Fogyasztóvédelmi vizsgálat a Wizz Airnél
Az NFH és a Wizz Air konzultációjának eredményeképpen a légitársaság pontosítja üzletszabályzatának egyes rendelkezéseit - írta közleményében a hatóság. Az NFH a kelet-közép-európai régió államaiból egyedülálló módon vett részt abban az európai uniós fogyasztóvédelmi kezdeményezésben tavaly, amelynek célja az európai légitársaságok szerződési feltételeinek fogyasztói szempontból kedvezőbbé tétele volt.
A fogyasztóvédelmi hatóság kezdeményezte a tárgyalásokat a magyarországi székhelyű Wizz Air légitársasággal, és a légitársaság üzletszabályzatának átvizsgálása után több ponton módosítási javaslattal élt.
A Wizz Air vállalta, hogy pontosítja üzletszabályzatának egyes rendelkezéseit, módosítja egyes panaszkezelési szabályait.
Ezen túl egyebek mellett bővíteni fogja a díjmentes név- és adatváltoztatások körét, különös tekintettel a foglaláskor előforduló elírásokra, valamint díjmentes elállási jogot biztosít a kivételes módon utólagosan felmerülő jelentős viteldíjemelések esetére.
A társaság számlájára befizetett összegek bizonyos feltételek mellett már visszatéríthetők lesznek, amire eddig nem volt lehetőség - közölte az NFH.
A légitársaság tájékoztatása szerint az üzletszabályzat módosítási eljárásának megindítása januárban várható - tette hozzá a hatóság.
Az NFH bízik benne, hogy a pontosításoknak köszönhektően elégedettebbek lesznek a fogyasztók, ezért a jövőben is figyelemmel fogja kísérni a légitársaságok gyakorlatát.