Élmény, kényelem, minőség – ezt szeretik a médiafogyasztók

A hazai médiapiacon 2015-ben átlagosan 6,2 százalékkal több pénz forog majd, mint a tavalyi évben – derül ki a PricewaterhouseCoopers (PwC) legfrissebb szórakoztatóipari és médiapiaci felmérésén alapuló prognózisból.

Tizenkettedik alkalommal készítette el elemzését és prognózisát a PwC a szórakoztatóipari és médiaipari piacról. Sere Péter, a társaság vezető menedzsere szerint a „médiapiaci költések” a válság ellenére emelkednek, a magyarországi növekedés pedig a jövőben a globális átlagot is meghaladja.

Az elemzés a szűken értelmezett média mellett az iparág további tizenkét szegmensét, például a zenét, a filmet, a könyvkiadást és a videojátékokat is vizsgálta. A hazai trendek alakulásáról szólva megállapítja: a 2009-es visszaesés után tavaly 1,2 százalékkal nőtt a médiapiac. A növekedés tovább folytatódik, s míg 2010-ben 676 milliárd forint forgott ezen a területen, addig 2015-re 924 milliárd forinttal lehet kalkulálni.

A PwC a digitális technológiák térnyerését vetíti előre. Magyarországon 2015-re a digitális piacból  (mely főként az internetet, mobilt, a sajtóhoz és a televízióhoz kapcsolódó online hirdetéseket és előfizetéseket tartalmazza) származó árbevétel aránya elérheti a 39 százalékot – írja a tanulmány.

Az internet radikális terjeszkedésének az egyik kárvallottja a PwC szerint a televíziós piac lesz. Ezeknek a bevételeknek a tavaly mért 28 százalékos részaránya 2015-re 26 százalékra esik vissza – prognosztizálja a PwC.

A válság által legsúlyosabban érintett sajtópiac öt év múlva sem éri el a válság előtti szintet. Az elemzés úgy fogalmaz: „Magyarországon egyedül csak a társadalom öregedése növelheti a sajtópiaci termékek fogyasztását, de ez is időleges”, mert az idősebb korosztály körében is egyre jobban terjed a digitális eszközök használata.

A felhasználói szokásokkal is foglalkozik a tanulmány. Egyszerűsödnek és ésszerűsödnek ezek a szokások, foglalják össze tapasztalataikból eredő prognózisukat. Előtérbe kerül a kényelem, az élmény és a minőség, állítják. Az előfizetésekre akkor hajlandók áldozni az emberek, ha ezek a szolgáltatók, médiatermékek „az ingyenes vagy kalóztartalmak” vonzerejénél érdemben és tartósan többet tudnak nyújtani – derül ki az anyagból.   

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.