Egyszerűbb energiatámogatást szorgalmaz az iparág

Hat szakmai és civil szervezet csütörtökön közös levelet juttatott el a miniszterelnöknek és a parlament költségvetési bizottsága elnökének, a fideszes Varga Mihálynak. Azt kérik, hogy a kormány és a törvényhozás ésszerűsítse az energiafogyasztók támogatásával kapcsolatos szabályozást.

Hat szakmai és civil szervezet csütörtökön közös levelet juttatott el a miniszterelnöknek és a parlament költségvetési bizottsága elnökének, a fideszes Varga Mihálynak. Azt kérik, hogy a kormány és a törvényhozás ésszerűsítse az energiafogyasztók támogatásával kapcsolatos szabályozást. „Csökkentenénk a költségeket, amelyek az összes családra, minden gázszámla- és villanyszámla-fizetőre, és minden adófizetőre hárulnak" - emelte ki Dietz Gusztávné, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület elnöke. Egyúttal az energiatámogatási szolgáltatások minőségét is növelnék a rászoruló családoknál, az ügyfélszolgálatokhoz való utazások és a sorbanállások elkerülésével.

A szabályozás ésszerűsítése minden fogyasztónak megtakarításokat jelentene, nem csak a „védett fogyasztóknak", azaz nem csak a szociális helyzetük vagy a fogyatékosságuk miatt, az önkormányzatok jegyzőinél benyújtott kérelem alapján, különböző támogatásokban és könnyítésekben részesülő fogyasztóknak. A hat szervezet (a Jegyzők Országos Szövetsége, az MEE Villamosenergia Társaság, a Magyar Energiafogyasztók Szövetsége, a Magyar Gázipari Egyesülés, a Nyílt Szabvány Szövetség, és az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület) szerint közvetve ugyanis a „nem védett" fogyasztók fizetik meg a védett fogyasztók és a nem optimális szabályozás által okozott többletköltségeket is. A felesleges költségeknek pedig mindenki kárát látja, aki gáz- vagy villanyszámlát fizet.

Jelenleg a védett fogyasztónak a jegyzőnél, külön-külön valamennyi közműszolgáltatónál (áram, gáz, potenciálisan távhő, víz), sőt, esetenként a háziorvosnál is be kell jelentenie az adatait. Ezt a körutat az ügyintézés kezdetétől számított 30 napon belül kell teljesíteni. Az eljárás tehát rengeteg utazásba, munkaidőbe kerül, és a végén a különböző adatbázisokban számos adat pontatlanul szerepel.

A javaslat szerint a védett fogyasztó a jelenlegi féltucatnyi út helyett egyetlen, a jegyzőhöz tett úttal elintézhetné az ügyét. A szervezet javaslata szerint az átalakított rendszer nyílt szabványokon és az adatvédelmi szabályok átlátható tiszteletben tartásán alapulna. A fogyasztó kérelme esetén a megfelelő adatok nyílt szabványos formában, automatikusan kerülnének a jegyzőhöz, majd a jegyzőtől a közműszolgáltatókhoz az adott közműszolgáltatóra tartozó - és csak a rá tartozó - adatok ugyancsak nyílt szabványos formában, automatikusan kerülnének át. Nem a kérelmező fogyasztónak kellene tehát átfuvaroznia a határozatokat a közműszolgáltatókhoz.

 

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.