Biokerozinnal repült a KLM
A Boeing 747-es hajtóműveinek üzemanyaga a camelina azaz magvas gomborka (más néven tojásfű vagy inyorica) növényi olajának és kerozinnak a keveréke volt. Az egyik hajtóművet ötven százalékban hagyományos kerozin, a másik ötven százalékban pedig biokerozin hajtotta.
"Ez egy fontos lépés a teljesen fenntartható légiközlekedés fele vezető úton. A KLM együttműködik partnereivel, hogy felgyorsítsák az alternatív üzemanyagok továbbfejlesztését. Ehhez azonban az összes jelentős partnerünk, az üzleti közösség, a kormány és a társadalom hozzájárulására és támogatására szükségünk van.""- mondta Peter Hartman, a KLM elnök-vezérigazgatója pár nappal a tesztrepülés előtt.
A légiközlekedés környezetünkre gyakorolt hatása óriási: a repülőgépek széndioxid kibocsájtása és zajterhelése nagy mértékben befolyásolja a környezetet. Az egyik megoldás a a "folyamatos süllyedés" (a repülőgépek folyamatosan, nem pedig szakaszosan süllyedve "lépcsősen" landolnak) lehet: 2012-től a világ nagy repülőterein - köztük Ferihegyen is - a pilóták új módszert alkalmaznak majd a leszálláshoz.