Csökkent a vegyi áruk forgalma
A Nielsen szerdai közleménye szerint értékben az átlagosnál jobban, 11 százalékkal emelkedett a bolti eladás szájvízből, 7-7 százalékkal pedig mosogatószerből, arc- és szemránckrémből.A fogkrémeknél 3, a fogkeféknél 1 százalékos növekedést regisztráltak, az elektromos fogkeféknél pedig 27 százalékos volt értékben a növekedés egyik évről a másikra.
A háztartási papíráruk mintegy 48 milliárd forintos éves piacán papír zsebkendőből 4, toalettpapírból és konyhai törlőkendőből 3-3 százalékkal nőtt a kiskereskedelem bevétele - közölte a Nielsen.A bolttípusok közül az átlagot jóval meghaladó mértékben, 9 százalékkal emelkedett a főleg a diszkontokat és a szupermarketeket magában foglaló 401-2500 négyzetméteres üzletek forgalma forintban.
A hagyományos kis üzletek közül az 51-200 négyzetméteresek eladása 5 százalékkal emelkedett háztartási vegyi áruból és kozmetikumból, míg az 50 négyzetméteresnél kisebbeké 4 százalékkal.
A Nielsen adatai szerint a bolti eladás továbbra is koncentrált. A 400 négyzetméternél nagyobb élelmiszerüzletekre és a drogériákra együtt 82 százalék jutott az értékben mért eladásokból tavaly, miként egy évvel korábban is.