Fapadon Velencébe: Budapestre jön a Volotea

Júniustól heti három menetrend szerinti járatot indít Budapestről Velencébe a spanyol tulajdonban lévő, de velencei bázissal rendelkező Volotea fapados légitársaság – közölte Alfons Claver, a Volotea Airlines kommunikációs igazgatója.

Kam Jandu, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport kereskedelmi igazgatója az új légitársaságot köszöntve elmondta, hogy a vártnál gyorsabban sikerül pótolni a Malév leállásával kieső utasokat.

A Volotea fapados légitársaság az üzleti tervében 500 útvonalon 70 európai várost céloz meg, kis- és közepes méretűeket, például Budapestet. A nagy, átszálló repülőtereket elkerülik. Az üzleti cél megvalósítása flottabővítéssel is jár – válaszolta újságírói kérdésre Alfons Claver –, de részleteket nem kívánt közölni. 

Velencéből a nyári szezonban 24 európai városba indít menetrend szerinti járatokat a Volotea. Három Boeing 717-es, 125 személyes repülőgépet üzemeltet, és egy negyediket tartalékban tart. A B-717-es repülőgépek csendesek, s bár kicsik, de belül tágasak, magyarázta a kommunikációs igazgató. A Volotea repülőgépein az ülések elrendezése három plusz kettő, míg más fapados légitársaságoknál három plusz három. 

Alfons Claver elmondta, hogy Budapesten a 2-es terminált használják. A nyári szezonban 100 százalékos, egyébként pedig 75-80 százalékos telítettséggel számolnak. Arra a kérdésére, hogy milyen telítettség esetén szüntetik meg a Budapest–Velence járatot, a kommunikációs igazgató számot nem, csak annyit mondott, hogy a fapados légitársaságok nagy férőhely-kihasználtsággal (load factor) üzemelnek.

A jegyeket interneten, utazási irodákban értékesítik, és telefonos ügyfélszolgálatuk is van. A légitársaság charterjáratok indítására is vállalkozik.

A kommunikációs igazgató a budapesti járatindítással kapcsolatban megjegyezte, hogy Velence Olaszország gazdag vidéke, és így olasz utasokra is számítanak a budapesti útvonalon.

A nemrég alapított barcelonai székhelyű Volotea tulajdonosai között vannak a Vueling Airlines tulajdonosai és három további befektető, közülük az egyik egy spanyol pénzügyi alap, amelynek portfóliója nagyrészt légiipari befektetésekből áll. Alfons Claver hozzátette: ez biztos pénzügyi hátteret jelent a Volotea légitársaság számára.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.