Fogyasztóvédelmi vizsgálat a Wizz Airnél

Változtatásokra bírta a Wizz Air Hungary Kft.-t a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH). Utasbarát lépéseket ígértek.

Az NFH és a Wizz Air konzultációjának eredményeképpen a légitársaság pontosítja üzletszabályzatának egyes rendelkezéseit - írta közleményében a hatóság. Az NFH a kelet-közép-európai régió államaiból egyedülálló módon vett részt abban az európai uniós fogyasztóvédelmi kezdeményezésben tavaly, amelynek célja az európai légitársaságok szerződési feltételeinek fogyasztói szempontból kedvezőbbé tétele volt.

A fogyasztóvédelmi hatóság kezdeményezte a tárgyalásokat a magyarországi székhelyű Wizz Air légitársasággal, és a légitársaság üzletszabályzatának átvizsgálása után több ponton módosítási javaslattal élt.

A Wizz Air vállalta, hogy pontosítja üzletszabályzatának egyes rendelkezéseit, módosítja egyes panaszkezelési szabályait.

Ezen túl egyebek mellett bővíteni fogja a díjmentes név- és adatváltoztatások körét, különös tekintettel a foglaláskor előforduló elírásokra, valamint díjmentes elállási jogot biztosít a kivételes módon utólagosan felmerülő jelentős viteldíjemelések esetére.

A társaság számlájára befizetett összegek bizonyos feltételek mellett már visszatéríthetők lesznek, amire eddig nem volt lehetőség - közölte az NFH.

A légitársaság tájékoztatása szerint az üzletszabályzat módosítási eljárásának megindítása januárban várható - tette hozzá a hatóság.

Az NFH bízik benne, hogy a pontosításoknak köszönhektően elégedettebbek lesznek a fogyasztók, ezért a jövőben is figyelemmel fogja kísérni a légitársaságok gyakorlatát.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.