Hadüzenet a Lufthansától

A jó hír, hogy olcsóbb lehet a repülőjegy. A rossz, hogy ha van is a miénknél olcsóbb, ön erről több utánajárással értesülhet – egy utas szempontjából némi túlzással így fordítható le az a stratégiaváltás, amit a Lufthansa hajt végre értékesítési csatornáiban.

Ez azt jelenti, hogy az utazási és repülőjegy-irodák számára a globális disztribúciós rendszerek (GDS) használatakor jegyenként egységesen 16 euró, azaz ötezer forint extraköltséget számít fel a légitársaság, mivel ebben a költségei jelenleg jóval magasabbak, mint a többi foglalási rendszer, például a társaság saját online portálja esetében.

A csoport egészére vetítve ezek a költségek éves szinten elérik a százmillió eurót. Ennyit szeretne a légitársaság megspórolni azzal, hogy az egyéni utasokat az lh.com használatára ösztönzi. A repülőjegy-irodáknak külön foglalási felületet fejlesztettek. A légitársaságnál azt ígérik, hogy átlátható módon tájékoztatják utasaikat az árakról.

Saját zsebre akarnak dolgozni a németek
Saját zsebre akarnak dolgozni a németek
Tobias Schwarz / Reuters

Kérdés, mennyire jönnek be a németek számításai. Erős versenyzőként dobták be a követ az állóvízbe, noha, a két GDS, az Amadeus és a Galileo erejét sem érdemes alábecsülni, elvégre ők ma még megkerülhetetlenek, a többi légitársaság árainak összehasonlítására csak rajtuk keresztül képesek a rendszerüket használó utazási irodák. A Lufthansa nehéztüzérséget vetett be a biztos üzletben „ücsörgő” rendszerek ellen. A legkeményebb lépés mégis az, hogy a csoport légitársaságai számára saját rendszert építenek ki, melyek közvetlenül beköthetők lesznek az utazási irodákhoz.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.