Elektronikus útdíj: terjed a műholdas fizetés

Elérte az 50 ezret az elektronikus útdíjrendszerben műholdas fedélzeti berendezéssel fizető kamionosok száma. Több mint kétszer ennyien azonban még mindig viszonylati jeggyel használják a magyar utakat.

Még akkor is, ha a közúti fuvarozók jelenleg 23, az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt.-vel leszerződött bevallási közreműködő kínálatából választhatják ki a járműveik követését, illetve az elektronikusan meghatározott útdíjak fizetését egyaránt lehetővé tevő szolgáltatási csomagjukat. A műholdas rendszer elterjedését lassítja, hogy a szolgáltatóknál elérhető olcsóbb GPS készülékek között még mindig akadnak kevéssé megbízható típusok, amelyek működési hibái miatt a szakvállalkozások több százezer forintos büntetéseket kockáztatnak.

Legalábbis WebEye Magyarország Kft. közleménye szerint. Bagossy Tamás, a társaság ügyvezetője kifejtette: az elektronikus útdíjrendszer indulásakor tapasztalt hibák miatt "júliusban és augusztusban átmenetileg visszaesést" tapasztaltak a megkeresésekben. Szeptemberben azonban új lendületet vett a műholdas fedélzeti berendezések, OBU-k iránti kereslet.

Olyannyira, hogy az összes hazai útdíjfizető közel 45 százaléka használ fedélzeti egységet a díjfizetésre, és 55 százalékuk vásárol viszonylati jegyet. A várakozások szerint azonban ez az arány a rendszer stabilizálódásával megfordul majd. A cég munkatársai óránként átlag 14 ezer "virtuális jegytépést" regisztrálnak. Ez pedig közel 34 százalékos növekedést jelent a nyári forgalomhoz képest.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.