galéria megtekintése

Focimezbe bújik fél Magyarország

Volt bolt, amely a többszörösét is el tudta volna adni magyar mezből, mint amennyi a raktáron volt. Geráé és Dzsudzsáké a legkelendőbb.

„Ha visszaforgathatnánk az idő kerekét, úgy tizenötször többet rendelnénk be a magyar mezekből" – mondta Pósfai Gábor. A Decathlon Magyarország ügyvezető igazgatója korábban ugyanis úgy vélekedett, hogy a futball Eb-től nem várható kiugró kiskereskedelmi hatás, mert ezt megelőzően sem egy világ- vagy Euró­pa-bajnokság, sem egy olimpia nem hozott kiugró forgalmat a többi hónaphoz képest a sportszerkereskedő vállalatnál. Azonban az idén minden máshogy alakult: az Eb felfokozott hangulatában a magyar–osztrák rangadó kezdetére szinte az összes magyar szurkolói mezüket elkapkodták a vásárlók. Összesen három és fél ezret, de Pósfai szerint 8-10 ezer darab is simán elment volna. A magyar szurkolói mezekből így is összesen kétszer annyi forgalmuk volt, mint az összes többi csapat mezeiből együttvéve. Emellett hatezer saját márkás magyar labdát is elvittek a vásárlók.

Vitték a vásárlók a focimezt, mint a cukrot
Vitték a vásárlók a focimezt, mint a cukrot
Földi D. Attila / Népszabadság

Más kereskedők sem panaszkodtak: „a magyar mezek kereslete minden várakozást felülmúlt az Európa-bajnokság ideje alatt" – magyarázta a Népszabadságnak H. Nagy Máté, a szaküzlethálózatot üzemeltető Football Factor marketingvezetője. (Pontos növekedést nem közölt, az egyéb szurkolói kiegészítők náluk sokkal kisebb mértékben fogytak.) A magyar mérkőzések előtt és után is volt egy nagyobb hullám. Aki náluk feliratozást kért új büszkeségére, az legtöbb esetben Dzsudzsák Balázs és Gera Zoltán nevét igényelte. Kisebb meglepetésre Király Gábor legendás szürke melegítőjének „hódítása" náluk egyáltalán nem volt érezhető. Király cégénél azonban nem panaszkodhatnak. A válogatott kapus április 1-jén dobta piacra „K1ralysport" néven saját ruhamárkáját. A rajongók a szürke melegítőnadrág mellett Eb-pólót, kulacsot, kapuskesztyűt is vehetnek. Bár a Hvg.hu korábban úgy számolt, Király csak a mackónadrágokból június közepéig nyolcmillió forintot zsebelhetett be, ezt a számot Királyék cégénél tévesnek nevezték, ugyanakkor konkrét forgalmi számot nem közöltek, csak azt, hogy az Eb idején valóban komoly érdeklődés volt a K1ralysport-termékekre.

 

Pörgött a kassza az Auchannál is az Eb első heteiben, a belga–magyar meccs előtti forgalom már elmaradt az előző heti forgalomtól. A legnépszerűbb termékek a szurkolói mezek voltak, a magyar mezekből több mint 5000, a magyar zászlós szemüvegekből 6000, míg a sálakból 8500 darab fogyott.

Vitték a vásárlók a focimezt, mint a cukrot
Fotó: Földi D. Attila / Népszabadság

A Football Factornál a kijutást megelőzően gyakorlatilag elenyésző volt a kereslet a magyar termékekre. A piac egyértelműen megnyílt, amíg korábban spanyol, portugál, angol, német, francia mezekért mentek be az üzletekbe a vásárlók, addig most a magyar mezt keresték. Korábban tendenciaként ez szinte csak a turistáknál volt kimutatható. Ők megmaradtak most is, de a cég örömére megjelentek a valóban a válogatottért szorító szurkolók is.

Sör, snack, tévé

Jó hatvan százalékkal több sör fogyott a Tescóban a 2014-es világbajnoksághoz képest. A sör mellett az üdítők és főképpen a snackek fogyasztása, televíziókból a nagyképernyős Ultra HD felbontású tévék értékesítése ugrott meg az Eb idején. A világverseny nélküli időszakhoz képest a labdarúgó Eb alatt ötször több televízió fogyott a brit hátterű cégnél. Az Auchannál a sör, chips, tévék fogyasztása-vásárlása is a duplájára nőtt.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.