Bezzeg a vonatok! Megbízhatóságával dicsekszik a MÁV-Start
Támadásba lendült a MÁV-Start Zrt. Az állami vasút személyszállító cégénél valaki elérkezettnek láthatta az időt, hogy a nyári idegenforgalmi szezonban zsúfolttá váló M7-es autópályán kialakuló torlódásokra hivatkozva a vonatok felé terelje az utazók figyelmét. Ami dicséretes törekvés. Apró szépséghiba azonban, hogy a vasút közleményében a vonatok megbízhatóságát állítja szembe a közúti közlekedés zavaraival. Mindez egy olyan szolgáltatótól, amelynek vonatai rendszeresen késnek, és a székesfehérvári vonalon utoljára éppen péntek este álltak le a biztosító berendezések meghibásodása miatt, nehezen vehető komolyan.
"Az elmúlt hétvégén az M7-es autópályán az idén immár sokadszorra alakult ki olyan dugó, amely megkeserítette az autóval közlekedők életét, ezzel szemben a pénteken délután, szombaton délelőtt a Balatonra vasúton érkezők és vasárnap délután onnét a fővárosba visszafelé tartók ütemes, megbízható vonatközlekedéssel találkozhattak" - írta lapunknak postázott közleményében a MÁV-Start Zrt.
A vasúti társaság a balatoni sztráda forgalmi helyzetéről kisebb jelentést is készített. E szerint először június 23-án volt forgalomelterelés az M7-es autópályán, amikor Szabadbattyánnál felborult egy lakókocsi az autópálya 71. kilométerszelvényénél, a Balaton felé haladó oldalon. Akkor mintegy két és fél órán keresztül a leállósávra terelték a Balatonra tartó autósokat. Másnap visszafelé ennél sokkal rosszabb volt a helyzet, s vált autósok tízezrei számára elviselhetetlenül hosszúvá a Balatonról a Budapestre tartó út.
Június 24-én, vasárnap reggel a 67-es kilométernél történt baleset miatt Székesfehérvárnál a helyszínelés és a műszaki mentés idejére teljesen lezárták a Budapest felé vezető útpályát. Átmenetileg délutánra ugyan két sávot meg tudtak nyitni, de 19 óra után közel egy óráig ismét teljes volt az útzár. A dugóban veszteglők a bőrükön érezhették, amiről a MÁV-Start megemlékezett: hatalmas, 10 kilométeres torlódás alakult ki, amely csak 20 óra után kezdett lassan oszlani.
A személyszállító vasút közleménye szerint mindeközben a hétvégére a Balatonra vonattal indulók azt tapasztalhatták, hogy rendben, menetrend szerint, legfeljebb 5-10 perces késésekkel közlekednek a vonatok. A MÁV-Start ezen a hétvégén is a nyári menetrend szerinti napi 32 pár vonatot közlekedtetett a Balaton déli partján és 17 vonatpárt az északi parton.
A vasút üzemeltetési szervezetének adatai szerint a vonatok nagy többsége menetrend szerint, vagy csekély késéssel közlekedett. Egyetlen nagyobb késés volt, mégpedig vasárnap este, gázolás miatt; a 858. számú vonat a 8518. számú vonat balesetét követően, az utasok elszállítása céljából, Székesfehérvártól minden állomáson és megállóhelyen megállt Nagykanizsáig.
A bejelentett csoportok utazása rendben lezajlott, a vonatok átlagosan 60-70 százalékos kihasználtsággal közlekedtek. Mindössze két vasárnapi vonat volt túlzsúfolt, amelyre a jegyvizsgálók hívták föl a figyelmet. Az eseményjelentő lapok értékelését követően a két szerelvényt a következő héttől megerősítve közlekedteti a személyszállító vasúttársaság.
A vasúttársaság mindezek után felhívta a figyelmet: készen áll a nyári menetrend idején a megnövekvő balatoni utazási igények megfelelő kiszolgálására. Szombattól Budapest és a Balaton északi és déli partja között – a gyorsvonatok mellett – naponta több közvetlen sebesvonat is közlekedik, amelyek a tóparton minden megállóhelyen megállnak, ezáltal közvetlen eljutást biztosítanak valamennyi üdülőterületre.
A Balatonhoz mind a déli, mind az északkeleti, mind pedig a nyugati országrészből átszállás nélküli eljutást biztosító, közvetlen vonatok közlekednek többek között Sopronból, Miskolcról, Sátoraljaújhelyről, Záhonyból, Nyíregyházáról, Debrecenből, Szolnokról, Pécsről és Szegedről.
Aki tehát vonattal utazik, a napjainkban elvárható igényeknek mindenben megfelelő, pontos, megbízható szolgáltatásokra, kényelmes utazásra készülhet. Ha valaki mást tapasztalna, nyugodtan írja le egy rövid kommentben. Érdemes, hiszen ezzel hozzásegítheti az állami vasutat a vállalatvezetők szeme elől rejtve maradt legapróbb hibák kijavításához is.