Gyógyítgatni kellene az útdíjrendszert
A fuvarozó-érdekképviseletek arra is várják a kormány válaszát, hogy napirenden van-e a bírságrendelet módosításának terve, különös tekintettel a bliccelés és a „költségvetést nem károsító" tévesztések, „jóhiszemű" tévedések elkülönítésére.
Azt is szeretnék megtudni, hogy mikorra várható az útdíjtörvényben az elemi útdíjköteles útdíjszakaszok használatára vonatkozó szabály újradefiniálása. Jelenleg 2300 – különböző hosszúságú – úgynevezett elemi útdíjszakasz van Magyarországon. A mostani rendszerben a fuvarozóknak az elemi útszakaszra lépéskor kell fizetniük, ez pedig egy aránytalan és semmiképp sem használatarányos rendszer – állítják. Indoklásuk szerint a jármű után akkor is ki kell fizetni a szakaszra eső díjat, ha csak egy minimális útvonalon vették igénybe. Ezért a fuvarozók azt javasolják, hogy a lehajtáskor, ne pedig az útra történő ráhajtás alapján számítsák fel a díj összegét.
Az egyesület szerint az is gond, hogy a jelenlegi rendszer az Euro III-as kategória felett a járműveket nem különbözteti meg környezetvédelmi szempontból. Úgy vélik, ezen is változtatni kellene.