Új útfajta bevezetésével erőszakolja meg az útügyi műszaki előírásokat a félbehagyott M4-es autópálya befejezéséhez a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM). A gyorsforgalmi utakon körforgalmak építését is megengedő szabályok összeállítását a tárca a Magyar Út- és Vasútügyi Társaságtól rendelte meg. Körforgalom és lámpás kereszteződés is lesz a lebutított sztrádákon, leállósáv viszont nem. A leendő halálutakról előreláthatólag ősszel döntenek.
Az „M gyorsút” néven jegyzett útkategória megteremtését az útépítési költségek csökkentésével magyarázta Tasó László. Az NFM közlekedéspolitikáért felelős államtitkára szerint az útügyi műszaki előírásokba az autópálya és az autóút meghatározása mellé beerőltetett úttípus akár 25-30 százalékkal is olcsóbbá teheti a sztrádaépítéseket. A korábban Nyíradony polgármestereként bizonyára számottevő infrastruktúra-építési tapasztalatokat szerző politikusnak abban alighanem igaza is lehet, hogy a sztrádákon biztonságos közlekedési feltételeket teremtő nagy műtárgyak elhagyásával pénzt lehet spórolni.
Más kérdés, hogy cserébe a viszonylagos olcsóságért megéri-e a közlekedők testi épségét veszélyeztetni.
Különösen akkor, amikor az utak építésénél alkalmazott, nemzetközileg általános szabályrendszert durván megsértő műszaki torzók kialakításának gondolatát valójában nem egyszerűen a költségcsökkentés vágya hozta felszínre az NFM-ben. Sokkal inkább az, hogy miután a brüsszeli támogatások hiányával mindvégig tisztában lévő kormányra rádőltek a fedezet nélküli kötelezettségvállalásai, és leállítani kényszerült az M4-es autópálya Abony és Fegyvernek közti szakaszának megépítését, megoldást kellett találni a sztráda befejezésére. S csak az egyik felmerülő probléma, hogy a félbehagyott fejlesztésre a kormánynak nincs pénze.