A genfi autószalon középpontjában Magyarország
GALÉRIA - Autócsodák és tervezői álmok: klikk a képre!
Járműipari szempontból semlegesnek tekinthető Svájc, éppen ezért fontos hőmérő. Nem véletlenül törik ide magukat a világmárkák, pedig ennyire szűkös kiállítás nincs még egy a rangos eseményeket tartalmazó OICA naptárban. A Nemzetközi Autógyártók Szövetsége szigorúan szűr, Genfet is csak a válság rengette meg két éve, amikor a szokásos hétszázezer helyett csak 638 ezren látogattak a Palexpóba. Nem véletlenül népszerű a genfi show, hiszen itt minden évben valódi tűzijátékot rendeznek, már a mi premierek számát illeti: idén 170 igazi újdonságot mutatnak be az autógyártók.
A kiállítás szenzációja is magyar vonatkozású: először jelentette ki hivatalosan az Audi főnök, hogy az A3 szedán Győrben készül, és Rupert Stadler konszernelnök szerint ezzel hosszútávon biztosítva van az új magyarországi gyár kapacitásának kihasználtsága. Mint arról már beszámoltunk Győrben 900 millió eurós beruházással teljesen új járműgyártó komplexum épül a meglévő motorgyár és autó-összeszerelő üzem mellett. 2013. második negyedévében indul a termelés az új autógyárban, ahol első lépcsőben évi 125 ezer, később évi 300 ezer autó készül, és az A3-as szedán lesz az első az új modellcsaládban.
Az esztergomiak egy megvadított Sport Swif Suzukit mutattak be, a modellnek komoly esélye van a helyi piacon. Svájcban 2010-ben 284 ezer személygépkocsi kelt el, a 2011 januárjában eladott 20,3 ezer autó 7,7 százalékkal több a tavalyi első hónapnál.
Talán jelképes is lehet, hogy ismét itt van a hét éve csődbe ment olasz De Tomaso sportkocsi márka. Az autóipar trendjét mutatja a Fiat jelvényes Dodge és a Lancia márkájú Chrysler, vagy a Rolls-Royce villanyautója. A zöld autóknak és kiállításoknak nagy hagyománya van Genfben, ahol külön pavilont is kaptak az elektromos járművek, ám ezeket mindig elnyomják az extravagáns karosszéria stúdiók és hagyományos motorral szerelt szuper-takarékos modellek.