Családban marad: a Vegyépszer helyett a Közgép viszi az M86-ost

A Vegyépszer helyett a Magyar Aszfalt és a Közgép konzorciuma építheti meg az M86-os mintegy kilenc kilométerét Szombathely és Vát között. Az irányonként két forgalmi sávos útszakasz hétmilliárd forintba kerül, átadását 2014 közepére tervezik.

Másodszor fut neki az M86-os gyorsforgalmi út Vát és Szombathely között hiányzó szakaszának a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. A beruházást 2010 októberében az első Orbán-kormány "kedvenc" útépítő cégeként emlegetett Vegyépszer Zrt. konzorciuma nyerte el.

A társaság azonban az építkezéssel nem jutott sokra, 2011 tavaszán pénzügyi nehézségei miatt csődvédelembe menekült, és feladta a projektet. Csaknem nyolcmilliárd forintos szerződését tavaly júliusban bontották fel, és az állami beruházó új kivitelező keresésébe kezdett.

A Magyar Aszfalt Kft. vezetésével a Szombathely MK 86 Konzorcium építheti meg az M86-os Vegyépszer által felhagyott szakaszát – a fejlesztés folytatására kiírt közbeszerzési eljárás eredményét a NIF csütörtökön jelentette be. A beruházás "családban marad". A lapunkhoz eljuttatott közlemény szerint ugyanis a Szombathely és Vát között munkába álló útépítők csapatában a konzorcium vezetője mellett a Közgép Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt. kapott helyet.

Az M86-os megépítése olcsóbb lett az új közbeszerzési eljáráson. A korábbi közlések szerint a Vegyépszer nettó nyolcmilliárd forintos vállalási árával szemben a Magyar Aszfalt és a Közgép párosa hétmilliárd forintért végzi el a munkálatokat. Olcsóbban a fejlesztésre ajánlatot adó másik két pályázónál. Igaz, arról egyelőre nincs hír, hogy az építési területen a korábbi építők milyen értékű munkát végeztek el.

Simicska Lajos
Simicska Lajos

Az építkezés a tervek szerint május végén kezdődhet meg. Szombathely és Vát között 6,2 kilométeren új nyomvonalon, három kilométeren pedig melléépítéssel kétszer kétsávos főutat alakítanak ki. A 9,2 kilométer hosszú útszakasz a gyorsforgalmi utakra érvényes paraméterekkel épül meg.

A beruházás részeként 18 közúti és vízépítési műtárgyat, egy új külön szintű „fél lóhere” típusú csomópontot és egy további külön szintű csomópontot alakítanak ki. A felújított útszakasz burkolata a korszerűsítés után 11,5 tonna tengelyterhelésű járművek közlekedésére is alkalmas lesz. Forgalomba helyezését a NIF 2014 közepére tervezi.

Egy közbeszerzési dokumentumhoz csatolt nyilatkozat szerint a Közgép tényleges tulajdonosa Simicska Lajos. Ezt maga Németh Miklós, a cég vezérigazgatója írta, mivel a közbeszerzési törvény előírja, hogy a közbeszerzési pályázatokon részt vevő cégeknek nyilatkozniuk kell tulajdonosaik kilétéről.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.