galéria megtekintése

Beszállás Peking felé

Az írás a Népszabadság
2015. 03. 16. számában
jelent meg.


Varga G. Gábor
Népszabadság

Aláírt megállapodás ugyan még nincs, de az ígéretek szerint három év szünet után, májustól újra lesz közvetlen légi járat Budapest és Peking között. Az Air China heti négy gépet repültet majd a vonalon, és akár évi százezer utasra is számíthat.

Három év után újra lesz közvetlen légi járat Budapest és Peking között május elsejétől – jelentette be szombaton Szijjártó Péter. Értesülésünk szerint a külügyi és külgazdasági miniszter nemcsak az érintett Air China légitársaságot és a ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airportot előzte meg a bejelentéssel, de az eseményeknek is elé szaladt kissé: ugyanis még nincs meg minden aláírás a járatindításról szóló megállapodáson.

A légitársaság 325 géppel 185 célállomásra repül
A légitársaság 325 géppel 185 célállomásra repül
Petar Kujundzic / Reuters

Iparági körökből származó információnk szerint a Budapest Airport szakemberei a következő két hétben utaznak Pekingbe véglegesíteni a szerződést. Erre utal az is: az Air China foglalási rendszerében egyelőre nincs nyoma, hogy hetente négyszer repülőjáratot kívánna indítana Magyarországra.

 

Szijjártó fontosnak tartotta megemlíteni, hogy 2014 júniusa óta folytatott tárgyalásokat a kínai polgári légügyi hatóság képviselőivel egy új járat elindításáról, s ha több ideje lett volna, nyilván arra is kitér, hogy e tárgyalások a járatot lehetővé tévő kétoldalú légügyi egyezményről szóltak, ám magát a légitársaságot elsősorban a budapesti repülőtér, másodsorban a Magyar Turizmus Zrt. szakemberei tudták meggyőzni arról, hogy érdemes járatot indítani a magyar fővárosba, mert ezt indokolja a magyar főváros turisztikai népszerűsége és az élénkülő kínai–magyar üzleti élet.

A miniszter szerint Magyarország az utóbbi téren is jobban teljesít, hiszen tavaly minden idők legmagasabb exportját tudta teljesíteni:

2,2 milliárd dollár értékben szállított Kínába, ami nyolcszázalékos növekedés 2013-hoz képest.

Sajnos ez az export még mindig töredéke a kínai–magyar külkereskedelmi forgalomnak, hiszen csaknem tízmilliárd dollárt tesz ki az import.

A Népszabadság információi szerint a járat a hírekkel ellentétben közvetlen lesz, azaz közbenső leszállás nélkül érkezik Pekingből Budapestre késő délután, majd az éjszakai órákban indul vissza Pekingbe, ahová kora délután érkezik meg. Ez a menetrend nagyon kényelmes lehet mind az üzleti utazóknak, mind a turistáknak. Az Air China 237 személyes Airbus–A330-200-as repülőgépekkel közlekedik az útvonalon, a légitársaság 98 ezer utast szállíthat egy év alatt a két város között.

Az AirChina a Lufthansa által irányított Star Alliance légitársasághoz tartozik. Az 1988-ban alapított vállalat 325 repülővel 185 célállomásra közlekedik, s Pekingből szinte mindenhová el lehet jutni a csatlakozó járataival. A magyar turizmusnak nagyon jót tesz majd ez a közvetlen járat. A kínai cég annak ellenére indít járatot Budapestre, hogy helyi légitársaság hiányában lényegében nem tudnak csatlakozó járatokat kínálni az utasoknak – ám a kínai turisták száma mára akkorára nőtt, hogy ez sem volt akadályozó tényező.

A Malév csődje után két hónappal, 2012 tavaszán még arra hivatkozva szüntette meg pekingi járatát a Hainan Airlines (amely – igaz, inkább csak a kormányzati kommunikáció szerint – lehetséges Malév-befektető volt), hogy csatlakozások nélkül nem éri meg üzemeltetni a budapesti járatot.

A Budapest Airportnak nagyon fontos a május 1-jei dátum: immár ötre nő a közvetlenül elérhető interkontinentális célállomások száma: Dubaj, Doha, Toronto és Montreal után Peking következik. Örülhetnek az utasok is:

az Air China árversenyt generál majd.

Igaz, a tapasztalatok szerint – az induláskori akciókat leszámítva – két város között a közvetlen járatok drágábbak, mint az átszállásos jegyek, hiszen minden légitársaság megkéri az árát a közvetlen összeköttetés jelentette kényelemnek. Az Emirates, a Qatar Airways, a Turkish Airlines, a Lufthansa és az Air France-KLM viszont minden bizonnyal vonzó pekingi árakkal száll majd versenybe az utasokért.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.