Biokerozinnal repült a KLM

Hosszú előkészítés után a mai napon a KLM holland légitársaság sikeres tesztrepülést hajtott végre: a világ első légitársaságaként biokerozinnal működő géppel, egy Boeing 747-essel szállított utasokat.

A Boeing 747-es hajtóműveinek üzemanyaga a camelina azaz magvas gomborka (más néven tojásfű vagy inyorica) növényi olajának és kerozinnak a keveréke volt. Az egyik hajtóművet ötven százalékban hagyományos kerozin, a másik ötven százalékban pedig biokerozin hajtotta.

"Ez egy fontos lépés a teljesen fenntartható légiközlekedés fele vezető úton. A KLM együttműködik partnereivel, hogy felgyorsítsák az alternatív üzemanyagok továbbfejlesztését. Ehhez azonban az összes jelentős partnerünk, az üzleti közösség, a kormány és a társadalom hozzájárulására és támogatására szükségünk van.""- mondta Peter Hartman, a KLM elnök-vezérigazgatója pár nappal a tesztrepülés előtt.

A légiközlekedés környezetünkre gyakorolt hatása óriási: a repülőgépek széndioxid kibocsájtása és zajterhelése nagy mértékben befolyásolja a környezetet. Az egyik megoldás a a "folyamatos süllyedés" (a repülőgépek folyamatosan, nem pedig szakaszosan süllyedve "lépcsősen" landolnak) lehet: 2012-től a világ nagy repülőterein - köztük Ferihegyen is - a pilóták új módszert alkalmaznak majd a leszálláshoz.

Bioüzemanyaggal meghajtva - hirdeti a felirat a KLM holland légitársaság egyik Boeing 747-es gépének hajtóművén a Schiphol repülőtéren 2009. november 23-án
Schiphol, 2009. november 23. "Bioüzemanyaggal meghajtva" - hirdeti a felirat a KLM holland légitársaság egyik Boeing 747-es gépének hajtóművén a Schiphol repülőtéren áll 2009. november 23-án. Ezen a napon KLM a világ első légitársaságaként biokerozinnal működő géppel szállított utasokat. A Boeing 747-es hajtóműveinek üzemanyaga a camelina azaz magvas gomborka (más néven tojásfű vagy inyorica) növényi olajának és kerozinnak a keveréke volt. (MTI/EPA/Lex Lieshout)
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.