MinDig Tv: 30 milliós 'akciós' bírság a GVH-tól

A GVH szerint a cég reklámjaiban elhallgatta, hogy a kedvezményes előfizetés mellett milyen egyéb díjtételeket is kell fizetnie a MindDigTV használatáért.

Harmincmillió forint versenybírsággal sújtotta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az Antenna Hungária Magyar Műsorszóró és Rádióhírközlési Zrt.-t (Antenna Hungária), mivel úgy találta, hogy a cég tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a MinDigTV Extra csomagokat népszerűsítő kommunikációs kampányaiban.

A MinDigTV Extra csomagok népszerűsítésére szolgáló kommunikációs kampányaiban a kedvezményes díjcsomag igénybevételének feltételeiről adott tájékoztatásai a GVH szerint megtévesztették a fogyasztókat.

A vállalkozás a MinDigTV Extra szolgáltatási csomagokat (Alapcsomag, Családi csomag, HBO programcsomag) rekámozó három kampányában - a GVH megítélése szerint - nem szerepelt az a fontos információ, hogy a kínált kedvezményes ár a hűségidőnek csak az első néhány hónapjában fizetendő összeg.

Egyes reklámokban megjelent üzenet ezen kívül azt a benyomást kelthette a fogyasztóban, hogy a szerződéskötést követően csak a kedvezményes havidíjat kell havonta kifizetnie, emellett más fizetési kötelezettség nem terheli. Ez azonban nem volt igaz: a vásárlónak ezen felül ugyanis egy jelentősebb mértékű aktiválási díjat is fizetni kellett, illetve a fogyasztónak a szolgáltatás igénybevételéhez szükséges dekódert vagy CA modult kellett vásárolnia, amiről szintén nem tájékoztattak az Antenna Hungária reklámjai.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.