Bírság kiskorúaknak szóló reklám miatt

A Kubu italokkal kapcsolatos reklámjaiban közvetlenül szólította fel vásárlásra a kiskorúakat a Maspex Olympos Kft., így 4,5 milliós bírságot kapott.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Maspex Olympos Kft. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a „KUBU – A FOCI BAJNOKAI” nyereményjátékának népszerűsítése során, ezért a hivatal 4,5 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást. A cég a nyereményjátékát népszerűsítő reklámokban olyan üzeneteket  fogalmazott meg (pl. „Légy te is a foci bajnoka!”, „Gyűjtsd a kódokat a bajnokok ajándékaiért.”), melyekben a 14. életévüket be nem töltött kiskorúakat közvetlenül szólított fel promóciós termékének megvásárlására.

A játék során a KUBU italokon megjelenő világító matricákon megtalálható kód feltöltésével a hetente megrendezett sorsolásokon különböző tárgyakat (arcfestő, sporttáska, ugrálólabda, stb.), köztük egy LCD televízió készüléket lehetett nyerni. A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a vállalkozás tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor egyrészt nyereményjátékát olyan módon reklámozta, hogy abban kiskorúaknak szóló, vásárlásösztönző felhívásokat fogalmazott meg, azokban közvetlen vásárlási felhívást téve közzé, másrészt nem minden reklámban hívta fel a figyelmet arra, hogy a megnyerhető ajándékok csak korlátozott számban érhetőek el - derül ki a hivatal közleményéből.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.