Egyesül az Origo és a Startlap

Közös vállalatban egyesíti az Origót és a Sanoma online portfólióját a két tulajdonos. Ezzel a legnagyobb online cégcsoport jöhet létre, a cél a nyereségesség elérése, majd az eladás.

Közös társaságban egyesíti a Sanoma online portfólióját és az Origót a Magyar Telekom, illetve a finn cég hazai vállalatait nemrégiben megvásárló Centrál Csoport – értesült a Kreatív című online szakmai portál. Az értesülést a két társaság a portálnak nem kommentálta.

Az egyesüléssel az online piac legerősebb hazai vállalata jöhetne létre: az Origó mellé olyan nagy látogatottságú lapok kerülnének, mint a klikk-generátor Startlap, a Nők Lapja Café, lvagy a még mindig népszerű Citromail, illetve néhány korábban felvásárolt oldal, például a Házipatika.com . Az egykori Sanoma-csoport online divíziójához tartozik még ezen kívül a Hír24, a vezess.hu, és a cégcsoport női lapjainak online kiadása is (például a Cosmopolitan.hu).

A portál értesülése szerint a cél, hogy a két médiacsomagból (ahol párhuzamosságok is találhatók – mint például a Hír24-Origo párosa) egy nyereséggel üzemeltethető, összeépített  „jól eladható" médiacéget hozzanak létre. A terv ugyanis hosszabb – másfél, két éves távlatban – mindenképpen az eladás volna. (Korábban egyébként a Magyar Telekom a hírek szerint fontolgatta a Sanoma online márkáinak kivásárlását – de még állítólag az Origó, vagy egy részének eladását is – ám akkor az egészből nem lett semmi).

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.