávon haladhat a forgalom. Aminek örömét az sem ronthatja el, hogy a beruházás tavaly nyáron valójában többszöri kényszerű halasztás után kezdődhetett meg.

 

A 2,7 kilométeres sztráda szélesítési munkálatait a NIF, az M0-s déli szektorában, az M5-ös és az M7-es autópálya 2013-ban lezárult bővítésének folytatásaként pályáztatta meg. A közbeszerzési eljárással kiválasztott Betonútépítő a beruházás első szakaszában megépítette a nyúlfarknyi útszakaszon húsz évig hiányzó második, bal pályáját. Az építkezés idén júliusra készült el. A forgalmat éjszaka terelték át az új burkolatra, és megkezdték az M7-es csomópontjáig vezető, régi, elhasználódott, nyomvályús jobb pálya korszerűsítése is.

Fotó: Veres Viktor / Népszabadság

A szerződés szerint 2015 őszére lezárult fejlesztés keretében, az M0-s Törökbálint mellett az M5-ös felé futó pályája megerősített aszfaltburkolatot kapott. A beruházás keretében átépült egy csomópont, egy aluljáró és egy új felüljáró létesült. A bal pálya teljes hosszán korszerűsítették a vadvédő kerítést. És akinek ez nem elég, a NIF olyan számokkal is szolgálhat, minthogy az útépítők 11 967 köbméternyi betont és 8 225 köbméternyi aszfaltot használtak fel.

Mayer András, a NIF Zrt. vezérigazgató-helyettese jelezte: Érden, az Iparos úti és Törökbálinti csomópontok átépítésével tovább folytatják a térségben tervezett fejlesztéseket. Ezek a beruházások jövő tavaszára elkészülnek tovább javítva a környék közlekedési feltételeit.

Fotó: Veres Viktor / Népszabadság

A pénteki útavató azonban szokás szerint a politikusoké volt. A rendezvényre a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) meglepő módon energiaügyekért felelős államtitkárát küldte. Aradszki András ezer kilométer már megvalósult jelentős közúti beruházásról beszélt. És megígérte azt is, hogy "a következő években összesen mintegy 515 kilométernyi új gyorsforgalmi útszakasz épülhet meg Magyarországon."

Szeneczey Balázs, Budapest főpolgármester-helyettese pedig kifejtette: az M0-s pénteki átadása után az autósok életét megkönnyíti majd, hogy az M1-M7 fővárosi bevezető szakaszán jövő májusban befejeződnek az Őrmező mellett folyamatban lévő csomópont építési munkák is.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.