Bocsánatkérést vár a Magyar Posta
Lezárta a Magyar Posta SzerenCSEKK akciójának vizsgálatát a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NHF). Ellenőrzésének eredménye szerint akciója kampányában a posta eleget tett a fogyasztóvédelmi előírásoknak, így az eljárást megszüntették. A társaság most bocsánatkérést vár az akciót "állítólagos fogyasztói észrevételek alapján" a sajtóban több alkalommal is megtévesztőnek minősítő Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségétől (FEOSZ).
A posta lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint cégük tavaly június 7-én hirdette meg Csekkről csekkre nyerhet elnevezésű kampányát, amelyben minden ügyfél, aki az akció időtartama alatt készpénz átutalási megbízást (sárga csekket) adott fel valamely postahelyen, kapott egy ingyenes képeslapot, postai nevén SzerenCSEKKet. Ezt ha kitöltötték és bérmentesített képeslapként a megadott címre visszaküldték, sorsoláson vett részt. Minden munkanapon egy ügyfél visszanyerte a befizetett összeget, de maximum 50 ezer forintot.
Az NFH 2010. december 17-én értesítette a postát, hogy a fogyasztók nem megfelelő tájékoztatása miatt a FEOSZ feljelentést tett a társaság ellen. A hivatalból indított eljárás során a postának öt munkanapon belül nyilatkoznia kellett valamennyi futó nyereményjáték pontos részleteiről, kiemelten kezelve a Csekkről csekkre nyerhet elnevezésű kampányt.
A Magyar Posta 2011. január végén kapta kézhez az NFH végzését, miszerint az eljárást megszüntették, mert a SzerenCSEKK kampánnyal összefüggésben jogsértés nem volt megállapítható.
A társaság a korrekt együttműködésre törekszik valamennyi fogyasztóvédelmi szervezettel, de határozottan kiáll jogos érdekei mellett. Levélben fordult a FEOSZ-hoz, melyben kéri a nyilvánosság előtt tett hitelrontó kijelentések visszavonását.