Elbocsátásokkal készülnek a téli holtszezonra a légitársaságok

Elbocsátásokkal és újabb takarékossági intézkedésekkel készülnek az európai légitársaságok a téli holtszezonra. A La Manche csatorna túloldalán kétezer állást számol fel a British Airways és az Aer Lingus.

Az ír Aer Lingusnál minden ötödik dolgozót elbocsátják, akik martadnak, azoknak pedig a béréből csípnek le. A menedzsment hajthatatlan, azzal érvelnek, hogy a túlélés a cél, s nem hatják meg őket a sztrájkkal fenyegető szakszervezetek sem.

Egy nappal korábban a British Airways jelezte, hogy a légi kiszolgáló személyzetből 1700 főt küld el, s ettől még az esetleges sztrájkok sem tántorítják el. Az Aer Lingusnál működő érdekképviselet álláspontja szerint a vezetőség túlreagálja a válságot, ennyire drasztikus karcsúsításra egyszerűen nem látnak okot.

A cég részvényárfolyama 16 százalékot emelkedett a költségcsökkentési bejelentését követően, ami természetes is, mert a befektetők azt remélik, hogy a feleslegesnek ítélt „ballasztot" kidobva magasabbra juthat az Aer Lingus flottája a pénzcsinálás egén. A cég azonban egyelőre masszívan veszteséges

A spanyol Iberiánál a poggyászkezelésért számítanak majd fel pótdíjat, legalábbis ezt tervezik. A példát a fapados légitársaságok szolgáltatják, de a „kór" már az amerikai hagyományos légitársaságokat is megfertőzte. A spanyol fogyasztóvédők egyesülete, a FACUA már bejelentette, ha a nemzeti légitársaság ezt az alapszolgáltatást is fizetőssé teszi, akkor beperelik.

Amerikában a United Airlines nem sokat pepecselt, s fittyet hányt a fogyasztóvédelmi szempontoknak. Ők már ott tartanak, hogy 249 dolláros éves poggyászkezelési bérlet kiadását tervezik gyakran utazó utasaik számára - írja a Reuters.

A megnehezült helyzetű légitársaságok számára a fúzió, a beolvadás jelentheti a gyógymódot. A British Airways és az Iberia már régóta tárgyal az egyesülésről, az Aer Lingusban pedig többségi tulajdont szeretne szerezni a cégben már 30 százalék erejéig résztulajdonos diszkont légitársaság, a helyi rivális Ryanair.  A fúzió ellen minden erejüket latba vetve küzdenek az Aer Lingus többi tulajdonosai.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.