Csányi cége megveszi a Túró Rudit
A tervezett megállapodás szerint a Sole-Mizo vállalja, hogy növeli a termelést, és legalább két évig az üzem minden dolgozóját megtartja, a Danone pedig folytatja egyik kiemelt márkaterméke, a Milka Super Rudi forgalmazását és reklámozását, amelyet továbbra is a marcali üzem gyárt - nyilatkozta a lapnak Kiss Beáta, a Danone Kft. vállalati külső kapcsolatok igazgatója.
A Sole-Mizo kizárólag Marcaliban fogja gyártani túróruditermékeit. A tervek szerint egy új gyártósort is telepít, amellyel megkétszerezi a termelést és várhatóan 20 százalékkal növeli a dolgozók létszámát. A túrórudikat 1982 óta gyártó üzemben jelenleg közel hetven főt foglalkoztatnak.
A Sole-Mizo Zrt. a tervek szerint megvásárolja a Danone Kft. marcali - Túró Rudi gyártó - üzemét, amennyiben az üzletet a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) is jóváhagyja - erősítette meg Kiss Beáta, a Danone Kft. vállalati külső kapcsolatok igazgatója szerdán az MTI megkeresésére. Kiss Beáta elmondta: a Danone Kft. és a Sole-Mizo Zrt. vezetői szeptember 15-én találkoztak, és konzultációt kezdeményeztek a marcali üzem dolgozóit képviselő szakszervezettel, a helyi üzemi tanáccsal a gyár tervezett tulajdonos-váltása kapcsán. A tervek alapján, ez egy kedvező lehetőség a marcali üzem számára, hogy növelje termelés mennyiségét - mondta az igazgató.
A Danone Kft. igazgatója elmondta, hogy Magyarország egyik legnagyobb tejipari vállalata, a Sole-Mizo egy rendkívül bíztató és pozitív fejlesztési tervvel kereste meg a céget a marcali üzemmel kapcsolatban. Megvizsgálva a vevő ajánlatát úgy értékelték a Danone magyar érdekeltségénél, hogy ez egy kedvező lehetőség marcali üzem számára, hogy az új tulajdonos portfoliójának meghatározó szereplőjévé váljon. Mindezt egy olyan világos fejlesztési terv garantálja, melynek célja a termelés növelése.
A konkrét döntés az ügyben novemberben várható, amikor az egyeztetések és a hatósági eljárások - beleértve a Gazdasági Versenyhivatal határozatát - befejeződnek - tájékoztatott Kiss Beáta.