galéria megtekintése

Civileket segítő kampánytervek

0 komment

Munkatársunktól

Néhány napja kreatív pro bono maratonra került sor az Önkéntes Központ Alapítvány (ÖKA) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (Maksz) ­szervezésében. Az eseményen öt civil szervezet kapott pro bono – azaz ingyenes – kommunikációs, dizájn- és webes támogatást jelentős hazai reklám- és kommunikációs ügynökségek csapataitól.

A probonomaraton.hu oldalon meghirdetett pályázatra olyan civil szervezetek jelentkezését várták, amelyek helyi vagy országos társadalmi ügyek átfogó, hosszú távú fejlesztése mellett kötelezték el magukat. A hagyományteremtő céllal útjára indított kezdeményezés igen jelentős, mert olyan szakmai tudás átadására épül, amelyhez a szűkös keretekből gazdálkodó szervezetek piaci alapon nem juthatnának hozzá. Pro bono tevékenység esetében anyagi áldozatra nincs szükség, az erre vállalkozó cégek szakemberei önkéntes alapon támogatják a kitűzött célok megvalósulását.

A beérkezett pályázatok alapján az ÖKA öt szervezetet választott ki és hozott össze a segítséget felajánló hét ügynökség képviselőivel a Design Terminál épületében. Az egynapos maraton az előzetesen egyeztetett célokért folyt, az ügynökségi csapatok ezek kommunikációs, üzleti, adományszervezési és kampánystratégiák részleteit dolgozták ki, majd azokat ismertették is. Mivel konkrét, megvalósítandó projektek álltak a középpontban, azokkal minden bizonnyal a közeljövőben a nagyközönség is találkozhat.

Hagyományteremtő célú kezdeményezés – a mérleg nagyon pozitív volt

 

A Skool Technológiai Oktatásért Alapítvány Tech Queens című kampánya a TEN Media reklámügynökség és a Local Time PR Kft. szakembereinek közreműködésével körvonalazódott. A programozás iránt nyitott fiatal lányokat igyekszik majd megszólítani, akik elé az informatikai szektorban tevékenykedő női vezetők bevonásával követhető példaképeket is állít.

Az Egy Csepp Figyelem Alapítvány célkitűzését – azt, hogy a cukorbetegséggel kapcsolatban kezdődjön el a felvilágosító munka az óvodákban – az Isobar Budapest Zrt. csapata karolta fel. Szakemberei kidolgoztak egy komplex üzleti modellt, és ráadásként megszületett három lehetséges kommunikációs kampány ötlete is. A Young & Rubicam Budapest Kft. a Fogadj Örökbe Egy Macit Alapítvány kezdeményezéséhez nyújtott segítséget, amely a Vörösmarty moziban szeretne integrált foglalkoztatás elvén működő rendezvényhelyszínt létrehozni. A nap folyamán előbb rendszerezték, majd előkészítették és ki is dolgozták az ezzel kapcsolatos kommunikációs és kampányötleteket.

Különleges kampányra készül a Slow Budapest Egyesület: honlapjának megújításán kívül az egyesület filozófiájához kapcsolódó, „belassulós" figyelemfelhívó kampányhoz kért ötleteket. Erről két médiaügynökség, az Artificial Group és az Uniomedia munkatársai gondoskodtak 2016 a képeslap éve mottóval. A Bagon működő BAGázs Közhasznú Egyesület a jövő évi 1%-os adománygyűjtési kampányát szeretné sikeresebbé tenni – ennek előkészítését és kidolgozását mostantól a Springer & Jacopy Budapest Kft. elképzelései segítik.

Az első kreatív maraton minden szempontból kedvező mérleggel zárult. Nagyon elégedettek voltak a kiválasztott szervezetek, mert egyikük sem számított arra, hogy egyetlen nap alatt ilyen komplex segítséget kaphatnak. Elégedetten mentek haza az ügynökségek munkatársai is, akik elmondták: jó érzés számukra, hogy fontos társadalmi kampányok előkészítésén dolgozhattak. Mivel inspirálónak bizonyult a csoportos munka, többen tervezik, hogy a támogatott szervezetekkel fenntartják a kapcsolatot.

Támogatói háttér

A helyszínt a Design Terminál bocsátotta rendelkezésre, a program megvalósítását felajánlásaikkal a Bortársaság, a Coca-Cola HBC Magyarország, a Fruccola étterem, a Tesco Global Áruházak, a Vodafone Magyarország Alapítvány, illetve a Bors, a Gólem és a Rezer Ser sörfőzdék segítették.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.