Gyógyítgatni kellene az útdíjrendszert

Folytatni kell az elektronikus útdíjrendszer finomhangolását – fogalmazott a Napi Gazdaságnak Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) főtitkára. Megjegyezte egyébként, hogy várják azt a jogszabályt, amely megszüntetné a jelenlegi bírságolási gyakorlat aránytalanságát. Eddig ugyanis a hatóságok négymilliárd forint közigazgatási bírságot és hatszázmillió forint helyszíni bírságot szabtak ki, s ezt jellemzően a magyarországi cégek szenvedték el.

A fuvarozó-érdekképviseletek arra is várják a kormány válaszát, hogy napirenden van-e a bírságrendelet módosításának terve, különös tekintettel a bliccelés és a „költségvetést nem károsító" tévesztések, „jóhiszemű" tévedések elkülönítésére.

Azt is szeretnék megtudni, hogy mikorra várható az útdíjtörvényben az elemi útdíjköteles útdíjszakaszok használatára vonatkozó szabály újradefiniálása. Jelenleg 2300 – különböző hosszúságú – úgynevezett elemi útdíjszakasz van Magyarországon. A mostani rendszerben a fuvarozóknak az elemi útszakaszra lépéskor kell fizetniük, ez pedig egy aránytalan és semmiképp sem használatarányos rendszer – állítják. Indoklásuk szerint a jármű után akkor is ki kell fizetni a szakaszra eső díjat, ha csak egy minimális útvonalon vették igénybe. Ezért a fuvarozók azt javasolják, hogy a lehajtáskor, ne pedig az útra történő ráhajtás alapján számítsák fel a díj összegét.

Az egyesület szerint az is gond, hogy a jelenlegi rendszer az Euro III-as kategória felett a járműveket nem különbözteti meg környezetvédelmi szempontból. Úgy vélik, ezen is változtatni kellene.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.