MinDig Tv: 30 milliós 'akciós' bírság a GVH-tól
Harmincmillió forint versenybírsággal sújtotta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az Antenna Hungária Magyar Műsorszóró és Rádióhírközlési Zrt.-t (Antenna Hungária), mivel úgy találta, hogy a cég tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a MinDigTV Extra csomagokat népszerűsítő kommunikációs kampányaiban.
A MinDigTV Extra csomagok népszerűsítésére szolgáló kommunikációs kampányaiban a kedvezményes díjcsomag igénybevételének feltételeiről adott tájékoztatásai a GVH szerint megtévesztették a fogyasztókat.
A vállalkozás a MinDigTV Extra szolgáltatási csomagokat (Alapcsomag, Családi csomag, HBO programcsomag) rekámozó három kampányában - a GVH megítélése szerint - nem szerepelt az a fontos információ, hogy a kínált kedvezményes ár a hűségidőnek csak az első néhány hónapjában fizetendő összeg.
Egyes reklámokban megjelent üzenet ezen kívül azt a benyomást kelthette a fogyasztóban, hogy a szerződéskötést követően csak a kedvezményes havidíjat kell havonta kifizetnie, emellett más fizetési kötelezettség nem terheli. Ez azonban nem volt igaz: a vásárlónak ezen felül ugyanis egy jelentősebb mértékű aktiválási díjat is fizetni kellett, illetve a fogyasztónak a szolgáltatás igénybevételéhez szükséges dekódert vagy CA modult kellett vásárolnia, amiről szintén nem tájékoztattak az Antenna Hungária reklámjai.