Hadüzenet a Lufthansától
Ez azt jelenti, hogy az utazási és repülőjegy-irodák számára a globális disztribúciós rendszerek (GDS) használatakor jegyenként egységesen 16 euró, azaz ötezer forint extraköltséget számít fel a légitársaság, mivel ebben a költségei jelenleg jóval magasabbak, mint a többi foglalási rendszer, például a társaság saját online portálja esetében.
A csoport egészére vetítve ezek a költségek éves szinten elérik a százmillió eurót. Ennyit szeretne a légitársaság megspórolni azzal, hogy az egyéni utasokat az lh.com használatára ösztönzi. A repülőjegy-irodáknak külön foglalási felületet fejlesztettek. A légitársaságnál azt ígérik, hogy átlátható módon tájékoztatják utasaikat az árakról.
Saját zsebre akarnak dolgozni a németek Tobias Schwarz / Reuters |
Kérdés, mennyire jönnek be a németek számításai. Erős versenyzőként dobták be a követ az állóvízbe, noha, a két GDS, az Amadeus és a Galileo erejét sem érdemes alábecsülni, elvégre ők ma még megkerülhetetlenek, a többi légitársaság árainak összehasonlítására csak rajtuk keresztül képesek a rendszerüket használó utazási irodák. A Lufthansa nehéztüzérséget vetett be a biztos üzletben „ücsörgő” rendszerek ellen. A legkeményebb lépés mégis az, hogy a csoport légitársaságai számára saját rendszert építenek ki, melyek közvetlenül beköthetők lesznek az utazási irodákhoz.