Facebookon búcsúzik a Bricostore-vezér a magyar piactól

Philippe Bresson szerint a jövőben sem várható Magyarországon fellendülés a fogyasztásban.

"1997-ben érkezett meg a Bricostore áruházlánc Magyarországra. Elsőként 1998. június 2-án nyitotta meg kapuját a törökbálinti áruház, és azóta 9 áruház épült fel.

2008 októberében mély gazdasági válság kezdődött el Magyarországon, ami jelentős forgalomcsökkenést hozott az azóta eltelt évek során a Bricostore számára.

Magyarországon a közeljövőben sem várható komoly és tartós fogyasztói fellendülés, ezért a tulajdonosok a 2013-as év elejétől arra kényszerülnek, hogy beszüntessék magyarországi tevékenységüket " – írta Philippe Bresson, a Bricostore magyar leányvállalatának az ügyvezetője pénteken, a vállalat Facebook-oldalára írt üzenetében.

Mint megírtuk, a Bricostore az év végével bezárja a kilenc magyarországi üzletét, és kivonul az országból. A kivonulás oka – mint arra az ügyvezető igazgató üzenete is utal – az, hogy 2008 óta a barkácsláncok, így a Bricostore hatalmas forgalomveszteségeket szenvedtek el.

A tavaly 12 milliárdos forgalmú Bricostore is sorra veszteséggel zárta az üzleti éveit, így tavaly már 2,1 milliárd forint deficitet termelt az itteni leányvállalat.

Piaci vélekedések szerint a Bricostore kivonulása is jelzi a nyugati, elsősorban francia befektetők kiábrándulását a magyar piacból. Mint azt korábban az időközben szintént kivonult Cora egyik vezetője elmondta: a kilencvenes évek elején a multinacionális láncok vezetői arra számítottak, hogy Magyarország Közép-Európa egy erős, középosztályi fogyasztói piaca lett. A 2008 utáni időszak azonban sorra meggyőzte a vállalati stratégákat, hogy hosszú távon más irányba tart az ország.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.