Csikóstokánnyal indul az Air Horse

Új magyar légitársaság, az Air Horse indulását jelentették be különös körülmények között. Vagy az egész csak a közmédia reklámfogása.

Bár sok tekintetben hasonlít a soha el nem indult Sólyom Hungarian Airways-hez, az Air Horse, amelyről senki nem tud semmit, annyi mindenesetre biztos, hogy stabilabb anyagi háttérrel kezdik a közvélemény formálását. Létezésükről ugyanis egyedül a Metropol napilap adott hírt, ám a cikket megnézve kiderül: ők is fizetett megjelenésként.

A történet egyébként – még ha mindez lényegtelen részlet kérdés, akkor is – ebben is hasonlít a Sólyomhoz. A tavaly nyári légitársaság szenzációról a Simicska Lajos érdekkörébe tartozó Magyar Nemzet adott hírt elsőként, most a szintén a nagyvállalkozóhoz köthető Metropol, utóbbinak legalább fizetett valaki, aki be szerette volna dobni a légitársaság hírét a köztudatba.

– Az AirHorse a magyar lovas hagyományokat testesíti meg. Ahogy elődeink is kalandoztak Európában, úgy fogjuk mi is bejárni a kontinenst, természetesen nem fosztogatva. Első számú desztinációnk Burgasz lesz, de fontolgatjuk Krétát és más, turisták által kedvelt helyek kiszolgálását is – írja az új légicég vezetőjét idézve a Metropolban megjelent fizetett cikk, amely szerint a bejelentés a repülőtér SkyCourt nevű terminálrészében történt.

A légicég vezetőjét azonban a cikk nem nevezte meg, ám lapunk úgy tudja: az állítólagos cég berkeiben már a hagyományos pilóta-egyenruha helyett tervezik a kapitányok és elsőtisztek népies csikós viseletét. Szakértőik hónapok óta a hortobágyi pusztavilágban folytatnak tanulmányutat.

A cikk szerint 10-180 gépes flottával terveznek, amely üzletileg teljesen reális, tavaly a Sólyom terve pont azon bukott el, hogy túl kicsiben gondolkodtak. Ők csak ötven repülővel terveztek, ezt a flottaméretet néhány hónap alatt kívánták elérni. A hatósági engedélyek hamarosan megérkezhetnek a légitársaság új irodáiba, amelyeket Budapesten és Mátészalkán rendeztek be – ami nem is meglepő, hiszen köztudott, hogy Budapest mellett Mátészalka a hazai aviatika fellegvára, reptere pedig hamarosan lekörözi a ferihegyi Liszt Ferenc nemzetközi repülőteret.

A társaság finanszírozását független pénzügyi befektetők biztosítják, az általuk rendelkezésre bocsátott tőke „akár hosszabb időre is elegendő lehet" – mondták a forrásaink szerint meg nem történt sajtótájékoztatón, ahol bemutatták a légitársaság arculatát és a menedzsmentcsapatot is, amelynek minden tagja – bizonyos területeken – rendelkezik tapasztalatokkal. Arról nem szólnak a hírek, hogy külső szakértőnek szerződtették-e a Sólyom korábbi vezetőit. A jól felkészült légügyi szakemberek közül Vágó József egykori vezérigazgató a nagyotmondásért és a blőd nyilatkozatokért felelős referens lehetne, míg Lucsik Jánost közösségi média szakértőként szerepeltethetnék.

Bár a légi közlekedésben ismeretlenek, a lap szerint más üzletágakban nagyon is aktívak a cég mögött álló befektetői csoportok, legyen szó az állatifehérje-feldolgozásról vagy éppen a vendéglátásról. Információink szerint a fedélzeti menü állandó eleme lehet a lókolbász és a csikóstokány. Utóbbi újragondolására a cég egy meg nem nevezett Michelin-csillagos séfet kért fel.

A dologhoz azért érdemes tudni, hogy az Origo néhány héttel ezelőtti értesülése szerint Fapad címen indul a közeljövőben új sorozat a közmédia valamely csatornáján. Állítólag 24 rész lesz, már elindult a forgatás: sokszereplős sorozat várható, olyan színészekkel, mint a Hacktionből is ismert Anger Zsolt, Lengyel Tamás (Jóban Rosszban, Munkaügyek), Dobó Kata vagy Lengyel Ferenc. Az alapsztori szerint dokumentumfilm forog egy induló légitársaságnál, megvalósításban olyasmi sorozat várható, mint a Városfejlesztési osztály (Parks and Recreation), amely az USA-ban 2009 óta megy. 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.