Elektronikus útdíj: terjed a műholdas fizetés
Még akkor is, ha a közúti fuvarozók jelenleg 23, az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt.-vel leszerződött bevallási közreműködő kínálatából választhatják ki a járműveik követését, illetve az elektronikusan meghatározott útdíjak fizetését egyaránt lehetővé tevő szolgáltatási csomagjukat. A műholdas rendszer elterjedését lassítja, hogy a szolgáltatóknál elérhető olcsóbb GPS készülékek között még mindig akadnak kevéssé megbízható típusok, amelyek működési hibái miatt a szakvállalkozások több százezer forintos büntetéseket kockáztatnak.
Legalábbis WebEye Magyarország Kft. közleménye szerint. Bagossy Tamás, a társaság ügyvezetője kifejtette: az elektronikus útdíjrendszer indulásakor tapasztalt hibák miatt "júliusban és augusztusban átmenetileg visszaesést" tapasztaltak a megkeresésekben. Szeptemberben azonban új lendületet vett a műholdas fedélzeti berendezések, OBU-k iránti kereslet.
Olyannyira, hogy az összes hazai útdíjfizető közel 45 százaléka használ fedélzeti egységet a díjfizetésre, és 55 százalékuk vásárol viszonylati jegyet. A várakozások szerint azonban ez az arány a rendszer stabilizálódásával megfordul majd. A cég munkatársai óránként átlag 14 ezer "virtuális jegytépést" regisztrálnak. Ez pedig közel 34 százalékos növekedést jelent a nyári forgalomhoz képest.