Csalódást okozott a Google
Elszaladt a nyereség, de nem annyira, mint azt a befektetők remélték. A Google második negyedéves profitja 24 százalékkal 1,84 milliárd dollárra hízott a tavalyi év hasonló időszakához képest, azaz részvényenként 5,71 dollárra nőtt a 2010 második negyedéves 4,66 dollárról. Néhány egyszeri tétel kizárásával részvényenként 6,45 dollárra jön ki a profit, szemben a Bloomberg által megkérdezett elemzők 6,52 százalékos átlagával. A tőzsde 5,1 százalékos árfolyameséssel „honorálta" a vezetés erőfeszítéseit, s az idén ezzel együtt már 20 százalékot veszített erejéből az árfolyam.
Patrick Pichette pénzügyi vezérigazgató türelemre intette a befektetőket, mint mondta, a Google a jövő technológiájába, új piacokmeghódításába fektet ezúttal is, és ez kezdetben inkább viszi, mint hozza a pénzt. Ez magyarázza a 22 százalékkal 4,46 milliárd dollárra növekedett kiadásokat. A cég a mobilmarketing és a hirdetés terén próbál most nagyot alakítani. A fejlesztőmérnökök hadát vette fel a Google, ez a személyi kiadások oldalán jelentett többletkiadásokat. Ami a bevételeket illeti, ott rend van, a 4,98 milliárd dolláros elemzői várakozások helyett a Google 5,09 milliárdot mutatott ki a mérlegében.
A csalódás ellenére az elemzők a vételre javasolt kategóriába sorolják a Google részvényeit.