Elmaradt díjértesítővel „marasztalnak” a biztosítók

Az autósok felét nem tájékoztatta a biztosítója arról, mennyit kell fizetnie a kötelező biztosításért, ha a cégnél marad. Mivel sokan csak a díjtájékoztató után kezdenek el új biztosítót keresni, lesznek, akik lemaradnak a jobb ajánlatokról.

Az autósok felét egyáltalán nem tájékoztatta a biztosítója arról, mennyit kell fizetnie a kötelező biztosításért, ha nem vált biztosítót, vagy nem köti újra szerződését – legalábbis a Biztosítás.hu Kft. felmérése szerint. Az elmaradás akár „röghöz is kötheti” az ügyfeleket, hiszen sokak a korábbi gyakorlatuk szerint csak a díjtájékoztató után kezdenek el új biztosítót keresni. Márpedig a biztosítást csak novemberben lehet felmondani, míg az újat ráér megkötni december folyamán – aki tehát nem kapott díjértesítőt, jól teszi, ha a napokban lép, mert a hónap utolsó napjáig a felmondólevélnek meg is kell érkeznie a biztosítóhoz vagy az alkuszcéghez.

Alighanem a minden eddiginél keményebb versenyt hozó idei kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampány miatt választotta néhány biztosító e szokatlan megoldást. A Biztosítás.hu Kft. ügyvezetője, Rácz István, azt nem kívánta elárulni, hogy mely társaságok felejtik el kiértesíteni az ügyfeleket, csupán annyit mondott, hogy a többség rendben informálta ügyfeleit, miközben néhány nagyobb piaci szereplő „feledkezett meg” idén a levelekről. Amelynek kiküldése azonban a jelenleg hatályos szabályozás alapján nem kötelező, a biztosítóknak elég közzétenni az alkalmazott tarifákat és kedvezményeket.

– Aki eddig nem kapott díjértesítőt, az jó eséllyel novemberben már nem is fog, miközben a kötelező biztosítások felmondására csupán a hónap végéig van lehetőség. Így akár több ezer autós is lemaradhat az idei kampányról – tette hozzá Rácz István. Aki tehát nem kapott díjértesítőt, az jól teszi, ha attól függetlenül is lép. Az alkuszoknál tájékozódhat a jövő évi tarifákról, amelyet díjértesítő hiányában a jelenlegi biztosítási díjhoz is viszonyíthat.
Az ügyvezető tájékoztatása szerint más termékek, például a lakásbiztosítások esetében ez nem szokott gondot jelenteni. Az előírások szerint a biztosítóknak az évfordulót megelőző harmincadik napig kell értesíteniük ügyfeleiket, ha díjat akarnak emelni. A gyakorlatban ez általában 45–50 napot jelent, így az ügyfeleknek még bőven marad idejük felmondani szerződésüket, ha nem értenek egyet a díjemeléssel. Lényegében ezt vette át a kötelezőt januártól szabályozó új törvény, amely előírja a biztosítóknak, hogy ötven nappal a kgfb évfordulója előtt levélben kell értesíteniük az ügyfeleket.(H. B.)

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.