A cég tavaly mintegy 8 százalékkal 138,5 millió euróra – csaknem 43 milliárd forintra – növelte árbevételét, amelyből 80 százalékot tettek ki a kerekek és az ahhoz kapcsolódó különféle egységek. Ezenfelül az általunk fellelt – nem Pro Tour csapatokra vonatkozó – becslések szerint egy-egy csapat költségvetésének meghatározó, 8-15 százalékos részét is elviheti a kerekekre költött pénz.
– Nem volt könnyű a semmiből erre a szintre eljutni – mondta a Népszabadságnak Krupánszky Zoltán, a vállalkozás vezetője. – Miután abbahagytam a versenyzést, szerettem volna a sport körül maradni, s mindig is tetszett az alkatrészek gyártása. Ezt azonban nem lehet csak úgy, a semmiből elindítani, így végül kerékpárboltot nyitottunk, amely egy idő után olyan hátteret biztosított, hogy a kerekek gyártásán kezdjünk el gondolkodni – mesélte.
A gondot az jelentette, hogy a karbonból történő alkatrészgyártás – még a Forma–1-es elemeket is ideértve – legproblémásabb területe a felni elkészítése. Végül Távol-Keleten találták meg azt a független partnert, amely az elképzeléseik és terveik alapján el tudta készíteni a kívánt minőségben a karbonfelnit és az agyat. Ezeket már itthon szerelik össze.
Ez a technológia egyáltalán nem ismeretlen, hiszen a nagy gyártók közül szinte mindenki így készíti a kerekeit.
A Mr. Wheel márkát három éve finomítják. Most érezték úgy, hogy olyan minőséget produkálnak, amely felveszi a versenyt a legnagyobbakkal is, s ezért futottak neki az UCI-minősítésnek. Ez egy háromhetes tesztfolyamat, amit Belgiumban végzett el a nemzetközi szövetség. A több millió forintra rúgó költségeket minden esetben a gyártónak kell fizetnie. Itt olyan eljárás alá vetették a kereket, amelyen a Forma–1-es karbon alkatrészek is átesnek.
|
Nagy üzlet lehet a versenyalkatrészek gyártása Fotó: saját archívum |
Vizsgálták a felületvédelmet, azt, hogy mekkora erőhatást tud elviselni a kerék, s ha törik, akkor hogyan törik. Ez azért nagyon fontos, mert egy esés vagy baleset után nem állhatnak ki a kerékből veszélyes módon a sérült elemek. A „pecsétet” nem lehetetlen elérni egy olyan kis gyártónak sem, mint ez a cég, de
az elvárások igen magasak, azaz nagyon komoly minőséget kell az UCI asztalára letenni.
Ráadásul a nemzetközi szövetség bármikor utóellenőrzést is tarthat náluk. Így raktáron kell tartani a górcső alá vett típusokat, és bizonyítani kell, hogy állandó minőséget készít egy-egy vállalat. Ellenőrzés esetén mintavételezést is végezhetnek. Az oltalom egyébként nem egy határozott időszakra szól, az egészen addig fennmarad, amíg a típuson nem változtatnak.
– Egyértelműen megnőtt az érdeklődés irántunk az engedély megszerzése óta – felelte kérdésünkre Krupánszky Zoltán. Remélhetőleg a cég forgalmát is fellendíti az eredmény – tette hozzá. Éppen ezért terveikben az szerepel, hogy még az idén három, de legalább két másik típusú kerekükkel nekifutnak egy-egy újabb UCI-engedélyezésnek.