Chips és push-up melltartó az inflációs kosárban

A KSH a fogyasztói szokások változása szerint évente átrendezi azoknak a termékeknek a kosarát, amelyek árváltozásából végül kiszámítják az inflációt. A chips, a Bacardi Breezer, a push-up melltartó vagy a 3D-s film árváltozása bekerül az adatba, az mp3-lejátszó vagy a péntek délutáni mozijegy viszont már nem számít – írja a Napi Gazdaság.

A KSH idén is felülvizsgálta az inflációs adat szempontjából konkrétan figyelembe vett termékek körét – közli a Napi Gazdaság.

Okostelefon - mostantól a statisztikusok is nézik az árát
Okostelefonon most is elérhető a vonatkövető rendszer, de a felhasználóbarát változat csak karácsonyra készül el

A mintegy ezer tételből álló lista – illetve az egymás közötti súlyok – átrendezésére a fogyasztói szokások változása miatt van szükség.

Összesen 23 újonc érkezett a a vizsgált termékek listájára. 12 terméket és szolgáltatást pedig lehúztak.

A hivatal az idén az Eurostat javaslatára – a könnyebb uniós összehasonlítás érdekében – felvette a push-up melltartót és az általános folyékony tisztítószert.

Egyszersmind látszólag a kormánnyal egy időben a KSH felfedezte magának az egészségtelennek minősített élelmiszereket is. Így bekerültek a fogyasztói kosárba többek között az ízesített sörök vagy a burgonyachipsek, az alkoholos üdítők közül pedig a Bacardi Breezer.

Mostantól úgyszintén figyelembe veszik az okostelefonok és az e-book-olvasók árazását. A sétáló mp3-lejátszók és a PNA-k viszont kikerülnek a vizsgált körből. A melegszendvicset a gyros váltja fel, a péntek délutáni mozijegyet pedig a 3D-filmekre szóló belépők ütötték ki.

A kosárban tovább csökkenhet a tartós fogyasztási cikkek, és növekedhet az élelmiszerek, illetve a háztartási energia súlya.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.