Győri vörös ördög

Teljesítményre és fazonra is erősebb lett a TT, melyet az Audi Hungáriánál gyártanak.

A TT mellé rakott RS felirat, vagyis plusz két betű jelzi, hogy a győri Audi Coupé és Roadster változat az eddiginél is sportosabb és látványosabb lett. 2012 elején elkészült a 360 lóerős teljesítményű turbómotoros TT, melyet karbon külső visszapillantó, markánsabb hűtőrács és több kiegészítő matt alumíniumelem különböztet meg elődeitől. A csúcsváltozat Carbon designcsomagja a motortérben is exkluzívabb megjelenést hozott.

Az Audi TT RS ugyancsak Győrben gyártott 2,5 literes, öthengeres, közvetlen befecskendezésű, turbófeltöltésű TFSI motorjának teljesítményét az Audi mérnökei 20 lóerővel, forgatónyomatékát 460 newtonméterre növelték. Az RS változat készül hatfokozatú manuális, valamint hétfokozatú S-tronic automata sebességváltóval: a kettős tengelykapcsolós rendszerhez Launch Control, vagyis rajtautomatika-program is jár, ez optimalizálja az álló helyzetből kifejthető maximális gyorsulást. A kedvező nyomatékelosztást és biztonságot a quattro állandó összkerékhajtása biztosítja.

A TT RS plus egyesíti a dinamikát a hatékonysággal: az öthengeres motor jellegzetes, öblös morgása közben a Coupé S tronic álló helyzetből 4,1 másodperc (manuális sebességváltóval: 4,3 másodperc) alatt éri el a százas tempót, és 280 km/órás sebességre képes. A Roadster 4,2 másodperc (manuális sebességváltóval: 4,4 másodperc) alatt gyorsul százra.

A Coupé S tronic 8,5 litert, a Roadster EU-ciklusban mérve 8,6 litert fogyaszt 100 kilométerenként. A kézi váltós és quattro hajtású Coupé tömege 1450 kilogramm, a teljesítmény-tömeg arány 4,0 kg/LE. A Roadsternél 4,2 kilogramm jut minden lóerőre.

A nagy teljesítményű motorhoz illő a fékrendszer: az első tengelyre négydugattyús fix féknyergeket és perforált féktárcsákat építettek be. Az Audi TT RS plus jellegzetességei a 19 colos ötágú öntött Rotor design kerekek, fekete kontrasztos küllőkkel, piros peremmel, ezekre 255/35-ös méretű gumiabroncsok kerülnek. Az adaptív csillapítási rendszer (Audi magnetic ride) továbbra is rendelhető opció, míg a nagy, fix hátsó szárny a gyors tempónál szükséges leszorító erőt növeli.

Az alapváltozattól eltérő Singleframe hűtőrácsa rombuszmintájú háló és polírozott antracit színű, kerete matt alumínium hatású felületből készült. A külső tükrök házait szénszálas erősítésű polimer (CFRP) alapanyagból gyártották. A duális kiképzésű sportkipufogó-rendszert ovális, fekete csővégek zárják.

A Carbon designcsomag a motortérben is exkluzív megjelenést biztosít. További belső azonosító elemként a sebességváltógomb alumínium gyűrűjén és a kormánykeréken elhelyezett TT RS plus feliratok szolgálnak. A fixen rögzített hátsó szárny nem csupán optikai hatásnövelő elem, 280 km/h környékén elkel a plusz leszorító erő.

A TT RS Coupé plus forgalmazása ősszel indul Németországban: manuális váltóval 60.650 euróba, a hétfokozatú S tronic váltóval 62.800 euróba kerül, a TT RS Roadster plus listaára 63.500, illetve 65.650 euró lesz.

 

A TT RS Coupé álló helyzetből 4,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás esebsségre
A TT RS Coupé álló helyzetből 4,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás esebsségre
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.