Budapesten a parkolóhelyek Ubere

Újabb, az ­autósokra összpontosító észt ­startup vállalkozás indította el megosztáson alapuló (sharing economy) szolgáltatását Budapesten. A Barking a parkolásról szól, de nem a parkolóhelyekre koncentrál. Miután a magyar kormányzat kiszorította az Ubert Budapestről, a szokásosnál is több figyelem irányul a sharing economy cégekre.

A Barking esetében a regisztráció után az autós bármelyik helyen leparkolhat, amely a társaság rendszerében már szerepel. Nem az utcán szabadon fellelhető placcokról van szó, hanem olyanokról, amelyek magánterületnek számítanak. Már most több parkolóház is regisztrált a rendszerbe. Fontos, hogy a behajtást sorompóval vagy más eszközzel kontrollálják. Irodaházak, sőt társasházak jelentkezésében is bízik a cég – mondta lapunknak Horváth­ Andrea, a magyar egység marketingmenedzsere. Utóbbiak számára az hozhatja meg a kedvet, hogy ha egy ház mélygarázsában – például a belvárosban – a lakók reggel elmennek dolgozni, akkor a szabadon maradt helyeket a Barking megoldásával akár ki is lehet adni, ami így bevételt hozhat tulajdonosának. Azok számára is lehetőséget nyújt ez a felállás, akik tartósan elköltöznek, s a lakásukat nem, de a parkolóhelyüket kiadnák.

A szabad parkolóhelyen is lehet osztozni
Mediaworks

Arra a felvetésünkre, hogy hogyan képesek a sorompók vagy a kapuk az éppen megfelelő személyt és autót beengedni, a marketingvezető úgy reagált, hogy a parkolóhelyeken az alkalmazás és az internetre kötött vezérlő segítségével oldható ez meg. A társasházakban vagy apartmanokban persze meg kell határozni, hogy melyik helyre és meddig állhat be valaki, s a felhasználónak csak oda lehet állni. Ha a parkoló kiadója a környék árainál olcsóbban határozza meg az árait, akkor a sofőr is spórolhat a megállással. A cég számára az üzlet abban áll, hogy a parkolási díjból közvetítési díjat számláz.

– Semmiképpen nem akarunk a szürkezónában működni – mondta Tóth Balázs országmenedzser felvetésünkre, miszerint az Uber eseté­ben rendre problémaként került elő a számlaadás és az adózás kérdése. Ennek érdekében a magyar leányvállalat felállításán már dolgoznak. Ezenfelül, hogy a magánszemélyekkel való szerződés problémamentes legyen, ezért a NAV-tól állásfoglalást kértek. Amíg ez nincs meg, addig csak vállalatok és jogi személyek parkolóhelyeit adják ki. Számlát már most is ki tudnak kiállítani. Hogy mennyi felhasználójuk van, arra úgy válaszoltak, hogy ma már naponta körülbelül 40-en töltik le az alkalmazásukat. Ezt azért tartják érdeminek, mert eddig semmilyen marketingtevékenységet nem indítottak.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.